9

Psycho

YoSeob yang berusia 9 tahun, duduk di dalam biliknya sambil bermain dengan permainannya. Tiba-tiba dia terdengar ibunya menjerit dari bilik tidurnya. YoSeob berjalan ke bilik ibunya sambil memeluk patung barney. 

Dia cuba untuk melihat apa yang terjadi kepada ibunya. Matanya terbuka luas. Dia melihat bapa tirinya menarik rambut ibunya dan hentakkan kepala ibunya ke dinding. 

"EOMMA!" YoSeob menjerit lalu berlari ke arah wanita yang berumur 40-an tersebut yang menahan kesakitan dikepalanya. Darah mengalir dari luka dikepalanya.

Wanita itu membisikkan supaya YoSeob lari dari rumah sekarang juga atau bapa tirinya akan melakukan sesuatu yang lebih teruk.

YoSeob hanya menggelengkan kepala. Tanpa dijangka dia diangkat oleh lelaki yang telah mendera ibunya. Lelaki tersebut mengurung YoSeob didalam bilik pakaian. YoSoeb terus-terusan menjerit meminta tolong dikeluarkan dari bilik gelap tersebut. Dia sangatlah takut dengan gelap apatah lagi petir berdentum-dentum pada tengah malam itu.

Dia hanya bersandar di pintu dan mengeluarkan air mata sambil mendengar ibunya menjerit kesakitan... dipukul. YoSeob terus-terusan menangis sehingga tertidur.

Esok paginya...

Pintu bilik pakaian itu dibuka. YoSeob terpisat-pisat bangun dari tidurnya. 

Dia terlihat seorang lelaki yang tidak dikenali memakai baju seragam polis. Pantas dia berlari ke arah lelaki itu dan memeluknya sambil menangis teresak-esak.

Pegawai polis itu memeluk YoSeob kembali sambil cuba untuk menenangkannya.

"DaeHyun kenapa ni?" tanya seorang lagi pegawai polis. 

"Mungkin budak ni yang encik Yang katakan tu" kata Pegawai polis Jung DaeHyun.

"Adik nama apa?" tanya DaeHyun.

"YoSeob" kata YoSeob dengan pelahan tapi jelas.

"Okay, YoSeob, mari abang bawa YoSeob dekat ayah" kata DaeHyun

"TAK NAK! TAK NAK!" Jerit YoSeob sambil cuba untuk melepaskan genggaman DaeHyun. Jeritan YoSeob menarik perhatian beberapa pegawai polis disitu.

"Ayah YoSeob risaukan YoSeob"

"TAK NAK! DIA BUNUH IBU! DIA JAHAT! LEPAS LAH!"

"YoSeob, ayah YoSeob pun derita tau. Dia risauakan yoSeob dia kena pukul denagn pencuri tu" kata DaeHyun lagi cuba menenangkan YoSeob yang cuba melepaskan diri dari genggamannya.

"YoSeob" lelaki yang bergelar ayah tirinya berlari lalu memeluk YoSeob.

"LEPAS! LEPAS! AYAH JAHAT! AYAH BUNUH IBU! AYAH JAHAT!"

"Tolong lah jangan buat ayah macam ni, YOSeob. Ayah risaukan YoSeob". Namun, YoSeob tahu dia tidak ikhlas berkata bergitu.

"PENIPU!". YOSeob pantas menyepak perut ayah tirinya dan lari.

Namun nasibnya tidak baik. Dia dapat di tangkap oleh DaeHyun. DaehYun mengangkat YoSeob dan membawanya jauh dari ayah tirinya untuk menenangkan budak lelaki itu.

YoSeob memandang dengan matanya yang berair tepat ke mata lelaki itu.

Dan lelaki itu hanya tersenyum jahat.

-------

Oleh kerana sikap agresif YoSeob terhadap baapa tirinya, dia telah diminta untuk berjumpa dengan dokto psikiatri. dan selama itulah, dia tidak dapat hidup bebas.

-----

Pada umur 16 tahun, dia telah disahkan sihat sepenuhnya, cuma pelru berjumpa dengan doktor psikiatri sebulan sekali. Dia balik ke rumah yang lama ditinggalkannya.

Dia membuka pintu dan melihat ayah tirinya sedang berasmara dengan seorang wanita.

Ayah tirinya dan wanita itu berhenti dengan apa yang mereka lakukan, YoSeob berjalan kearah lelaki itu lalu menumbuk muka lelaki yang bernama Bang YongGuk itu. Hatinya meluap-luap kemarahan.

Lelaki itu telah membunuh ibunya dan sekarang dia berlaku curang pula. YongGuk melihat terasa perit di bahagian yang  ditumbuk manakala wanita yang melakukan perkara sumbang itu lari keluar dari rumah kerana ketakutan melihat YoSeob yang sedang marah eperti singa kelaparan.

Ayah tirinya iu pantas menumbuk YoSeob kembali dan menyepak perut YoSeob. Dia terus-terusan mendera YoSeob sehingga lewat malam.

-----

Oleh kerana takut, YongGuk mengantar YoSeob ke rumah anak yatim. Pejaga rumah anak yatim itu tidak mahu menerima YoSeob kerana umur YoSeob sudah hampir mencapai 18 tahun. YongGuk berekras mahu menem[atkan YoSeob dirumah anak yatim itu. Jadi dia membayar dengan harga yang mahal.

Di rumah anak yatim itulah dia berjumpa KiKwang dan JunHyung.

----

Wajah YoSeob yang tegang kembali tenang.

"Tapi sekarang aku dah tak kisah dah pasal dia. Sebab aku dah bunuh dia bulan lepas lagi. Sejak aku bunu dia tu, aku rasa, aku rasalah kan.. aku dah obses nak tengok darah mengalir. Dengan warna merah pekatnya yang mengalir ke kaki aku. Wah! memang sedap mata memandang" katanya sambil menutup matanya.

"Kau memang dah gila" kata DooJoon dengan pelahan.

"Excuse me, apa yang kau cakap tadi? Aku gila? Oh ya~ memang aku gila. Aku gila pun sebab bapak tiri aku, jadi kau salahkan dia sebab buat aku gila. Sekarang ni sape nak jadi mangsa aku seterusnya?" tanya YoSeob sambil menunjuk pisau belatinya.

NaEun dan BoMi dah mula menagis teresak-esak. 

"Jangan sedih. Nanti aku menagis pulak. Orang selalu kata, Ladies first. So, kita mula dengan perempuan dulu" kata YoSeob dan menghampiri NaEun.

"JANGAN! TOLONGLAH JANGAN!" Jerit DongWoon yang sudah mula mngalirkan air mata.

"Habis tu kalau dia hidup nanti aku masuk penjara. Lebih baik aku bunuh dia dulu. Sekarang NaEun.." YoSeob berhenti seketika.

"Ucakan selamat tinggal kepada kembar awak DongWoon dengan bakal kekasih awak, DooJoon" bisik YOSoeb ke telinga NaEun. NaEun sudah mengalirkan air mata.

YoSeob meletakkan mata pisau belati itu di tengkuk NaEun alu mengelar tengkuk jinjang NaEun. NaEun terbaring. Luka ditengkuknya mula mengalir membuak-buak.

DongWoon hanya mampu menagis teresak-esak sambil menjerit nama NaEun. DooJoon pula menagis dengan senyap melihat perempuan dia minatinya di bunuh. Yang lain pula, hanya mampu terkejut dengan pembunuhan yang baru YoSoeb lakukan dihadapan mereka.

Lima minit kemudian tubuh NaEun kaku.

"jadi, BoMi, 10 minit lagi okay. Saya bagi awak masa untuk bergembira dengan diorang" kata YoSeob dan berlalu keluar dari chalet.

-------

Sorry untuk flashback yang mengelirukan itu....  

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Army_Baby97
[PSYCHO] Sorry, satu lagi note. Saya tak buat double check jadi, kalau salah tolong infrom ye? terima kasih ^_^

Comments

You must be logged in to comment
annoyinggurl #1
Sebenarnya aku orang Malay tapi letak Korea kat location. :P
queens12
#2
Chapter 1: i like it..hahah what yoseob is he killer...anii..haha
thunderNadia #3
Chapter 11: cerita yang terbaik , gikwang aku xmati and dia jadi hero dalam cita ney . HAHA
-endorphins
#4
Chapter 11: FInally, Yoseob ditangkap... :'(
Haish! Sad ending la citer ni! x'(
-endorphins
#5
Chapter 10: Junhyung! Tolong hidup! JUNHYUNG, PLEASE!!!!!
Srikandi
#6
Chapter 10: Arghh!!! Jangan bunuh Junhyung!!! Kikwang mati boleh kot... Pleaseeeeeeeeeeeeeee~!!!!! Naik gila kita baca cerita ni!! HAHA!! Update cepatt!! Memandangkan dah nak habis, baik habiskan cepatt!! :D
YoMahomies
#7
Chapter 10: Who picked number 4? lol
And may I know what's your PMR result? I'm a form 3 student too :)
MsCreepyPhoenix12
#8
okay...new reader here..keke..hwaiting..