chapter two!

Ahli EXO ke 13.

"Ohh....Byun Han...".Tegur Suho dengan senyuman manisnya.

             

"Ohh...".Han menunduk tanda hormat kepada ketuanya.

             

Suho dan Han pun keluar dari bilik serentak.Suho pun mengunci pintu bilik dorm.Han hanya melihat sahaja.Biasanya Han hanya nampak 12 ahli EXO ni dalam TV dan buku sahaja.Tak sangka pula boleh duduk satu dorm ini.Kalau difikirkan bertuah juga.Bukan senang nak jumpa EXO.Mungkin masih ramai gadis diluar sana sanggup menjadi Han.

             

"Jom pergi sama-sama".Ujar Suho sambil memeluk bahu Han.Han hanya terkaku dan membiarkan sahaja lengan Suho diatas bahunya.

           

"Esok Han sekolahkan...jadi latihan kita malam ini taklah begitu lama,sampai pukul 12 malam aja.Sebab nanti kesian pula Han".Ujar Suho sambil tersenyum lagi.Han hanya setia menatap Suho yang bercakap tanpa respon dari Han.

         

 "Pelajaran penting tau!walaupun kita idol,pelajaran tak boleh diketepikan".Tiba-tiba Suho ketawa dan menutup mukanya.Mukanya dah merah padam.Han hanya ternganga.

           

Han pun berjalan 15cm jauhnya dari Suho.Ah,tiba-tiba rasa jauh pula nak sampai ke Van.tak jauh depan sana sikit dah boleh nampak 2 van hitam yang pintunya sudah dibuka.

         

  Han masuk kedalam Van yang kedua.Kris,Tao,Baekhyun, Chanyeol,D.O,Lay dan Han yang naik Van tersebut.Semuanya hanya tersengih melihat Han.Van pun bergerak pantas menuju ke destinasi.

          

            Tepat pukul 7.30 sudah selamat sampai di SM building.Wah,ramai gila peminat duduk tercongok menunggu.Tetapi kami menggunakan jalan belakang supaya lebih selamat.

 

                                                                               ****************

 

Akhirnya habis juga practise menari.Gila penat wooo.Han pun mengambil beg galasnya dan menuju ke bilik mandi.Tapi Han bijak,dia bukan kebilik mandi tingkat ini,tapi tingkat paling atas yang tidak ramai sangat orang ada.Dengar cerita bilik air disana berhantu.Tapi sekarang ini kalau diketahui yang Han ini perempuan lagi bahaya.Jadi Han terpaksa menempah maut naik ketingkat atas untuk mandi.

 

                Senyap sunyi aja bilik air tingkat ini.Cepat-cepat Han masuk kedalam bilik mandi.Ah,Hana tersenyum.Terasa segar badannya mandi dengan air yang sejuk.Tiba-tiba seperti ada seseorang seseorang sedang masuk kedalam bilik.Pintu pun berbunyi shrekkkkk.Sangat menakutkan.Cepat-cepat Han memakai apa yang patut dipakainya.Seluar dan baju dipakai dengan tergopoh gapah.

 

             Pintu bilik mandi yang Han ada sekarang dibuka.Han cuba mengintai ke pintu bilik mandi utama yang besar.Tak ada seorang haram pun.Berdebar-debar pula rasanya.Tiba-tiba Han rasa macam ada sesuatu dibelah kiri.Han berpaling kearah kiri.

 

            "Wahh!!".Chanyeol mengejutkan Han.

 

            "AhhhHhh!!!!".Han menjerit dengan sekuat hati dan Chanyeol dengan pantas menutup mulut Han.

 

             "Ohhhh..kenapa terkejut sangat ni...saya main-main aja...hahaha".Ujar Chanyeol sambil menepuk pahanya.

 

             Han dan Chanyeol pun ketawa bersama-sama kerana terasa ianya sesuatu yang kelakar.Tiba-tiba ada bunyi wuuuuu.Chanyeol dan Han tengok sesama sendiri.Kali ini bukan Chanyeol yang buat lawak bodoh.Tiba-tiba Chanyeol menggenggam tangan Han dan keluar dari bilik mandi dan terus ketingkat bilik practise.

 

            "Wuuhhhh...bahayanya...apa agaknya tadi".Soal Han sambil meneguk air kosong.

 

           "Hantu kot...tapi kat sana memang berhantu..itu yang orang cakap..anyway...kenapa kau mandi dekat sana??".Tanya Chanyeol sambil menatap wajah Han.Han mula blushing dan memandang kearah lain.

 

           "Er...sa....saja...haha..nak bersendirian".Ujar Han sedikit tergagap.

 

           "Hah...habis tu macam mana Hyung boleh tahu saya kesana??".Soal Han lagi sambil kening terangkat.

 

          "Masa hyung sudah mandi...hyung tak nampak pun Han..jadi Hyung cuba cari dekat sanalah...hahaha".Ujar Chanyeol sambil ketawa.Asyik senyum ketawa senyum ketawa aja Chanyeol ni.

 

          "Apalah..hyung...saya pergi beli air tin sekejap ya".Ujar Han sambil berjalan tergedek-gedek dengan riang.

 

         Chanyeol tersengih melihat bayang Han berlalu pergi.Tiba-tiba dia melihat tangan kanannya yang awal tadi menggenggam tangan Han.Wajahnya sedikit berkerut.

 

          "Kenapa tangan dia lembut dan kecik ek?memang tangan budak sekolah macam tu ke??aku tak pun masa dulu??zaman dah berubah kot".Chanyeol hanya tersengih senget.

                 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 1: Wahhh~bestnye cite nimmm.tp knpe gmbr byun han xde?
chichisakura99 #2
Chapter 46: Daebak ahh citer ni author-nim. Ending dia sweeeeeet sgt ;)
Faqihah_exo-l #3
Chapter 14: chapter 14 : saya tak pasang lagu growl sebaliknya pasang lagu nonono - a-pink..erk..saya ni late readers sorryT_T
25mieyla #4
Mnew gmbr Byun Han erk..?
Zelo_Jelo
#5
Chapter 46: nak tanya , nak tanya !!! why dia pilih d.o ?? berdasarkan cerita oky not vote >< hehehe nak tahu je coz chanyeol kata "aku dah agak..dia akan pilih D.O" why why ?? *hohoh maklum la my bias D.O xD hehehe*
misskiera #6
Chapter 46: Andwea T^T .. D.O ! haha *gila jap xD .. papepon citer ni best gila ! Daebak ah ! *thumb up*
decentedhan
#7
Chapter 46: cerita ni sangat sangat sangat comel daebak and thumbs uppp ^^ fighting unnie^^
YanaKyungSoo #8
Chapter 46: Comelnya !! Untunglah Han dapat D.O :D
Nursyuhada
#9
Chapter 46: wahhh~ ingat hana nih last sekali dgn kris...
akhirnya dgn d.o.......
*terharu*
mrotics #10
Chapter 46: Aw best gilaaa haha rasa mcam cerita to the beautiful you je hahah tak sangka dia dgn d.o ingatkan dgn chanyeol lol