11

Psycho

YoSeob meletakkan kepalanya diatas bahu KiKwang. KiKwang pula hanya mampu mengalirkan air mata. Dia tidak ampu lagi untuk melihat tubuh yang terbaring kaku tidak bernyawa dihadapannya. Ya! Dia yang terselamat dari lima orang tersebut.

KiKwang menundukkan wajahnya. yoSeob memndang wajah KiKwang itu lalu menyapu air mata yang mengalir wajah rakanya itu. "Jangan lah sedih KiKwang. Aku rasa sedih tengok kau macam ni" kata YoSeob sambil memuncungkan bibirnya yang kecil itu.

"Kalau kau tak suka tengok aku sedih kenapa kau bunuh diorang semua?" tanya KiKwang dengan nada suara yang perlahan dan masih lagi menundukkan kepalanya. 

"Kau tak tahu macam mana rasanya tengok ibu kau kena bunuh dengan bapa tiri kau, lepas tu pihak polis tak percaya semua yang kau bri tahu dekat dia. Doktor psikiatri kau gelar kau gila. Ayah tiri kau berlaku curang terhadap ibu kau. Kau tak tahu macam mana sakit rasanya. Sekarang, aku dah jadi macam mana yang dokto psikiatri aku fikir. Aku dah jadi.. G-I-L-A. Gila" kata YoSeob yang juga menggunakan nada suara yang perlahan.

"Sekarang, kau nak uat apa dekat aku?" kata KiKwang dengan tenang tetapi masih lagi terselit rasa takutnya. YoSeob meletakkan bibirnya ditelinga KiKwang.

"Tak. Kali ini kita main satu permainan lagi. 'Run and Seek'. Permainan dia macam ni. Aku akan lepaskan dan aku bagi kau 1 minit untuk cari kunci membuka pagar kawasan kem ni. Tapi ingat, selepas satu minit tu berlalu aku akan cari kau dan kalau aku jumpa kau... aku unuh kau. Tapi kalau kau sempat larikan diri dari sini, pergi cari bantuan atau laporkan polis. Aku akan sentiasa dekat sini. Jangan risau, kunci tu aku letakkan tempat yang senang nak cari" bisik YoSeob ditelinga KiKwang.

yOSeob bangun lalu membuka pintu. Dia membuka ikatan kakik dan tangan KiKwang.

"Mula dari sekarang".

KiKwang mula berlari. Dia mulakan mencari di meja makan, dimana pembunuhan beramai-ramai bermula. Bangkai mayat tersebut sudah mula berbau. KiKwang terpaksa menutup hidungnya. Dia cuba mencari poket cikgu Choi dan cikgu Jeong. namun tidak diketemuinya. Dia cuuba untuk memikirkan dimana. Mungkin tempat pertaam pembunuhan berlaku.

Lalu dia berlari ke tandas. Hampa. Dia masih lagi tidak menemuinya. Dia terfikir, oleh kerana YoSeob yang mengunci pagar itu, pasti kunci itu ada padanya. Dia berlari ke chalet kongsinya bersama YoSeob dan JunHyung. Dia mula menyelongkar beg YoSeob. Satu suara kedengaran sayup namun membuatkan KiKwnag cemas dan takut.

"Masa dah tiba KiKwang. Aku mula cari kau sekarang ni" kata YoSeob.

Dia terjumpa segugus kunci lalu keluar dari chalet itu sepantas yang mungkin namun menghentikan langkahnya. Dia melihat sekeliling jika ada kelibat YoSeob. Dia sudah boleh melihat pagar keluar masuk dari tempat dia berdiri.

Tanpa membuang masa, dia berlari sepantas mungkin....

----

Pihak polis mula mencari YoSeob didalam hutan yang tebal dan di sekitar kawasan perkhemahan. KiKwang pula sedang sibuk memberi keterangan kepada Det. Choi JunHong.

Tiba-tiba seorang pengawai polis lelaki berlari kearah mereka berdua. "Tuan! Kami sudah menjumpai suspek Tuan!" kata pegawai polis tersebut.

"Baiklah. Bawa dia ke balai polis sekarang. Saya juga mahu encik Lee Kikwang ikut bersama saya. Untuk sambung beri keterangan" kata Det. Choi.

KiKwang hanya meenganggukkan kepala. Dia melihat rakan baiknya itu dibawa oleh dua orang pihak polis. YoSeob memandang KiKwang lalu tersenyum sinis. Dia masuk ke dalam kereta polis dan berlalu pergi.

KiKwang rasa bersalah terhadap rakannya itu.

'Maafkan aku YoSeob' kata KiKwang dalam hati lalu mengalirkan air mata.

 

-TAMAT-

 

-----

Yay! Dah habis. saya nak buat promosi sikit. sekarang ni saya tengah usahakan satu lagi ff english. tajuk dia

3 DIVA.. 3 KINGKA : http://www.asianfanfics.com/story/view/337564/3-diva-3-kingka-b2st-hyosung-hyuna-hyunseung-kikwang-yoseob-leejieunakaiu

Sekali lagi terima kasih kepada pembaca crita 'PSYCHO'. Korang memang JJANG! Sorry, tak dapat nak mention korang.. kekeke... *bow 45 degree*

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Army_Baby97
[PSYCHO] Sorry, satu lagi note. Saya tak buat double check jadi, kalau salah tolong infrom ye? terima kasih ^_^

Comments

You must be logged in to comment
annoyinggurl #1
Sebenarnya aku orang Malay tapi letak Korea kat location. :P
queens12
#2
Chapter 1: i like it..hahah what yoseob is he killer...anii..haha
thunderNadia #3
Chapter 11: cerita yang terbaik , gikwang aku xmati and dia jadi hero dalam cita ney . HAHA
-endorphins
#4
Chapter 11: FInally, Yoseob ditangkap... :'(
Haish! Sad ending la citer ni! x'(
-endorphins
#5
Chapter 10: Junhyung! Tolong hidup! JUNHYUNG, PLEASE!!!!!
Srikandi
#6
Chapter 10: Arghh!!! Jangan bunuh Junhyung!!! Kikwang mati boleh kot... Pleaseeeeeeeeeeeeeee~!!!!! Naik gila kita baca cerita ni!! HAHA!! Update cepatt!! Memandangkan dah nak habis, baik habiskan cepatt!! :D
YoMahomies
#7
Chapter 10: Who picked number 4? lol
And may I know what's your PMR result? I'm a form 3 student too :)
MsCreepyPhoenix12
#8
okay...new reader here..keke..hwaiting..