CHAPTER 1

THE HIDDEN MASK
Please Subscribe to read the full chapter

“Hana ! Hana ! Hana !”  Aku terdengar suara lelaki memanggilku namun suara itu sayup sayup je didengari . Aku mula membayangkan mungkinkah ini suara jodohku yang memanggilku untuk hidup bersamaku sepanjang hidupnya . Aku tersenyum sendiri tetapi aku membiarkan sahaja suaranya terus memanggilku supaya dia tahu yang aku sedang jual mahal .HUHUHUHU ! dengan muka yang creepy aku gelak bahagia bagaikan perempuan yang dikejar lelaki idamannya di tepi pantai sambil berlari lari seperti dalam drama korea petang-petang .

“Hana ! Hana ! Woi mangkuk ! ”  Eh kenapa ? kenapa suara yang sayup je didengari tadi semakin lama dan semakin lama , “ Woi perempuan bangunlah! ”  Aku seperti tidak percaya bahawa suara yang tadi enak je didengari semakin lama menjadi suara rimau mahu beranak . Kemudian, aku terasa duniaku bagai digoncang goncang .

“YA HANAAAA ! ”  tengkingnya . Aku terkejut akibat goncangan yang kuat lalu bangun dari tidur . Alangkah terkejutnya bila aku sedar di depan mataku terpacaknya  seorang lelaki yang tidak kurang kacaknya ditambah urat-urat kelihatan pada lehernya yang menandakan dia tak lama lagi nak bertukar jadi rimau .Aumm !

“Kau siapa ? haa ! ”  aku bertanya kemudian mengambil selimutku menutup badanku yang masih berpakaian dalam keadaan separuh sedar .

“Eh kau gila eh ? ni abang kau la!” balas Hanbin kemudian menolak kepala adiknya sehingga kepalanya terlantun ke katil. Kadang-kadang dia tertanya-tanya adakah adik dia ini masih waras .

Akibat ditolak dengan kuat oleh abangnya kini Hana selamat dari menjadi gila dan mulai sedar . “Haa abang buat apa kat sini sibuklah orang nak tidur ” balas Hana lalu menarik kembali selimutnya .

“Kau Tanya aku kenapa ? hari ni sekolah la adik sayang , kau taknak gi sekolah ke dah lah hari ni first day. ”  marah Hanbin dan menarik kembali selimut Hana dan bermula la sesi tarik menarik selimut antara dua beradik itu.

“Ala dah sekolah ke malasnyaa !! abang pergi gantikan Hana boleh tak Hana tak larat la.” ” kata Hana dengan nada yang malas . “ Hana, abang ni dah tua kau kena paham , haa lagi satu manalah tahu kau jumpa mamat hensem ke first day ni. ”  kata Hanbin sambi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bae_anna
#1
Uittttttt.......