shot dua

2Ji Heartbeats

Jiyoon masih bercakap di telefon dengan Hyuna yang berada di US ketika sekali lagi dia terasa satu perasaan yang tak terjelaskan oleh dirinya. Jiyoon letak sebelah tapak tangannya pada dada. Merasai degupan jantungnya. Apa yang tak kena ni? Something’s wrong atau aku tak sihat?

 

            Jiyoon terus cuba mengira kiraan degupan jantungnya.. Eh, normal je? Habis tu, apa yang ..berdegup macam jantung aku ni? Bukan jantung aku pun...

            Dub dab dub dab…

            Dub dab dub dab…

 

Merasakan dirinya tak berapa nak OK, Jiyoon cuba terus berbual dengan Hyuna di telefon apabila matanya menuruti sorotan bunyi ketawa beberapa orang lelaki yang berdiri tidak berapa jauh daripadanya. Dia toleh dan terkejut mendapati kumpulan terkenal Big Bang sedang berdiri membelakanginya dan mereka bergurau senda sambil menikmati kopi trademark di Starbucks, tempat kegemarannya untuk melepak sambil membaca buku.

 

            Jiyoon lebih terkejut apabila ternampak raut wajah si Kwon Jiyong tempoh hari memerhatikannya semacam, sekali lagi. Tiada senyuman tiada apa..perasaan!....Seperti pandangannya kosong saja. Jiyoon telan liurnya...nervous beb! *imagine yourself being stared by GD!! ARGGHHH!!

 

            Dek kerana nervous yang teramat, Jiyoon mengangkat buku yang dibacanya dan mendirikan buku itu, menyembunyikan wajahnya di sebalik buku bacaannya. Dia bukan saja bersembunyi daripada si pemerhatinya..tetapi juga dengan seluruh ahli kumpulan terkenal itu! *kalau awak di tempat si pabo ni, awak nak sembunyi tak? Ofcoz tak kan?Memang awak dah terkam Big Bang dengan meriahnya...itu.., kalau awak seorang VIP lah.. Aduihh...frust saya sekejap!

 

            Terasa jantungnya pula berdegup kencang. Dubdabdubdab kali duabelas. Dia tekan dadanya dan menutup mata. Eh, apasal aku ni? Asal ada bunyi hearbeat orang lain, aku pun terjangkit sama..peliknya. Tapi macam sorang je yang aku dapat dengar ni? Siapa punya ek?

 

Dengan bodohnya, si pabo Jiyoon ini menurunkan buku dan tersentak melihat Kwon Jiyong kini asyik berbual dengan seorang gadis muda.. fangirl kot. Tidak lagi menumpukan perhatian kepadanya. Damn,aku ni memang ada yang tak kena ..Jiyoon tersengih sendiri dan segera mengemaskan buku-bukunya ke dalam begnya. Tatkala hendak beredar, dia yang boleh tahan jugak clumsy telah terlanggar salah seorang dari ahli Big Bang yang masih berdiri di depan bar cafe itu . Peliknya diorang ni. Celebrities memang minum coffee sambil berdiri ke? Jiyoon segera tunduk meminta maaf dan berlari meninggalkan Starbucks.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
angelily95
#1
kring kring! fanfic anda beta letakkan dalam librari beta. sila jenguk ya~
http://www.asianfanfics.com/story/view/756407/
Cece-cix #2
alright that's cool
MaryReeds
#3
Chapter 3: Penulis tolong la sambung citer ni !!! Citer ni tergantung T_T sambung la please ye !! Thanks ^_^
autumnX
#4
Liyanaa - gomawo... Ehem ..otw. :)
Liyanaa
#5
Nice story.. Saya setuju dgn comment 'mefika' tu , buat cerita ini menjadi lebih panjang , i think it's gonna be fun ^_^
autumnX
#6
fikah_irawan - tq so much for the komen. aigo... u hv been the 1st reader to komen kt fic ni wlupn view dh over 100. yes,as stated i wanna know how u feel before i can continue the fic.

jeongmal kamsahamnida <3
mefika
#7
ook..this is my first time read AFF in bahasa+english..(already read the english version)...y don't u make a long story indeed..coz i think, ur fiction got cliff hanger ending..what happen to them later?..