1

Psycho

 HyunAh berlari ke arah teman lelakinya, HyunSeung.

 "Aegi Seungie~".

 HyunSeung membalas "Aegi Hyunie~" sambil membuka tangannya seluas mungkin untuk memeluk teman wanitanya.

 Hyunah membalas pelukan tersebut.

 "Urm... Aku tau la korang tengah bercinta tapi aku ingatkan korang, korang baru je dua hari couple okay?!" Kata JunHyung dengan nada cemburu. Siapa tidak cemburu melihat teman baiknya sedang hangat bercinta sedangkan dia keseorangan tiada sesiapa untuk bermanja.

 "Serius JunHyung, lebih baik kau cari teman wanita secepat mungkin. Seronok. Sebab kau akan rasa seseorang sayangkan kau sesangat. Kan aegi Hyunie?!" kata HyunSeung. HyunAh mengangguk lalu berkata "Betul tu. Kalu kau nak aku akan kenalkan kau pada Hara, Kawan baik aku nak tak?".

 Junhyung hanya menjeling kepada HyunAh.

 "Hei! jangan jeling kat aegi aku!" kata HyunSeung lalu memukul kepala JunHyung. JunHyung mengaduh kesakitan dan HyunAh hanya tergelak kecil sahaja.

 Pada masa yang sama, Son Twins sedang bergaduh dengan Yoon Twins.

 "Kembar saya lagi comel dan kacak dari kembar awak tu" kata NaEun. Dia sangat tidak berpuas hati dengan Yoon Twins. Mereka sentiasa memperkecilkan dirinya dengan kembarnya , DongWoon tidak seirasnya.

 Walaupun NaEUn berkata begitu tetapi bukan niatnya.Dia mempunyai perasaan terhadap DooJoon. Kembarnya tahu tentang perkara ini. Cuma dia tak nak permainkan adiknya di hadapan BoMi dan DooJoon. Risau jika mereka dapat tahu perkara ini.

 BoMi dan DooJoon hanya tersengih jahat.

 "Eh! kalau kau tanya dalam kelas ni siapa paling kacak, diorang pasti cakap kembar aku. Kembar kau ada apa, hanya muka macam lelaki arab. huh! tak payah nak berlagak sangat la" kata BoMi dan berlalu pergi sambil melanggar bahu dengan NaEun. 

 "Dah la tu. Abang ada satu idea" kata DongWoon lalu membisik ke telinga NaEun. NaEun tersenyum jahat. "DooJoon oppa~" NaEun memanggil mesra.

 Abangnya mengatakan dia pernah terbaca diari DooJoon yang penuh dengan ayat 'I Love You, NaEun', jadi DongWoon menyuruh adiknya untuk memikat DooJoon. NaEun yang gembira mendengar berita yang lelaki disukainya itu turut mempunyai perasaan yang sama dengan dirinya terus dia lakukan apa yang kembarnya cadangkan.

 "DooJoonie oppa~ saya dengar DooJoonie oppa suka saya. Eung! Kenapa tak bagi tau saya terus je. Mana tahu saya boleh pertimbangkan jadikan oppa sebagai teman lelaki saya" kata NaEun sambil membetulkan kolar baju DooJoon.

 DooJoon mula berpeluh. Memang dia ingin menjadi teman lelaki NaEun kerana dia suadah meminati NaEun sejak sekolah rendah lagi. 'Kenapa la dia ni cantik sangat? Nak bagi tahu ke?' kata DooJoon dalam hatinya. "Oppa, palli kaja. Temankan saya keluar kelas kejap" Kata BoMi pantas menarik tangan kembarnya yang tak seiras itu.

 Dia takut jika mereka tahu rahsia abangnya suka akan NaEun.

 Di Belakang kelas pula, dua rakan baik rancak berbual. "Comelnya sweater kau!" Gikwang memuji baju sejuk yang dipakai oleh YoSeob yang bercorak watak kartun 'Spongebob Squarepant'. "Kau nak sindir aku ke atau memang ayat tu memang ikhlas?" YoSeob tanya dengan memuncungkan mulutnya kerana merasakan rakannya itu menyindir dirinya. 

 "Mana ada! betul memang comel. Kan kawan aku ni comel? jadi apa yang dia pakai akan tetap nampak comel" kata KiKwang. mereka berdua tergelak bersama.

 Semua pelajar berlari ke tempat masing-masing dan Yoon twins pantas masuk ke dalam kelas sebaik sahaja, Cikgu Choi JiNa, Guru kelas mereka masuk. 

 Semasa DooJoon melintasi meja NaEun, NaEun sempat mengenyit matanya ke arah DooJoon. Pantas DooJoon mengalihkan pandangannya dari NaEun. 

 "Selamat pagi murid-murid!" kata Cikgu Choi. Setiap pagi dia akan tersenyum dan ucapkan selamat pagi pada murid kelasnya.

 "Selamat pagi, cikgu" murid 3-A membalas dengan nada yang gembira.

 "Baiklah, tentang kem musim panas lusa nanti saya nak ingatkan kamu semua supaya datang awal ke sekolah dalam pukul 7.30 pagi. Bas tu bergerak bukannya batu nak tunggu kamu semua. Ada soalan tak untuk kem musim panas?" tanya Cikgu Choi.

 "Cikgu nanati ikut sekali tak?" tanya EunKwang dengan selamba.

 "mestilah" kata cikgu Choi dengan nada gembira.

 "Eh~  EunKwang nak ngorat cikgu Choi la tu" kata DongWoon menyakat EunKwang.

 "Yah! Son DongWoon. Lebih-lebih lah tu. karang aku cium adik kau karang baru kau tau" kata EunKwang malu dengan statement yang abri dibuat oleh DongWoon.

 "berani la kau! Aku tumbuk muka berdarah hidung kau yang tak mancung tu nanti" Kata DongWoon sambil tunjuk penumbuk ke muka EunKwang.

 "Urm! beranilah! Lagipun kalau nak cium aku kau kena minta kebenaran DooJoon oppa. Sebab dia bakal teman lelaki aku. Kan oppa?~" kata NaEun menyakat lelaki yang disukainya.

 Muka DooJoon mula kemerah-merahan menahan malu. Semua pelajar membuat bunyi 'uuu~'. "Sudah, sudah. Nak menyakat orang pula dia. Kesian DooJoon. Tengok muka dia macam nak meletup dah" kata Cikgu Choi.

 Dari kemerah-merehan terus tertunduk malu.

 Tetapi salah seorang dari mereka mula memikirkan sesuatu jahat. Sesuatu yang kan membuat hidup setiap pelajar yang hadir untuk kem musim panas itu akan berakhir. Dia mula mengukirkan senyuman jahatnya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Army_Baby97
[PSYCHO] Sorry, satu lagi note. Saya tak buat double check jadi, kalau salah tolong infrom ye? terima kasih ^_^

Comments

You must be logged in to comment
annoyinggurl #1
Sebenarnya aku orang Malay tapi letak Korea kat location. :P
queens12
#2
Chapter 1: i like it..hahah what yoseob is he killer...anii..haha
thunderNadia #3
Chapter 11: cerita yang terbaik , gikwang aku xmati and dia jadi hero dalam cita ney . HAHA
-endorphins
#4
Chapter 11: FInally, Yoseob ditangkap... :'(
Haish! Sad ending la citer ni! x'(
-endorphins
#5
Chapter 10: Junhyung! Tolong hidup! JUNHYUNG, PLEASE!!!!!
Srikandi
#6
Chapter 10: Arghh!!! Jangan bunuh Junhyung!!! Kikwang mati boleh kot... Pleaseeeeeeeeeeeeeee~!!!!! Naik gila kita baca cerita ni!! HAHA!! Update cepatt!! Memandangkan dah nak habis, baik habiskan cepatt!! :D
YoMahomies
#7
Chapter 10: Who picked number 4? lol
And may I know what's your PMR result? I'm a form 3 student too :)
MsCreepyPhoenix12
#8
okay...new reader here..keke..hwaiting..