7

Psycho

7 orang yang terselamat dari mangsa pembunuhan itu duduk dalam bulatan. Mereka hanya duduk diam sambil termenung. Masih lagi terkejut dengan semua bendayang baru terjadi di hadapan mata mereka. 

Apa yang terjadi, bagi mereka terlalu pantas. Dalam sekelip mata sahaja, lima orang mati. DooJoon menenangkan BoMi yang trauma dengan tragedis setengah jam lalu. Begitu juga dengan DongWoon. JunHyung, KiKwang dan YoSeob hanya melihat api yang meliang-liuk(?). 

DooJoon tidak mampu lagi menahan marahnya dia bangun dan melepaskan pelukan eratnya tadi dengan BoMi dan pantas menumbuk muka DongWoon. NaEun pantas menolong kembarnya.

"Kau kenapa?!" tanya DongWoon separuh menjerit. 

"kau tu kenapa? Aku tahu semua benda ni memang kau punca dia. Kau yang masak makanan tu. Kau yang hidangkan makanan tu. Semua ni mesti yang kau rancang" DooJoon kata. Atau paling tepat sekali dia menjerit.

BoMi dan JunHyung mengahalang DooJoon dari menumbuk wajah DOngWoon sekali lagi. DongWoon menjeling ke arah DooJoon.

"Kenapa kau asyik tuduh aku?! Bukan aku seorang sahaja yang masak makananan tu. YoSeob juga tolong aku. KiKwang datang bantu kami sekali buat seketika. JunHyung datang dekat kami untuk tengok apa yang kitaorang masak. Kenapa kau tak tuduh jugak diorang? Kenapa tuduh aku seorang sahaja?" Jerit DongWoon.

DooJoon memandang DongWoon dengan mata merahnya. DooJoon hanya berdiri kaku tanpa mengeluarkan sepatah kata.

"Cakaplah!" Jerit DongWoon.

DooJoon ingin menumbuk DongWoon buat kali kedua namun berhenti apabila JunHyung menjerit "CUKUP! CUKUP TU DOOJOON! MENUDUH BUKAN BENDA YANG BOLEH MENYELESAIKAN MASALAH NI!"

DooJoon menepis tangan JunHyung dan duduk kembali ditempat asalnya.

DongWoon memandang ke arah KiKwang dan YoSeob. Dan dia terkejut. Dia melihat salah seorang dari mereka tersenyum jahat.

'Aku salah pandang ke?' kata DongWoon dalam hatinya.

Dia cuba untuk melihat sama ada apa yang dia pandang benar ataupun tidak. Ttapi mereka berdua hanya memandang unggun api seperti biasa.

'mungkin aku salah pandang' katanya dalam hati lagi.

----

Malam itu mereka semua tidur di dalam chalet yang sama. Dan pada masa itu juga si dia mula memikirkan bagaimana ingin membunuh mereka semua.

Apa yang patut dia lakukan?

Selama setengah jam dia mengambil masa untuk memikirkannya. Dan baru dia teriingat sesuatu.

Dia mengambil ubat penenangnya yang diberikan oleh doktor pakar psikiatrinya. Semestinya esok bakal jadi hari yang paling seronok baginya.

----

Pada pagi itu, mereka semua bangun seperti biasa. NaEun dan BoMi ditugaskan untuk menyiapkan hidangan sarapan pagi. Manakala, YoSeob pula ditugaskan untuk mengambil air minuman.

Setelah selesai, NaEun dan BoMi menghidangkan makanan tersebut. mereka makan dengan begitu senyap. Tiada siapa bersuara sejak dari bangun tidur. Mereka tidak bertegur sapa walaupun dengan adik mereka sendiri.

Tiba-tiba, DooJoon terasa seperti matanya sangat berat. Begitu juga dengan yang lain. Mereka mula rasa seperti terawang-awang. Tubuh mereka mula terasa ringan dan mereka terus jatuh tertidur. Si dia tersenyum sinis. 

----

KiKwang terbangun dari tidurnya. Matanya berkelip beberapa kali untuk menyesuaikan dengan cahaya matahari yang keluar dari tingkap chalet. Dia cuba untuk menggosok matanya tetapi tidak tercapai. Dia perasan sesuatu. Tangannya terikat.

Begitu juga dengan yang lain. 'Sekejap' dia berkata dalam hati. Semua ada di situ kecuali seorang ....

"Cari aku ke?" 

...... YoSeob...

----

Ada tak yang jangka YoSeob pembunuhnya? kekeke... Mungkin ada yang dah gak, memandangkan dia selalu menjadi wtak utama dalam mana-mana fanfics b2st. 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Army_Baby97
[PSYCHO] Sorry, satu lagi note. Saya tak buat double check jadi, kalau salah tolong infrom ye? terima kasih ^_^

Comments

You must be logged in to comment
annoyinggurl #1
Sebenarnya aku orang Malay tapi letak Korea kat location. :P
queens12
#2
Chapter 1: i like it..hahah what yoseob is he killer...anii..haha
thunderNadia #3
Chapter 11: cerita yang terbaik , gikwang aku xmati and dia jadi hero dalam cita ney . HAHA
-endorphins
#4
Chapter 11: FInally, Yoseob ditangkap... :'(
Haish! Sad ending la citer ni! x'(
-endorphins
#5
Chapter 10: Junhyung! Tolong hidup! JUNHYUNG, PLEASE!!!!!
Srikandi
#6
Chapter 10: Arghh!!! Jangan bunuh Junhyung!!! Kikwang mati boleh kot... Pleaseeeeeeeeeeeeeee~!!!!! Naik gila kita baca cerita ni!! HAHA!! Update cepatt!! Memandangkan dah nak habis, baik habiskan cepatt!! :D
YoMahomies
#7
Chapter 10: Who picked number 4? lol
And may I know what's your PMR result? I'm a form 3 student too :)
MsCreepyPhoenix12
#8
okay...new reader here..keke..hwaiting..