chapter one!

Ahli EXO ke 13.

OHMYGOD.akibat kehandalan Ha na atau nama penuhnya Byun Hana dalam menari dan suara yang sedap.Dia terpaksa menjadi lelaki atas sebab tertentu oleh Lee Sooman.Dia akan menjadi ahli EXO yang ke 13.Impiannya menjadi idol girl group yang comel dan innocent.tapi macam ini pula jadinya.Byun Hana telah ditukar kepada Byun Han.

        Byun Han pun menekan loceng Dorm Exo dengan cermat sekali.Dadanya berdegup kencang.Manage oppa,opss manage hyung pun dah meninggalkan Han.katanya memberi ruang untuk Han berkenalan dengan ahli Exo.

       "Oh..Byun Han...our little dongsaeng..you look like little cat..haha".Tegur Sehun dengan mukanya yang cool.Han hanya tersengih dan menunduk segan.

       "Sehunnie...siapa tu...ohh..Byun Han..masuklah".Pelawa Lulu ataupun Luhan hyung yang comel macam baby.

       "awak akan sertai Exo-K kan??saya ketua Exo-k Suho".Ujar Suho hyung sambil tersenyum.dia pun memeluk Han.Bulat besarlah mata gadis berumur 17 tahun itu.

       Selama hampir 20 minit sesi ramah mesra antara Han dan ahli Exo.

 

                                                        ******************************************************************************

 

Han pun mengeluarkan pencuci muka,berus gigi,ubat gigi,sabun dan syampu kedalam beg plastik kecil bewarna kuning.Tuala putih susu juga sudah setia dibahu Han.Han berjalan menuju kebilik air.Ah,ada tiga aja bilik air??.Han menuju ke bilik air yang dekat dengan bilik Tao dan Kris.tiada orang.yes!.Han pun berjalan dengan gembira.Tiba-tiba Han dihalang oleh si panda Tao yang mempunyai aura tersendiri.

         "Han..Han..Han".Dia mula membuat aegyonya pada Han.Han hanya ternganga.

         "Jom mandi sama...saya gosok belakang awak..awak gosok belakang saya".Tao tersenyum.Han makin ternganga.Dengan kasar Han tolak badan kurus comel Tao sebab terlalu panik.Tergolek Tao keatas lantai.

        "Ouch..kasarnya Han..nampak aja pendek..kuat gila...Luhan hyung pun tak nak mandi dengan aku..tapi taklah macam tu..kenapa dia takut sangat??".Tao menggaru kepala.

         "Ommo...nasib baiklah sempat larikan diri..eishhh Tao hyung ni...mandilah dengan Kris hyung ke..Suho hyung ke...kenapa pilih aku".Han menepuk dahinya.

        selama 15 minit akhirnya Han sudah selesai mandi.Dia terus pergi ke bilik.Dia satu bilik Sehun dan Luhan.Alamak...Luhan pula ada dalam bilik.Han tersengih pada Luhan yang pure mukanya.

         "Macam mana nak tukar baju".Han menggaru lehernya.

          "Awak nak tukar baju ke??saya akan keluar".Ujar Luhan.Han terangkat keningnya.Luhan dah tahu ke yang Han ini perempuan?sebab itu dia hormati Han??.

          "Masa Chanyeol tukar baju pun saya keluar..haha..semuanya takut".Luhan pun ketawa dan menutup pintu.Terima kasih Luhan hyung.

         Han pun memakai baju t-shirt yang agak longgar sehingga tak nampak tangan.Tapi comel sangat.Han pun berjalan bergedek-gedek kearah ruang tamu.Dah bau ramyun yang sedap.Han tak sempat pun nak makan tengahari.

        "Oh...our little dongsaeng..jom makan".Panggil Kai dan hulurkan mangkuk pada Han.Han mengambilnya dari Kai.

        "Makan banyak-banyak..lengan awak nampak kurus sangat..tapi muka awak chubby..haha flower boy".Ujar Suho ketua Exo-K.Han hanya tersenyum dan makan ramyun dengan seronok.

      Chanyeol pula membuka tv dan duduk diatas sofa dan dibelakang Han.Hampir gugur juga jantung Han apabila Chanyeol duduk serapat itu.

      "Han...pukul 7 nanti kita kena ke SM building...kita kena berlatih tau".Ujar Kai sebagai dancing machine dalam Exo.

    Han hanya mengangguk faham.Sekarang sudah tepat pukul 6 petang.Selesai aja makan.Terus semua masuk ke bilik untuk bersiap .Han paling lambat sekali sebab dia malu nak masuk bilik.Yalah,nampaklah six pack Sehun dengan Luhan.Malulah!.

     Beberapa minit kemudian Luhan pun keluar.Sekarang Sehun sedang memakai topi dan jaket.Han mengambil jaket ungu dan terus keluar dari bilik.Nampaknya Sehun rapat betul dengan Luhan.Luhan dah pergi,bayang dia dah tak ada?.

     Han nampaknya keseorangan keluar dari dorm.Han pun menyarung kasut converse bewarna ungu kedalam kakinya.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 1: Wahhh~bestnye cite nimmm.tp knpe gmbr byun han xde?
chichisakura99 #2
Chapter 46: Daebak ahh citer ni author-nim. Ending dia sweeeeeet sgt ;)
Faqihah_exo-l #3
Chapter 14: chapter 14 : saya tak pasang lagu growl sebaliknya pasang lagu nonono - a-pink..erk..saya ni late readers sorryT_T
25mieyla #4
Mnew gmbr Byun Han erk..?
Zelo_Jelo
#5
Chapter 46: nak tanya , nak tanya !!! why dia pilih d.o ?? berdasarkan cerita oky not vote >< hehehe nak tahu je coz chanyeol kata "aku dah agak..dia akan pilih D.O" why why ?? *hohoh maklum la my bias D.O xD hehehe*
misskiera #6
Chapter 46: Andwea T^T .. D.O ! haha *gila jap xD .. papepon citer ni best gila ! Daebak ah ! *thumb up*
decentedhan
#7
Chapter 46: cerita ni sangat sangat sangat comel daebak and thumbs uppp ^^ fighting unnie^^
YanaKyungSoo #8
Chapter 46: Comelnya !! Untunglah Han dapat D.O :D
Nursyuhada
#9
Chapter 46: wahhh~ ingat hana nih last sekali dgn kris...
akhirnya dgn d.o.......
*terharu*
mrotics #10
Chapter 46: Aw best gilaaa haha rasa mcam cerita to the beautiful you je hahah tak sangka dia dgn d.o ingatkan dgn chanyeol lol