WON

Please Subscribe to read further chapters

Description

 

Apabila sebuah permintaan cuba untuk memberikan kebahagian dan apabila permintaan itu juga membawa ke arah penderitaan. Tatkala imaginasi menjadi realiti. Mampukah hati ini untuk gembira?

 

 

“Aku datang dari permintaan seseorang. Seseorang yang ikhlas sayangkan kau.”

 


 

Won...

Watak webtoon ciptaan Sooyun muncul dari dunia realiti untuk menemani harinya.

 Sooyun keliru.

Adakah dia hanya berhalusinasi? 

 

Di saat sahabatnya Junhong mula menjauh, Won muncul mewarnai hari-hari sepinya.

Di saat dia mula hilang percaya pada Junhong, Won datang meyakinkannya.

Di saat dia takut dengan kisah silamnya, Won hadir menenangkan hatinya.

Persoalannya...

Siapa Won? Dari mana dia datang? Dan...

Kenapa?

 


     

 

  - TEASER-

 

“Jus Mak Cik tu, jus ajaib. Buat permintaan dan permintaan kamu akan dikabulkan. Bukan selalu Mak Cik nak bagi jus ajaib ni kat orang tapi…”

 

---

“Sebulan tu lama kan? Aku harap kau ada kawan untuk temankan kau masa aku tak ada ni. Aku harap seseorang yang setia dan sentiasa ada untuk kau akan jadi pengganti aku selama sebulan ni. Seseorang yang lebih setia dari aku.” 

“ Macam Won?”

“Siapa Won?”

“Watak utama dalam webtoon aku. Aku namakan dia Won. Dia seorang lelaki yang setia, baik hati, penyayang dan menghiburkan. Macam apa yang kau cakap tadi. Dia…lebih setia dari kau.” 

 

---

 

“Pergi ! Kau pekak ke?” 

“Tak…aku tak boleh pergi…” 

“Kenapa ! Kenapa ! Apa yang kau nak dari aku?” 

“Aku tak boleh pergi…sebab aku wujud untuk temankan kau.”

“A…apa?”

 


 

-CHARACTER-

 

 

"Aku akan gembira bila aku dapat lindungi orang yang aku sayang sampai ke akhir hayat aku.”

-Wonwoo as Won-

 

"Aku nak sangat tengok kau bahagia"

-Zelo as Choi Junhong-

 

"Aku takut...aku takut kalau aku gila."

- you as Ji Sooyun-

 

 

 

Foreword

Boleh dengar lagu-lagu ni untuk dapatkan feel cerita :)

-Jang Jae In ft NaShow : Auditory Hallucination

-Faded: Alan Walker

-Bracelet ft Zelo (B.A.P) : Breakaway

 

POSTER CREDITS TO :

camouflage studio

Do visit this shop for an awesome poster ! 

 

Hola ! Jelly_Warrior kembali lepas dah berbulan hiatus.

Pernah baca "Lucky Draw, Lucky Me !" ? Itu karya saya setahun yang lepas. Jadi fanfic kali ni saya inspirasikan dari idea yang sama. JUS AJAIB~~~ Well...saya pun tak tahu kenapa saya suka dengan idea 'Jus Ajaib' ni. Ianya satu fantasi yang saya selalu fikirkan kalau tengah mengelamun jauh. Kan best kalau ada? Bayangkan kalau Jus Pamoga acik Vida tu sebenarnya jus ajaib. LOLOLOLOL ! Ok Cukup ! Berbeza dengan Lucky Draw, Lucky Me ! Cerita kali ni lebih angst (?) atau senang cakap, lebih 'dark' and complicated. Lebih matang jugak (kot?). Mungkin sebab saya tulis cerita ni masa umur saya dah masuk two series~~ Thehehehe^^ 

Kalau ' Lucky Draw, Lucky Me!'  lebih kepada fluffy, sweet dan komedi sikit, kali ni saya cuba ketengahkan unsur sedih dan nilai kemanusiaan (Oceh !) dalam 'Won'. Saya harap saya tak gagal dalam menyampaikan jalan cerita ni. Kalau gagal pun...It's okay. Kita belajar. Kan? Idea datang masa tengah main game dan lepas tengok drama 'W' .Tapi ! Tapi ! Tapi ! Cerita ni langsung tak sama macam drama tu ok? Cuma jadikan inspirasi dan guide untuk saya menulis. Aci kan? Serius dah lama saya tak menulis sebab writer block. Rupanya susah ya nak pulihkan masalah tu? Tch...Ok la. Tak nak melalut panjang, saya harap ada yang sudi membaca dan sudi meninggalkan feedback kepada saya.

SEMOGA TERHIBUR~~~

(^-^)

 

 

Comments

You must be logged in to comment
whitelove
#1
Chapter 5: Means dia tk lupa la T.T bergenang air mata aku . Best srs best . Keep it up!
whitelove
#2
Chapter 3: Sweet gila la T.T halah ni nak tisu ni T.T
Shadow_warriorangel #3
Chapter 5: dia xlupa won.... abg sy tmgh kupas bwg.. sy x nangis.. lg pun mata sy brpeluh je ni T.T haha tetiba je sy ni.. apa pun.. mmg ff authornim mcm biase.. sentiasa terbaekk!!!!
Shadow_warriorangel #4
Chapter 3: kenapa sedih sngt ni T.T perpisahan bakal tiba kan? //crying han river//
Burnkookie
#5
Chapter 5: Siapa potong bawang ni woii ??? Habis imej aku ni haaa , tak memasal jiwa yg kental bak sparta dah jadi hati tisu sbb kan Won ku .. // drama pulak dah XD // author cerita ni buat bulan oct , saya baru baca nov ni .. Eishh syedih ini hati kiciwa sbb ketinggalan ff author ni T^T .. Author buat saya nngis tau , haa emo tau baca crita ni .. Dah la ketinggalan pstu kesedihan dsbbkan Won .. Perasaan saya mcm dalam blender tau... Lol XD .. Apapun , boekk lah author ksygnku ini bikin ini cirita bnyak dibakk .. Kahkahkah..
Seasony
#6
Chapter 5: The Great One!!!! Congratulationsss :)
Chanyeol_Park02 #7
Chapter 5: Ff author tak pernah mengecewakan ! Saya suka ngat2 ! >< serius sedih huaaa T^T kesian Won dilupakan :( fighting author ! :* *kiss kiss kiss hush hush hush*
Didie_BTS #8
Chapter 5: Waaaaaa Won-ah T-T I'm crying best sangat sangat sangat sangatlah best uuuu haha tahniah sbb akak berjaya habiskan ff ni citer akak tak pernah mengecewakan pembaca akak Yang sorang ni he he. Apapun hwaiting kak.! Saya selalu menyokong sbagai pembaca.^^
XiuminFahimaLove #9
Best SEVENTEEN malay ff goes to : WON !!!!!
Congrats! Best ff ever !!