WOOHYUN'S CONFESSION

Study With Infinite

"Hey, hyung! You know what? you makan dengan 6 orang pelajar baru tadi." ujar Myungsoo dengan wajah selambanya. Woohyun mengalihkan perhatiannya kepada Myungsoo yang sedang duduk di belakangnya. Matanya terbeliak.

"Seriously?" Woohyun terpaku di tempat duduknya. Pintu kelas terbuka dan seorang gadis kecil masuk. Woohyun segera berjalan ke arahnya.

"Erm...I just...Saya nak tanya...Kalau awak...Nak..." kening you berkerut dan ayat Woohyun terhenti di situ apabila  6 orang lelaki masuk ke dalam kelas dan duduk di tempat masing-masing. Keenam-enam lelaki itu memandang Woohyun dengan perasaan ingin tahu.

"Erm, tak pe apalah. Lain kali jer saya cakap." Woohyun kembali ke tempat duduknya. Entah mengapa, hatinya tidak senang dengan kehadiran 6 orang pelajar baru tersebut.

*Mereka tak boleh ambil you dari aku. Tak boleh!* jeritnya dalam hati. Sejak kebelakangan ini, Woohyun jarang membuli dan mempermainkan you. Nampaknya, dia ingin menjadi teman lelakinya.

Tamat sahaja kelas tambahan, you segera pulang ke rumah. Sebelum itu, Woohyun ingin berjumpa dengannya.

"Kenapa awak nak berjumpa dengan saya?" you bertanya. Mereka berada di taman bunga berdekatan dengan sekolah mereka di mana tiada sesiapa di situ kecuali mereka berdua.

"Saya nak cakap sesuatu dan saya tahu awak mungkin dah tahu." you menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

"Maksud awak?" Woohyun memegang tangan you. Dia tersentak lalu menundukkan kepalanya.

"Please, would you be my girl?" ucapnya dengan jujur. Secara jujurnya, you juga mempunyai perasaan terhadap Woohyun. Woohyun tidak lagi membuli orang yang lemah tetapi sebaliknya membantu mereka.

Keadaan menjadi sunyi sepi. Dia memandang tepat ke arah mata Woohyun. Dalam hati Woohyun, dia menanti jawapan daripada you dengan penuh debaran. you tertawa secara tiba-tiba membuatkan Woohyun terkejut dan tersentak.

"Awak fikir saya akan terima?" ujar you dengan kasar. Hati Woohyun hancur berkecai. Cinta yang dipendamnya selama ini untuk you hilang begitu sahaja. Sia-sialah dia mencintai you.

you memandang ke wajah Woohyun lalu memeluknya secara tiba-tiba.

"Ya.Saya setuju." ujarnya dengan tangisan. Woohyun tidak berganjak dari tempatnya. Dia terpaku dan terkaku di situ seperti tidak percaya kata-kata you. Tiba-tiba, satu kucupan jatuh ke pipi you

"Thank you." ujar Woohyun lalu mencium dahi you. Di suatu tempat, sepasang mata sedang memerhatikan mereka berdua. Hatinya hancur berkecai dan dia tiada harapan lagi. Nampaknya dia sudah terlambat.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
houkigumo
OMG! This story will come to the end and it will be the saddest ending ever (I hope so)! XDD

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Chapter 79: Akhirnya bahagia~
Yana_xoxo
#2
Chapter 72: Kris cemburu T_T haha rindu Kris haha
Yana_xoxo
#3
Chapter 72: Kris cemburu T_T haha rindu Kris haha
Yana_xoxo
#4
Chapter 71: haha WOOHYUN omo kenapa sweet sangat ni haha...
Yana_xoxo
#5
Chapter 56: Yahh!! Apasal kau lari ke arah doktor tu? Sepatutnya larilah pegi arah lain. Saja nak jadikan cerita lagi panjang you ni. Tampo kang ? ???.
Yana_xoxo
#6
Chapter 24: Ala ala...
Yana_xoxo
#7
Chapter 18: haha part ni comel, woohyun wuuu...
Yana_xoxo
#8
Chapter 3: Teringat masa sekolah rendah dulu, cikgu panggil ke depan suruh selesaikan soalan math tapi saya tak dapat selesaikan hahahaha. Berjam-jam berdiri dekat depan dengan hanya garu kepala. Siapa terror math memang tabik gila haha.
hjkyung #9
Btw nice one
hjkyung #10
I saw my username