shot final

2Ji Heartbeats

Jihyun.. aku rasa aku ada masalah jantung lah,” Jiyoon beritahu dengan wajah risau. Jihyun ketawa kecil. “Kenapa? Apa masalah dia?” tanya Jihyun, buat-buat caring, tapi sebenarnya masih sibuk touch-up mukanya tak habis-habis dari setengah jam yang lalu. “Entahlah.. aku tak berlari tak bersenam, jantung aku boleh berdegup...laju!” jawab Jiyoon, melekapkan tapak tangan kanannya ke dada. Cuba merasa dan mengira degupan jantungnya, berkelakuan seperti seorang jururawat pelatih layaknya. Lagi sekali... aduiiihh, parah!

            “Sebab kau tak bersenam lah jantung kau tak sihat,” jawab Jihyun, selamba. Jiyoon angguk-angguk saja. “Oh, mungkin juga... kalau camtu, petang ni kita sama-sama jogging kat taman nak?” Jiyoon beri idea. “Hah, kita pergi kat taman tepi Sungai Han!” Sohyun tambah lagi idea. Tiba-tiba saja muncul. Bila dan bagaimana dia ada di situ sememangnya misteri. “Aku nak bersenam je ni. Bukan nak cuci mata...,” keluh Jiyoon, tahu akan tujuan Sohyun yang sebenarnya. Tapi 2 lawan 1, Jiyoon kalah dengan vote. Sungai Han, here we come!

            Mereka jogging di sepanjang taman berdekatan sungai terkenal itu. Petang yang santai dengan cuaca berangin dan teduh pula, membuatkan ramai orang mengunjungi taman itu. Jiyoon berlari jauh di hadapan kerana Sohyun dan Jihyun asyik control ayu masa jogging. Biasalah, banyak juga lelaki muda bermain skateboard, ada yang riuh dengan street dancing dan ada yang hanya melepak di situ. Cuci mata! Harus!!!

            Jiyoon tak pedulikan mereka. Tapi dia berlari perlahan je.. dan tiba-tiba dia dapat merasakan perasaan itu lagi. Aish, this is crazy! Takkan aku sakit jantung? Eh..tapi aku takde rasa sakit pun? Jiyoon genggam penumbuk kanannya dan dia tekapkan pada dadanya. Degupannya masih normal kerana dia berlari dalam keadaan santai...relax je. Not my heartbeats.. Habis tu ni bunyi apa? Heartbeats? Siapa punya? Jiyoon terus tertanya-tanya hinggalah matanya tertumpu ke satu arah, langkahnya menjadi perlahan, perlahan… dan terus.. mati.

            Kelihatan dua orang lelaki berjaket hooded dan bertopeng muka berjoging bersama melepasinya. Dan ketika itu dia dapat merasakan degupan jantung salah seorang daripada mereka..sangat kuat hingga dia terasa dirinya lemah, tak dapat lagi mengimbangi badannya. Dia jatuh terjelepuk ke tanah, dengan senyap. Dia sentuh dadanya. Kini dia juga mengalami degupan yang sama..kuat, laju dan lantang (dia dapat dengar) dan semua itu membuatkan dia rasa panic dan ketakutan sendiri. Aigooo!!! What is happening??????

            Jiyoon merangkak *sedramatis mungkin ke sebuah bangku panjang yang berhampiran. Terasa dirinya berpeluh hebat. Dia segera merebahkan tubuhnya di atas bangku itu...berbaring dan menggigil sendirian. Tidak sejuk tapi terasa tubuhnya terketar-ketar. Tidak panas tapi dia berpeluh..soaking bah! Dia terus duduk dan menanggalkan jaketnya dan kini dia hanya bersinglet labuh.

            Jiyoon cuba mendapatkan nafasnya kembali. Nampak seakan asma tapi...Jiyoon tiada asma. Wae?!  Jiyoon menghentakkan kedua kakinya. Mahu menangis. Tapi dia tak tahu kenapa pula nak menangis. Tapi terasa dadanya sebak semacam. Sebak sesangat!

            “WAEEEE??????” Jiyoon menjerit tanpa sedarnya. Airmata sudah mengalir lebat macam air terjun 10 tingkat. Jiyoon tutup matanya seketika.. Soalan ‘Kenapa, Why, Wae, Kenak, Wei Shen Me’ bermain di fikirannya.

 “Can you hear my heartbeats?”

            Jiyoon buka mata, panic mendengar ada suara berbisik lembut ke telinganya. Dan di depannya.. Kwon Jiyong a.k.a G-Dragon, ketua Big Bang yang superpopular itu sedang berdiri.. dan terus melabuhkan punggungnya di sebelah Jiyoon dengan keluhan panjang....

 

~~~~~~ The end....!!!!~~~~~~~~~~~~~~

 

T.T

Yorobun..tell me how you feel after you read this EDITED satudua shot?

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
angelily95
#1
kring kring! fanfic anda beta letakkan dalam librari beta. sila jenguk ya~
http://www.asianfanfics.com/story/view/756407/
Cece-cix #2
alright that's cool
MaryReeds
#3
Chapter 3: Penulis tolong la sambung citer ni !!! Citer ni tergantung T_T sambung la please ye !! Thanks ^_^
autumnX
#4
Liyanaa - gomawo... Ehem ..otw. :)
Liyanaa
#5
Nice story.. Saya setuju dgn comment 'mefika' tu , buat cerita ini menjadi lebih panjang , i think it's gonna be fun ^_^
autumnX
#6
fikah_irawan - tq so much for the komen. aigo... u hv been the 1st reader to komen kt fic ni wlupn view dh over 100. yes,as stated i wanna know how u feel before i can continue the fic.

jeongmal kamsahamnida <3
mefika
#7
ook..this is my first time read AFF in bahasa+english..(already read the english version)...y don't u make a long story indeed..coz i think, ur fiction got cliff hanger ending..what happen to them later?..