005

WON
Please Subscribe to read the full chapter

Chapter 005

“Sooyun tak pernah tipu. Kau yang minta aku ke sini. Permintaan kau adalah sebab kenapa aku wujud. Kenapa kau lupa? Kenapa kau meragui Sooyun?”

“Dah tengah malam. Cukup sebulan untuk aku temankan dia. Kau pun dah balik. Tugas aku dah berakhir. Aku tak boleh ada kat sini lagi.”

“Selamatkan Sooyun ! Pastikan dia bahagia !

 

Junhong masih dibelenggu dengan kata-kata Won sebentar tadi. Kebakaran di rumah Sooyun sudah berjaya dipadamkan. Apa yang baiknya, polis juga dapat menangkap pelakunya. Tiga orang suspek yang merupakan penagih hutang Sooyun selama ini. Ah, Junhong terlambat! Kalau dia dapat kumpul duit cepat dan bayar hutang Sooyun lebih awal, pasti peristiwa ni takkan terjadi. Apa-apa pun, dia bersyukur. Sooyun berjaya diselamatkan.

Doktor cakap Sooyun tertekan. Dia pengsan bukan sebab terhidu asap sebaliknya kesan overdose ubat tidur.  Jantung Junhong hampir gugur mendengar berita tersebut. Gadis yang sedang terbaring di hadapannya ini terlalu menanggung banyak penderitaan.

“Kau mesti terluka kan, Sooyun? Aku minta maaf. Aku gagal jaga kau dengan baik.” keluh Junhong seraya mengenggam tangan Sooyun. Gadis itu masih tak sedarkan diri dan ditahan di wad untuk mendapatkan rawatan lanjut.

 

“W…Won…”

Junhong tersentak. Tangan Sooyun bergerak-gerak tanda dia sudah mulai sedar. Gadis itu perlahan-lahan membuka matanya.

“Sooyun !”

Junhong tersenyum lega saat gadis itu memandangnya. Sooyun cuba untuk membalas senyum Junhong namun bibirnya masih kaku. Hanya nama Won saja yang mampu disebut.

“Shh, jangan takut. Kau dah selamat.” ujar Junhong lantas mengeratkan genggamannya pada tangan Sooyun. Gadis itu mengangguk lemah. Keadaan sekeliling dipandang.

“Aku kat hospital? Apa dah jadi?” soalnya lemah.

“Kau overdose. Yah ! Kenapa kau buat aku macam ni? Aku takut sangat tengok kau macam ni !” balas Junhong serius. Kepala Sooyun diusap perlahan.

Gadis itu tersenyum pahit ke arah Junhong.

“Kenapa kau takut? Kan bagus kalau aku mati? Aku dah takkan susahkan kau.”

“Hei ! Jangan cakap macam tu ! Kalau kau mati, aku macam mana?” bidas Junhong. Mukanya masam mencuka saat mendengar kata-kata Sooyun itu.

“Kau dah jumpa Won? Mana Won?”

Junhong terkedu seketika mendengar pertanyaan Sooyun. Pemuda itu kehilangan kata-kata. Sooyun pasti tak tahu menahu soal apa yang terjadi kepadanya sebentar tadi. Sewaktu kebakaran, gadis itu sudah tak sedarkan diri.

“Sooyun-ah…”

Tangan Sooyun kembali digenggam untuk meminjamkan kekuatan kepada gadis itu.  Sooyun memandang Junhong dengan muka yang penuh penasaran. Dia dapat melihat ada air mata yang berlinangan di wajah lelaki itu. Jiwanya meronta untuk mendengar sambungan ayat Junhong.

“Rumah kau…terbakar.”

“A..apa?”

Junhong menghela nafas berat. Dia dapat mengagak reaksi Sooyun itu.

“Habis macam mana dengan barang-barang aku? Webtoon aku? Aku dah siapkan semuanya ! Habislah !” gadis itu mula cemas.

Junhong menenangkan Sooyun. Bahu gadis itu diusap perlahan. Sesuatu dikeluarkan dari poket jaketnya lantas dihulurkan kepada Sooyun.

“Jururawat yang tukar pakaian kau jumpa ni dalam poket baju kau.”

Sebuah thumbdrive dihulurkan kepada Sooyun. Gadis itu masih belum dapat menerima kenyataan tentang apa yang didengarinya. Namun, sedikit sebanyak hatinya berasa lega bila thumbdrive yang penting itu berjaya diselamatkan.

“Macammana boleh ada dalam poket baju aku?” soal gadis itu hairan.

Junhong diam seketika. Lantai hospital ditenung sebelum dia beralih memandang wajah pucat Sooyun.

“W…Won.”

Sooyun terkedu seketika. Nama Won disebut oleh Junhong.

“Kau dah jumpa dia? Betulkan aku cakap? Dia wujud ! Sama macam apa yang kau mintak hari tu ! Dia betul-betul wujud kan? Mana dia? Dia yang selamatkan aku? Dia yang simpan thumbdrive ni dalam poket aku? Mana dia? Aku nak ucapkan terima kasih.” soal Sooyun teruja. Dia mencari kelibat Won di sekitar wad. Bila bayang lelaki itu tak kelihatan,  Sooyun bertindak untuk bangun dari katil dan mencari lelaki itu di luar namun, tingkahnya segera dihalang oleh Junhong.

“Maafkan aku, Sooyun ! Aku tak percayakan kau sebelum ni.” tubuh gadis itu dipeluk erat. Tangisan Junhong akhirnya meledak. Dia menanggung rasa bersalah yang teramat sangat. Bersalah pada Sooyun dan bersalah pada Won. Dia merasakan dia adalah punca segala-galanya terjadi.

“Junhong-ah, kenapa ni? Kenapa kau…menangis?” Sooyun perlahan-lahan membalas pelukan Junhong. Belakang pemuda itu diusap lembut. Ini kali pertama dia melihat Junhong menangis teruk sebegini. Apa yang terjadi? Hatinya mula merasakan sesuatu.

“Mana…Won? Dia…tak apa-apa kan?”

“Maafkan aku, Sooyun. Maafkan aku.” Junhong tak membalas soalan Sooyun sebaliknya terus merintih.

“Junhong…mana Won?” Sooyun menyoal lagi.

“Dia…dah tak ada. Aku yang salah ! Aku yang salah !” raung Junhong. Pelukan mereka terlerai. Sooyun tersandar ke kepala katil saat mendengar kata-kata Junhong itu. Won dah tak ada? Tak mungkin…Lelaki itu dah berjanji untuk setia di sisinya.

“Ke…kenapa? Kenapa !”

“Dia selamatkan kau tadi tapi dia terperangkap dalam tu.”

Alangkah terkejutnya Sooyun mendengarkan berita itu.

“Dia hilang. Lenyap dari bumi ni.”

“Apa maksud kau?” kata-kata Junhong sukar untuk dihadam Sooyun.

Junhong menghela nafas perlahan. Air matanya bergenang semula.

“Kau tau kan dia datang dari mana? Dia bukan manusia sebenar….dia cuma wujud sementara waktu. Semuanya sebab permintaan aku hari tu…” Junhong mula menceritakan perkara sebenar pada Sooyun. Dari awal hingga ke akhir. Bermula dengan kisah penjual jus misteri dan jus ajaibnya sehinggalah ke peristiwa dia bertemu Won tadi.

Sooyun bungkam. Mendengarkan cerita Junhong membuatkan kepalanya sakit. Ia sangat tak masuk akal namun dia tak boleh menafikannya. Dia alami dengan mata kepalanya sendiri. Dia yakin semua ini realiti dan dia tak berhalusinasi.

“Aku minta maaf, Sooyun. Aku patutnya percaya dengan kau dari awal.” rintih Junhong lagi. Air mata lelakinya menitis. Rasa bersalah masih menghentam perasaannya.

“Jadi mana Won? Mana?”

Junhong menggeleng.

“Aku pun tak pasti. Anggota bomba yang datang untuk padamkan kebakaran dah cari di seluruh kawasan kebakaran. Mereka tak jumpa sebarang kesan manusia atau mayat sesiapa pun. W

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
whitelove
#1
Chapter 5: Means dia tk lupa la T.T bergenang air mata aku . Best srs best . Keep it up!
whitelove
#2
Chapter 3: Sweet gila la T.T halah ni nak tisu ni T.T
Shadow_warriorangel #3
Chapter 5: dia xlupa won.... abg sy tmgh kupas bwg.. sy x nangis.. lg pun mata sy brpeluh je ni T.T haha tetiba je sy ni.. apa pun.. mmg ff authornim mcm biase.. sentiasa terbaekk!!!!
Shadow_warriorangel #4
Chapter 3: kenapa sedih sngt ni T.T perpisahan bakal tiba kan? //crying han river//
Burnkookie
#5
Chapter 5: Siapa potong bawang ni woii ??? Habis imej aku ni haaa , tak memasal jiwa yg kental bak sparta dah jadi hati tisu sbb kan Won ku .. // drama pulak dah XD // author cerita ni buat bulan oct , saya baru baca nov ni .. Eishh syedih ini hati kiciwa sbb ketinggalan ff author ni T^T .. Author buat saya nngis tau , haa emo tau baca crita ni .. Dah la ketinggalan pstu kesedihan dsbbkan Won .. Perasaan saya mcm dalam blender tau... Lol XD .. Apapun , boekk lah author ksygnku ini bikin ini cirita bnyak dibakk .. Kahkahkah..
Seasony
#6
Chapter 5: The Great One!!!! Congratulationsss :)
Chanyeol_Park02 #7
Chapter 5: Ff author tak pernah mengecewakan ! Saya suka ngat2 ! >< serius sedih huaaa T^T kesian Won dilupakan :( fighting author ! :* *kiss kiss kiss hush hush hush*
Didie_BTS #8
Chapter 5: Waaaaaa Won-ah T-T I'm crying best sangat sangat sangat sangatlah best uuuu haha tahniah sbb akak berjaya habiskan ff ni citer akak tak pernah mengecewakan pembaca akak Yang sorang ni he he. Apapun hwaiting kak.! Saya selalu menyokong sbagai pembaca.^^
XiuminFahimaLove #9
Best SEVENTEEN malay ff goes to : WON !!!!!
Congrats! Best ff ever !!