KIM HYUNA IS SUNBAE'S YEOJACHINGU !?

Study With Infinite

 

-Bell rings-

“Wah,tahniah!Kamu memang daebak!” ujar Da Rae lalu menghulurkan salamnya.you menyambut salaman tersebut dengan sopan.

“Oh,saya lupa nak bagitahu!Petang ni,kami nak ke bandar.Nak buat parti kat sebuah restoran.Kamu semua nak join?” tanya Eunji.Da Rae dan yang lain berfikir sebentar.

“Boleh juga.Gomawo.” Da Rae tersenyum.Begitu juga dengan Jooyeon,Joy dan Joo Yi.

you pulang ke rumah dan meminta kebenaran untuk keluar bersama rakan-rakannya ke bandar.

Pada awalnya,ommanya tidak membenarkan dia keluar kerana takut terjebak dengan najis dadah atau sebagainya.Namun,omma mempercayainya kerana dia sudah biasa  dengan perangai anaknya yang manja itu.Tak mungkin you akan terjebak dengan perkara yang negatif.you seorang yang baik dan berpelajaran. Akhirnya,omma you membenarkan dia keluar bersama rakan-rakannya.

“Lama tunggu?” tanya Jooyeon.Semua rakan-rakannya berada di halaman rumah you pada waktu itu. you menggelengkan kepalanya.

“Kita guna kenderaan apa nak pergi sana?” tanya you.

“Kita jalan kaki.Hari pun tak terlalu panas dan sejuk.” Joy mendongak ke langit.

“Tak jauh ker?” you cemas.Dia memang tidak suka berjalan jauh.

“Kamu nie.Kita guna bas lah.Takkan kita nak jalan kaki.Saya rasa esok pun tak sampai kalau kita jalan kaki.” Gurau Eunji.

“I’m just asking.” Pipi you merah sedikit.Tanpa membuang masa,mereka berjalan menuju ke tempat perhentian bas yang berdekatan.Kebetulan pula ketika mereka telah sampai di perhentian bas,sebuah bas yang menuju ke bandar berhenti di situ.Mereka segera berlari ke arah bas itu kerana takut tertinggal bas.

Bas yang bernombor 55 itu berhenti di depan sebuah kompleks beli-belah.

“Kita jalan-jalan kat luar dulu.Lepas tu kita cari restoran di dalam situ.’’

Mereka bersiar-siar di bahagian luar kompleks beli-belah.Terdapat banyak aksesori,pakaian,makanan dan minuman, serta buah tangan yang dijual di situ. you bukanlah orang yang suka membazirkan wang,jadi dia cuma melihat sahaja.Dia akan membeli sekiranya memerlukan barangan tersebut.

“Wah,banyaknya pakaian yang cantik-cantik!” Da Rae menjadi rambang mata.

“Da Rae-ah,jangan beli terlalu banyak.Nanti duit tu habis macam mana?” sindir Joo Yi. Da Rae terus mencubit pipi Joo Yi.

“Aduh,sakit!” Joo Yi hamper sahaja berteriak tetapi sempat dihalang oleh Jooyeon.

“Itulah, advice saya lagi.” Da Rae masih lagi memandang ke arah baju-baju yang dijual. Mereka berenam berjalan-jalan ke seluruh bahagian di luar tersebut.

Setelah letih berjalan-jalan,mereka berhenti di sebuah gerai yang menjual makanan seperti kudap-kudapan dan pencuci mulut.

you-ah,kamu nak beli apa?Saya sponsor kamu.” Kata Da Rae.

“Kami tak ker?” Joo Yi memandang ke arah Da Rae.Da Rae membalas dengan jelingan.

“Tak derlah.Saya gurau jer.” Joo Yi akhirnya mengalah.Mereka duduk di sebuah bangku sambil makan cupcake yang dibeli.you memandang di sekelilingnya.Terlampau banyak orang di sana dan kawasan di situ sesak.Tiba-tiba,sesuatu telah menarik perhatian you.

*Sunbae!* Hati you berbunga-bunga.Baru saja dia ingin bangun dari bangku,dia ternampak sunbaenya bersama dengan seorang perempuan yang dia kenali.Senyuman manisnya pudar.Mulai saat itulah hatinya terasa seperti dicincang.Perasaannya terhadap Hyun Seok semakin pudar.

*Bukankah itu Hyuna?*

Hyun Seok dan Hyuna berjalan bersama-sama memakai couple shirts.Bukan setakat itu saja,mereka juga berpegang tangan.Cupcake di tangan you jatuh ke tanah.

you-ah,waeyo?” tanya Eunji.you tidak menjawab pertanyaan Eunji. Da Rae menepuk bahu you.

“Waeyo?” tanya Da Rae.

“Oh,nothing’s.Saya salah orang.” Kata you dengan perlahan.

“Cakaplah.Kamu ada masalah ker.Siapa yang kamu maksudkan tu?” Kali ini Jooyeon pula bertanya.you menggelengkan kepalanya dan menundukkan kepalanya ke bawah.



 

No comment.~ LOL

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
houkigumo
OMG! This story will come to the end and it will be the saddest ending ever (I hope so)! XDD

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Chapter 79: Akhirnya bahagia~
Yana_xoxo
#2
Chapter 72: Kris cemburu T_T haha rindu Kris haha
Yana_xoxo
#3
Chapter 72: Kris cemburu T_T haha rindu Kris haha
Yana_xoxo
#4
Chapter 71: haha WOOHYUN omo kenapa sweet sangat ni haha...
Yana_xoxo
#5
Chapter 56: Yahh!! Apasal kau lari ke arah doktor tu? Sepatutnya larilah pegi arah lain. Saja nak jadikan cerita lagi panjang you ni. Tampo kang ? ???.
Yana_xoxo
#6
Chapter 24: Ala ala...
Yana_xoxo
#7
Chapter 18: haha part ni comel, woohyun wuuu...
Yana_xoxo
#8
Chapter 3: Teringat masa sekolah rendah dulu, cikgu panggil ke depan suruh selesaikan soalan math tapi saya tak dapat selesaikan hahahaha. Berjam-jam berdiri dekat depan dengan hanya garu kepala. Siapa terror math memang tabik gila haha.
hjkyung #9
Btw nice one
hjkyung #10
I saw my username