8

Psycho

"Cari aku ke?" Tanya YoSeob sambil melambung-lambungkan kunci bilik chalet tersebut.

"Jadi.." 

"Ya... Aku yang bunuh diorang. Kenapa? Tak percaya?" Kata YoSeob sambil tersenyum. 

Dia mengambil sebotol besar air mineral dan menuang ke atas kepala JunHyung, DooJoon, DongWoon, NaEun dan BoMi.

"Bangun~ Hari dah siang. Lebih tepat lagi, hari nak malam" Kata YoSeob dengan nada perlahan dan tenang.

Mereka yang baru bangun dari tidur terus terbnagun kerana disiram dengan air mineral yang sejuk. 

"YoSeob?!" Kata JunHyung dengan nada terkejut.

"Okay.. mari hentikan kejutan korang ni. Ya.. aku, YoSeob. Akulah yang tidurkan korang, dan akulah yang bunuh diorang. Puas denga jawapan aku?" kata YoSeob dengan sedikit nada bangga.

"Kenapa? Kenapa kau nak bunuh kitaorang? Apa yang kitaorang dah buat dekat kau?" Kata DongWoon.

"Tak ada sebab" Kata YoSeob. 

Mereka semua menunjukkan ekspresi pelik. "Kau tak ada sebab tapi kau nak bunuh kitaorang? Kau gila ke?" kata DooJoon dengan sedikit menjerit.

"Ya, memang aku gila. Tak ada seorang pun kawan aku yang tahu benda ini" kata YoSeob. "Nak tahu tak macam mana Aku bunuh diorang semua? cerita dia macam ni...

Aku duduk dalam tandas seorang diri. Sebab aku sangat pasti mesti ada seorang ataupun dua yang akan masuk ke dalam tandas. Aku dengar seseorang masuk dalam tandas. 

Aku tak jangka EunKwang. Tapi inilah yang orang kata, kalau dah rezeki jangan ditolak. Jadi aku cuba berlagak macam biasa. Dia tanya aku sama ada aku bersedia ke tidak untuk aktiviti kayak. Aku cuma anggukkan kepala. dia tanya kenapa aku tak macam biasa ceria. Aku tak jawab pun. Bukannya penting puun soalan dia.

Lepas tu, aku keluarkan pisau. Percaya atau tak dia terkejut. Mata dia terbeliak, takut, wajah yang sememangnya aku nak tengok. 

Dengan perlahan-lahan, aku tusuk abdomen dia, lepas tu aku pusingkan pisau tu. Tapi tak habis sampai situ, Aku tusuk dia beberapa kali. Tengok dia macam tu buatkan aku kesian dengan dia, jadi aku sorokkan dia dalam tandas.

Sebelum aku balik chalet, aku pergi ke pintu utama. Aku kunci pintu utama dan pancitkan tayar cikgu kita. 

Dan esoknya, DongWoon jumpa mayat dia.

Best tak?" kata YoSeob sambil senyum dan lompat dihadapan DongWoon. 

"Macam mana pulak dengar cerita aku seterusnya, pembunuhan YuKyung, Namjoo dan HyunSeung?" kata YoSeob sambil memandang ke siling.

" cerita dia bermula bergini...

Aku keluar dengan senyap-senyap dari kumpulan pelajar. Tapi hampir tidak menjadi, sebab MinHyuk tangkap aku. Terpaksalah aku tipu dia. aku cakap aku perlu balik ke chalet sebab ada benda yang aku nak ambil.

Tapi, macam aku cakap tadi, aku tipu dan pergi ke HyunSeung hyung. Sampai dekat dia, dia tanya aku, sama ada aku nak tolong dia ataupun tidak. Aku hanya senyum. Tapi bukan yang ikhlas.

Dengan baik dan sopan, aku cari kayu api. Bukan untuk malam tu, tapi untuk bunuh dia. Jadi, aku dengan senyap pukul dia dari belakang. banyak kali juga aku kena pukul dia baru dia mati. Kesian tangan aku ni.

Namun begitu, YuKyung dan NamJoo jadi saksi pembunuhan yang aku lakukan. jadi, aku kena bunuh diorang sebelum diaorang bagi tahu. Diaorang tu memang menyusahkan aku. Dah la lari laju, menjerit pula tu. NAsib baik aku pantas, jadi aku tarik rambut diorang.. dan ... DUK! aku hantukkan kepala diorang dekat pokok. Tapi selagi aku tengok diaorang bernafas, aku takkan selamat.

Aku keluarkan pisau yang aku gunakan bunuh EunKwang, untuk bunuh diorang pula.

Habis sampai dekat situ dulu. Penat aku bercerita. Jadi ada soalan? Tak ada bagus. nanti aku sambung lagi cerita aku. Sekarang ni, aku nak ambil udara segar kejap, Bye yeom~" kata yoSeob sambil melambaikan tangannya.

Mereka yang telah diikat denga tali tidak bercakap langsung. Kenapa mereka tak pernah perasan YoSeob ituu sebenarnya mempunyai masalah mental?

"Jadi, betullah aku sangkakan selama ni? kenapa aku bodoh sangat?" Tanya JunHyung kepada dirinya sendiri.

"Kenapa kau cakap macam tu?" tanya KiKwang.

"Setiap malam dia akan duduk sendirian dekat ruang tamu. cakap benda merepek, macam korang semua tak patut hidup dalam dunia ni dan lain-lain yang aku sendiri tak faham. Aku ingatkan dia mungkin berjalan dalam tidur ataupun mengigau. Jadi aku tak endahkan langsung. Aku tak patut pandang benda tu ringan" kata JunHyung. 

"Tahu tak apa. Kau tak patut endahkan apa yang aku cakap setiap malam. Manusia di dunia semua tidak percaya cakap aku, Aku dah cakap yang bukan salah aku tapi seorang pun tak percaya. Diorang anggap budak umur 9 tahun tak boleh dipercayai" kata YoSeob dengan nada yang marahnya lalu dia menghentakkan penumbuknya di meja. Semua yang ada dibilik itu terkejut. 

---------------------

Cerita ni akan tamat dalam 3 bab lagi ... kot. Tak pasti lagi. lepas ni, semua akan tahu kenapa dia boleh jadi psycho... 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Army_Baby97
[PSYCHO] Sorry, satu lagi note. Saya tak buat double check jadi, kalau salah tolong infrom ye? terima kasih ^_^

Comments

You must be logged in to comment
annoyinggurl #1
Sebenarnya aku orang Malay tapi letak Korea kat location. :P
queens12
#2
Chapter 1: i like it..hahah what yoseob is he killer...anii..haha
thunderNadia #3
Chapter 11: cerita yang terbaik , gikwang aku xmati and dia jadi hero dalam cita ney . HAHA
-endorphins
#4
Chapter 11: FInally, Yoseob ditangkap... :'(
Haish! Sad ending la citer ni! x'(
-endorphins
#5
Chapter 10: Junhyung! Tolong hidup! JUNHYUNG, PLEASE!!!!!
Srikandi
#6
Chapter 10: Arghh!!! Jangan bunuh Junhyung!!! Kikwang mati boleh kot... Pleaseeeeeeeeeeeeeee~!!!!! Naik gila kita baca cerita ni!! HAHA!! Update cepatt!! Memandangkan dah nak habis, baik habiskan cepatt!! :D
YoMahomies
#7
Chapter 10: Who picked number 4? lol
And may I know what's your PMR result? I'm a form 3 student too :)
MsCreepyPhoenix12
#8
okay...new reader here..keke..hwaiting..