5

Psycho

Semua pelajar ketakutan. Semuanya menjadi kacau bilau. Sekarang ini mereka dikejutkan dengan kematian NamJoo,YuKyung dan HyunSeung. JunHyung, KiKwang dan YoSeob hanya diam tak terkata. Mereka bersedih atas apa yang terjadi. Mereka juga bersalah untuk memberitahu tentang kematian HyunSeung kepada HyunA. 

Bagaimana mereka mati. Ceritanya bermula selepas penemuan mayat EunKwang.

Semua terdiam. Mereka hanya mampu melihat mayat Eunkwang ditutup dengan baju sejuknya. 

"Memang tak  guna betul pembunuh ni!" Cikgu Jeong tiba-tiba menjerit. 

"Kenapa?" tanya Cikgu Choi.

"Dia bijak betul. Dia pancitkan tayar kereta saya dan dia kunci pagar masuk ke dalam ni. Dia memang dah rancang semua ni" kata Cikgu Jong dengan nada marah.

"Kita cuba tenang dulu. Mungkin ada lagi cara lain. Kita duduk tenang. Sekarang ni dah petang. Sekarang apa kata kita siap-siap untuk malam ni. Siapa yang cikgu tugaskan untuk mencari kayu api?" Tanya Cikgu choi pada pelajarnya.

NamJoo, YuKyung dan HyunSeung mengangkat tangan. "lebih baik kamu bertiga cari sekarang. Nanti gelap susah nak cari jalan balik" Kata Cikgu Choi.

Mereka bertiga mengangguk lalu masuk ke dalam hutan untuk mencari kayu api.

Dan bermulalah rancangan jahatnya. Dia meminta kebenaran guru untuk ke chaletnya kerana dia ingin mengambil barangnya. Setelah menerima kebenaran lalu dia berjalan ke chaletnya.

Tapi kemudian dia menukar arah laluannya kepada tiga orang pelajar yang sedang mencari kayu api. Dia melihat YuKyung dan NamJoo mencari bersama namun tiada kelihatan HyunSeung. Dia mencari kelibat HyunSeung dan terlihat dia terbongkok-bongkok mengutip kayu api.

Dia mengahampiri HyunSeung. Dia menutup kepalanya dengan baju berhoodnya. hyunSeung yang terasa kehadirannya lantas memandang ke belakang.

"Hei! nak temankan aku kutip kayu api ke?" tanay HyunSeung kepada rakan kelasnya iu.

Dia menganggukkan kepala dan tersenyum manis yang sememangnya tidak ikhlas. HyunSeung membalas senyumannya.

Dia mengambil kayu api yang sebeasar genggaman dan sepanjang lengan lalu menghentak kepala HyunSeung berkali-kali sehingga HyunSeung tidak berdaya. Setelah pasti rakan kelasnya itu tidak bernyawa dia mencampakkan kayu itu ke tanah.

Namun, nasib tidak menyebelahinya. YuKyung dan NamJoo menjadi saksi pembunuhan yang dilakukan. Dia mula panik. Kedua-dua pelajar perempuan itu berlari menyelamatkan diri. Dia mengejar kedua pelajar perempuan itu. Dia semakin hampir lalu dia menarik rambut kedua mereka. 

Mereka berdua menjerit meminta tolong. Dia kemudiannya menghentakkan kepala mereka berdua ke batang pokok. Dia berasa lega. lalu dia mengeluarkan pisau dan mengelar leher mereka berdua. 

Dia berlalu dari situ. Walaupun rancangannya hampir musnah, tapi dia bernasib baik kerana sempat menutup mulut mereka sebelum ia terbongkar. 

Sementara di tempat pelajar 3-A berkumpul mereka terdengar jeritan YuKyung dan NamJoo, pantas mereka berlari. DongWoon yang baru keluar dari chaletnya pantas berlari.

Dia yang baru habis laksanakan misi membunuhnya, menunggu masa lalu menyusup dalam kalangan pelajar yang mencari tiga pelajar tersebut. Setelah 15 minit mencari mereka terjumpa mayat HyunSeung, YuKyung dan NamJoo.

 

Cikgu Choi dan Cikgu Jeong tidak tahu hendak kata apa. Mereka juga bercelaru. Mereka risau jika disalahkan kerana tidak menjaga murid dengan baik. Mereka semua hanya mampu menagis sahaja. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Army_Baby97
[PSYCHO] Sorry, satu lagi note. Saya tak buat double check jadi, kalau salah tolong infrom ye? terima kasih ^_^

Comments

You must be logged in to comment
annoyinggurl #1
Sebenarnya aku orang Malay tapi letak Korea kat location. :P
queens12
#2
Chapter 1: i like it..hahah what yoseob is he killer...anii..haha
thunderNadia #3
Chapter 11: cerita yang terbaik , gikwang aku xmati and dia jadi hero dalam cita ney . HAHA
-endorphins
#4
Chapter 11: FInally, Yoseob ditangkap... :'(
Haish! Sad ending la citer ni! x'(
-endorphins
#5
Chapter 10: Junhyung! Tolong hidup! JUNHYUNG, PLEASE!!!!!
Srikandi
#6
Chapter 10: Arghh!!! Jangan bunuh Junhyung!!! Kikwang mati boleh kot... Pleaseeeeeeeeeeeeeee~!!!!! Naik gila kita baca cerita ni!! HAHA!! Update cepatt!! Memandangkan dah nak habis, baik habiskan cepatt!! :D
YoMahomies
#7
Chapter 10: Who picked number 4? lol
And may I know what's your PMR result? I'm a form 3 student too :)
MsCreepyPhoenix12
#8
okay...new reader here..keke..hwaiting..