shot satu

2Ji Heartbeats

Jiyoon masih duduk menunggu di tepi fountain yang berada tepat di depan bangunan tempat kerjanya. Dia masih tidak mahu berganjak apabila melihat pintu utama masuk ke bangunan besar itu masih dikerumuni para reporter dan peminat-peminat yang mostly terdiri daripada golongan pelajar sekolah..pelajar perempuanlah of course. Jiyoon menguis-nguis hujung kedua-dua snickersnya ke tanah, masih menunggu. Ya dia memang seorang yang penyabar, kerana masih bertahan menunggu di bawah sinaran matahari yang mula terik.

 

            Terasa telefonnya bergegar di dalam poket, dia segera mengeluarkannya dan menjawab panggilan tanpa melihat siapa pemanggilnya. “Yah, Gayoon. Lama lagi ke? Aku dah nak hangus tunggu kat sini,” komennya dengan nada merajuk. Gayoon meminta maaf berkali-kali di hujung talian. “Ya..ya, whatever..cepat sikit. Aku nak masuk kerja lepas ni. Ni pun tak lepas sebab rombongan kau tu..uh..ppali!” Jiyoon seakan mahu menjerit tapi dia masih dapat menarik nafasnya dengan tenang. “Ppali Gayoon,” ujarnya datar lalu memutuskan talian.

 

            Terasa seperti ada yang memerhatikan, Jiyoon lalu memalingkan mukanya kepada kerumunan manusia di hadapan pintu utama. Oh, bintang utama yang ditunggu-tunggu sudah datang dan keadaan sudah lebih lima minit tidak terkawal. Sorakan dan jeritan melafazkan cinta sayang segala kedengaran lantang di sudut yang sibuk itu.

 

            Mata Jiyoon terpaku pada seseorang dan seseorang itu juga seperti terpaku melihat dirinya. Meskipun keadaan agak chaotic, mereka berdua terus berpandangan sesama sendiri.. ‘Kwon Jiyong’.. mulutnya bergerak mengucapkan nama itu. Dan seseorang itu...seorang lelaki yang sangat.. umphhh!!!... membalas dengan gerakan bibirnya... ‘Jeon Jiyoon...’

 

            Jiyoon tersentak. Malah terlopong dengan matanya terbeliak ..serasa macam dah nak terkeluar dari soketnya. Terkejut! Bagaimana? Kalau dia tahu nama lelaki itu, tidak apa. Tiada apa yang hendak dihairankan, baginya. Lelaki itu memang sangat terkenal. The most wanted bachelor in the country.. banyak gelarannya. Tapi kalau dia tahu nama Jeon Jiyoon...nama penuh gadis itu... Impossible!!!!! Oh, aku berhalusinasi lagi ke? Jiyoon segera meraup wajahnya. Dia toleh semula ke sudut itu, ke sudut di mana lelaki itu berdiri sebentar tadi. Dia sudah tiada di situ lagi. Yah, memanglah aku ni dah tak center! Jiyoon menepuk kepalanya dan ketawa sendiri.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
angelily95
#1
kring kring! fanfic anda beta letakkan dalam librari beta. sila jenguk ya~
http://www.asianfanfics.com/story/view/756407/
Cece-cix #2
alright that's cool
MaryReeds
#3
Chapter 3: Penulis tolong la sambung citer ni !!! Citer ni tergantung T_T sambung la please ye !! Thanks ^_^
autumnX
#4
Liyanaa - gomawo... Ehem ..otw. :)
Liyanaa
#5
Nice story.. Saya setuju dgn comment 'mefika' tu , buat cerita ini menjadi lebih panjang , i think it's gonna be fun ^_^
autumnX
#6
fikah_irawan - tq so much for the komen. aigo... u hv been the 1st reader to komen kt fic ni wlupn view dh over 100. yes,as stated i wanna know how u feel before i can continue the fic.

jeongmal kamsahamnida <3
mefika
#7
ook..this is my first time read AFF in bahasa+english..(already read the english version)...y don't u make a long story indeed..coz i think, ur fiction got cliff hanger ending..what happen to them later?..