Part 13

Heart
Please Subscribe to read the full chapter

Lafaz janji yang hanya sekali diucapkan akhirnya menjadikan mereka bersuami isteri.Chanyeol dan Yoona hanya terdiam saat mereka sudah sah ikat bersama sebagai suami isteri.

"pengantin lelaki dan perempuan,sila sarungkan cincin di jari",

Chanyeol dan Yoona terus berdiri di hadapan antara satu sama lain.Masing-masing memandang sesama sendiri.Di sebalik pandangan mata itu,Chanyeol terpaksa memberi isyarat kepada Yoona agar kekal senyum.Yoona akur dengan isyarat itu dan senyum secara paksa.Selesai mereka berdua menyarungkan cincin,jurugambar meminta mereka untuk bergambar.Terus sahaja,pinggang Yoona ditarik dan dipeluk oleh Chanyeol.

Yoona tergamam saat jarak antara dia dan Chanyeol begitu dekat.Menggigil tangannya memegang bahu lelaki itu dan merasakan tangan lelaki itu sedang merangkul erat keliling pinggangnya.Wajahnya yang begitu dekat dengan wajah Chanyeol diperhatikan.

Chanyeol memandang Yoona.Mata mereka saling bertautan.Melihat Yoona yang seakan kekok itu,terus bibirnya didekatkan di cuping telinga Yoona lalu dibisikkan sesuatu.

"janganlah nampak kekok sangat.Buat biasa je.Tetamu ramai tengok kita",bisik Chanyeol

"saya malulah",balas Yoona

"awak ingat awak seorang je yang malu?saya pun malu juga tapi buat biasa jelah",bisik lagi Chanyeol

Yoona menahan sabarnya.Bibirnya hanya dikekalkan senyum ssat jurugambar sibuk menangkap gambar dia dan Chanyeol itu.

"okey.Sekarang ni awak jangan buat apa-apa.Buat biasa je",kata Chanyeol perlahan

"awak nak buat apa?",soal Yoona

Chanyeol memandang tetamu-tetamu yang datang.Dia memandang ahli keluarganya dan juga ahli keluarga Yoona.Semua mata-mata sedang memandang mereka berdua dan membuatkan Chanyeol mula gugup.Akhirnya dia berdehem kecil dan memandang Yoona semula sambil tersenyum manis.Dia terus mengucup bibir Yoona tanpa sempat Yoona reaksi apa-apa.Jurugambar terus mengambil gambar mereka berdua.

Yoona tergamam.Matanya memandang saja Chanyeol yang menciumnya itu.Saat itu,tetamu-tetamu di dalam dewan itu bertepuk tangan dan menjadikan pipi Yoona semakin panas.

Selesai sahaja,Chanyeol terus mengenggam jari-jemarinya.Mereka berdua saling berpandangan.

"semoga menjadi isteri yang baik",kata Chanyeol sambil tersenyum penuh makna

Yoona mengetap bibir.Apa maksud dia tu?Sungguh dia tak faham.Seperti ada maksud lain saja kata-kata yang diucap oleh lelaki itu.Tetapi Yoona cuba berlagak tenang.Bibirnya hanya tersenyum saja untuk melayan tetamu-tetamu yang hadir.

----------------------------------------------------------------------

Yoona duduk di birai katil dan mendiamkan diri.Badannya yang masih tersarung gaun pengantinnya tidak ditukarkan lagi.Dia dan Chanyeol baru saja pulang ke rumahnya setelah selesai photoshoot outdoor.

Chanyeol yang baru melangkah masuk memandang kelibat Yoona yang sedang duduk di birai katil.Dia terus menutup pintu bilik dan dikuncinya.Kelakuannya itu diperhatikan Yoona yang semakin berdebar.Chanyeol menoleh dan mendekati Yoona.Dia berdiri betul-betul berhadapan Yoona yang sedang duduk itu.

"waeyo?',soal Chanyeol bersahaja

"a...aniyo.Tiada apa-apa",balas Yoona

Chanyeol memandang Yoona yang masih menyarungkan gaun pengantinnya.Veil juga masih di atas kepala.Jauh di sudut hatinya,dia tidak henti-henti memuji kecantikan Yoona pada hari ini.Dia mengakui Yoona tersangatlah cantik di pandangan matanya ketika perempuan itu lengkap  dengan pemakaian baju pengantinnya.

'apa salahnya aku puji dia pun?bukan ada apa-apa pun'

Chanyeol menanggalkan tuxedo hitamnya di depan Yoona tanpa menghiraukan perempuan itu sedang menahan malu.Dia melonggarkan tali lehernya sebelum memandang Yoona semula di depannya.

"nak mandi sama-sama ke?',tanya Chanyeol spontan

Erk!Yoona semakin rasa pipinya membahang.Dia memandang Chanyeol lalu dijelingnya sekilas.Yoona terus bangun dan saat itu dia terduduk semula apabila Chanyeol menunduk sedikit wajahnya dan memandang wajahnya dengan begitu dekat.

"awak nak apa?",soal Yoona sambil tertelan liur

Chanyeol hanya tersenyum.Membuatkan jantung Yoona semakin berdebar.Matanya membalas pandangan lelaki itu sambil menahan tangannya yang sudah menggigil.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
nana_kwon
hope you guys love it:) <3

Comments

You must be logged in to comment
nj4701_ #1
Chapter 25: WEH!!!! APE ADE DALAM KOTAK TU DOH?!!!!!!!!
nisyasooo
#2
Chapter 25: Cerita author tak pernah tak menyentuh jiwa, hati, perasaan dan kalbu sayaaa????
Ongniel001
#3
We yg mne satu part yesung tu? Takkan nk bce dri awal
??