chapter four

Ahli EXO ke 13.

okey..tengah2 termenung idea masuk dengan mendadak!wahaha!memang xleh blah!...anyway...ada watak baru  untuk chap ni..wahahha! Park Yura iaitu kakak Chanyeol yang comel.Kalau korang tak kenal.Bayangkan aja Chanyeol pakai wig panjang..camtu la rupa dia xD

 

------------------

 

Tepat pukul 4 petang pada hari ahad yang menyenangkan.Semua ahli sedang membuat hal masing-masing.Yang dapat Han tengok D.O hyung sedang membaca buku resepi.Mungkin nak masak malam ni,cari menu.Suho hyung pula sedang mendengar Sehun Hyung membebel dan bercerita.Luhan hyung dan Xiumin hyung main soccer dalam dorm 0.0.

 

Tingtong~.bunyi loceng bilik berbunyi merdu.Chen,Baekhyun dan Han yang terdekat dengan pintu.Jadi Han pun menjadi baik hati membuka pintu.Bergedek-gedeklah Han berjalan ala-ala anak ayam.

 

         "Oh..anyyeonghaseyo...Byun Han kan".Ujar seorang gadis dengan senyuman manis.

 

         "Oh..Chanyeol hyung!...kenapa suara berubah?kenapa rambut panjang??bila masa hyung keluar??".Bertubi-tubi soalan dari mulut kecil comel Han.

 

         "Ohh..noona~".Ujar Baekhyun sambil memeluk bahu Han.Terkejut sekejap Han dengan apa yang Baekhyun buat.

 

        "Han..ini bukan chanyeol..ini chanyeol punya noona".Terang Baekhyun.Han angguk kepala faham.

 

        Rupanya dia adalah kakak Chanyeol.Terus dia masuk dan menghidang makanan yang sudah dibawanya.Semua ke13 ahli Exo duduk untuk makan bersama-sama dan berbual dengan kakak Chanyeol.

 

       "Wahh..noona...banyaknya makanan".Ujar Chanyeol hyung sambil menepuk tangan.No doubt!clapping machine!.

 

       "Ini semua untuk meraikan ahli baru Exo Byun Han".Ujar Park Yura dengan mesra.Semuanya menepuk tangan.Chanyeol hyung pun memeluk bahu Han.Alamak!asyik kena peluk macam ni setiap hari,maunya pengsan.

 

       Setelah habis makan dan berbual-bual Park Yura pun kedapur untuk membasuh pinggan.Han menawarkan diri untuk menolong sekali.Chanyeol pula duk memerhati takut-takut Han bertindak gila terhadap kakaknya(Hyung!saya perempuanlah!)

 

      Park Yura memandang Han dengan pandangan yang aneh.Senyumannya agak kelat dan terselit kerisauan.Ah,sudah apahal pula ni??.Han hanya tersengih dan mengelap pinggan yang sudah dibasuh.

 

      Han pula rasa lenguh tengkuk,dia pun memusingkan kepalanya untuk menghilangkan lenguh(bukan kepalanya berpusing-pusing ok!)

 

     Tiba-tiba Park Yura membulatkan matanya.Han hanya tersengih.Takkanlah kakak Chanyeol terpegun dengan Han pula.

 

    "Yura noona...waegurrie??(kenapa??)"

    

    "Han..awak patut panggil saya Yura unnie".terbatuk sekejap Han mendengar apa yang dikatakan Park Yura.

 

    "Apa noona mengarut ni...hahaha".Han cuba cover.

 

    "Toksah berdolak-dalih lagi...unnie tahu kamu perempuan...tapi macam mana kamu boleh berada dekat sini?".Tanya Park Yura dengan berbisik ditelinga.

 

     "Aiggoo..tengok tu Han...nak usha Yura noona ke??".Tanya Tao pada Kris.Kris hanya buat muka tiada perasaan.

 

     "Saya disuruh masuk dalam kumpulan ini unnie...tolonglah jangan beritahu sesiapa..yang tahu pasal ni hanyalah Tuan Lee Sooman,coordi unnie dan juga manager oppa".Ujar Han menggunakan panggilan sebagai perempuan.

 

    "Okey..unnie akan faham perkara ini...unnie percaya pada Han..pasal hal tu..jangan risau..unnie akan simpan rahsia itu".Bisik Yura unnie.

 

   Tiba-tiba Chanyeol hyung datang dengan mencebik bibir.Park Yura pun tersengih melihat Chanyeol.Han pula sekadar tersenyum nampak sebaris gigi putih bak iklan gigi.Tapi masih tak boleh lawan gigi Chanyeol.Han ada satu gigi taring ala-ala model jepun.

 

    "Apa noona borak dengan Han??".Tanya Chanyeol dengan muka musykil".Park Yura hanya ketawa kecil.

 

   "Alah...rahsia pasal kamu".Park Yura mengenyit mata pada Han.Han seakan-akan faham Park Yura sedang menolongnya.Han pun tersengih dan angguk selaju angin yang boleh dikuasai oleh Sehun hyung!.

 

                                                                               -----------------------------------------

 

Seperti yang diberitahu oleh Suho Hyung.Malam ini kami akan berjogging di Han river.Semua gelak sebab nama Han sama dengan Han river.Han hanya buat muka tak ada perasaan.

 

     Chanyeol berjalan pantas dengan Baekhyun dahulu.Han pula berjalan dengan Luhan dan Lay.Mana pula si kekasih hati Luhan si Sehun tu.Dengan Suho agaknya.Han pula berjalan ditengah antara Luhan dan Lay.

 

      "Han..pernah tak pergi Han River??".Tanya Lay dengan bahasa korea yang agak pelik.

 

     "Hahhh???Han bukan sungai".Luhan disebelah hanya ketawa.Nampaknya Luhan agak bagus sikit dalam bahasa korea memandangkan dia rapat bebenor dengan Sehun.

 

      "Lay tanya...Han pernah tak pergi ke Han River".Luhan hyung yang baik hati tolong menanya Han.Han menggeleng kepala.

 

       

Akhirnya sampai juga di Han River.Entah kenapa Chanyeol hyung dan Baekhyun macam dirasuk oleh hantu mana.Mungkin hantu sungai.Chanyeol dan Baekhyun bermain kejar-kejar.

 

"Kris hyung!titanic!".Tao mendepakan tangannya.Kris pula dibelakang.D.O dah buat isyarat meluat nak muntah.Semuanya berderai ketawa.

 

       Semuanya macam dah buat aktivit masing-masing.Ada yang berjogging sambil berborak.Chen,Lay dan D.O pula menggunakan alat senaman yang sudah tersedia.Baekhyun dan Chanyeol masih dirasuk hantu.

 

     Han tiba-tiba menitiskan air mata.Dia tidak tahu kenapa.Walaupun berada dalam situasi yang sentiasa riuh dengan 12 hyung yang lawak.Tapi hatinya seperti ada kekosongan.

 

    "Yo Han!".Kris disebelah menegur.Tao pula tidak kelihatan.

 

    "Oh..kau nangis ke??".Tanya Kris sambil cuba mengintai.

 

    "Weeeee".Kris buat suara seakan-akan angry bird.Han melihat Kris disebelah dengan mulut terlopong.

 

    "Haha..dah berhenti dah menangis".Kris ketawa.Han turut ketawa kecil.Beberapa minit kemudian Suho hyung pun datang.Mereka bertiga pun menjadi senyap.Kris disebelah kiri,Han ditengah,Suho disebelah kanan.Sama-sama menyaksikan pemandangan waktu malam di Han River.

 

 

-------------------------------------------------

 

okey..tak boleh hampeh sikit cerita aku ni..haha..anyway.Park Yura akan muncul lagi dichapter lain.Heechul turut kameo.Apink pun akan Kameo,tapi hanya disebut ajalah..hahaha xD.Korang akan confius kan??Siapa antara 12 serigala yang kacak2 dari Exo Planet ni akan jatuh hati dengan Han.

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 1: Wahhh~bestnye cite nimmm.tp knpe gmbr byun han xde?
chichisakura99 #2
Chapter 46: Daebak ahh citer ni author-nim. Ending dia sweeeeeet sgt ;)
Faqihah_exo-l #3
Chapter 14: chapter 14 : saya tak pasang lagu growl sebaliknya pasang lagu nonono - a-pink..erk..saya ni late readers sorryT_T
25mieyla #4
Mnew gmbr Byun Han erk..?
Zelo_Jelo
#5
Chapter 46: nak tanya , nak tanya !!! why dia pilih d.o ?? berdasarkan cerita oky not vote >< hehehe nak tahu je coz chanyeol kata "aku dah agak..dia akan pilih D.O" why why ?? *hohoh maklum la my bias D.O xD hehehe*
misskiera #6
Chapter 46: Andwea T^T .. D.O ! haha *gila jap xD .. papepon citer ni best gila ! Daebak ah ! *thumb up*
decentedhan
#7
Chapter 46: cerita ni sangat sangat sangat comel daebak and thumbs uppp ^^ fighting unnie^^
YanaKyungSoo #8
Chapter 46: Comelnya !! Untunglah Han dapat D.O :D
Nursyuhada
#9
Chapter 46: wahhh~ ingat hana nih last sekali dgn kris...
akhirnya dgn d.o.......
*terharu*
mrotics #10
Chapter 46: Aw best gilaaa haha rasa mcam cerita to the beautiful you je hahah tak sangka dia dgn d.o ingatkan dgn chanyeol lol