Chapter 3

Origami For you....

 

Chapter3

Ok,  loceng  jam dah memekak jadi masa untuk bangun dan pergi mandi . Aku apa lagi capai tuala merah jambu yang aku gantung atas kerusi pastu lari masuk bilik air mandilah. Waktu pagi sememangnya sejuk pukul 5.00 pagi kot masa tu  gila kau tak sejuk habis menusuk sampai ketulang aku tu rasa sejuk dia.

Selesai aja mandi aku mengeringkan rambut aku dengan tuala kecil aku gosok-gosokkan tuala tu dekan rambut aku lepastu tuala tu aku letak dekat leher. Aku menacapi almari kayu dalam bilik aku tu dan apa lagi aku mencari-carilah uniform sekolah aku.

Baju kemeja putih dipadankan dengan seluar berwarna kelabu kebiruan berserta tali lehir hitam kemas aku ikat dikolar kemaja sekolah aku tu. Lagi satu jangan lupa kod biru gelap dengan lambang sekolah pada bahagian dada kanan baju itu. Jadi korang pasti dapat bayangkan rupa aku masa tu .

Sebelum aku keluar dari bilik aku pasti akan berdiri depan cermin betulkan rambut aku dengan pakai jel rambut serta sikatlah . bila dah puas betulkan rambut bagai barulah aku keluar dari bilik aku dan masa untuk kesekolah.

                                                                       ……………………………………………………………………….

 

Baiklah , aku adalah orang yang terawal sampai sekolah jadi aku masuk ikut pagar besar belakang kantin tu dan letak motorsikal aku dekat garaj. Lepastu aku pergi kelas akulah yang kosong takde orang tu dan letak beg  aku dekat tempat duduk aku dekat belakang sekali betul-betul tepi tingkap.

(Hahaha.. klise lebih kalau watak utama je mesti duduk belakang sekali dan tepi tingkap.)

Tapi memang betul pun aku duduk belakang sekali dan tepi tingkap sebab aku malas nak dengar apa yang cikgu ajar dekat depan tu jadi aku boleh lah temenung tengok luar tingkap .

Tambahan lagi aku ni ada Adhd  walau pun aku ada Adhd tak semestinya aku ni bodoh .Ada jugak orang pandai ada Adhd macam aku . (hahaha.. puji diri sendiri.)

Apa tu Adhd ? Adhd tu adalah penyakit yang paling banyak melibatkan kanak-kanak dan remaja dimana penghidap memang tak boleh focus dalam kelas . sebab tu dekat sekolah ramai aja pelajar yang ponteng kelas tu kes deorang ada Adhd lah tu cuma deorang je yang tak sedar. Kalau nak tau lebih lanjut korang google lah sendiri mana tahu korang pun ada tanda-tanda Adhd ni.

( OK, Jin sudah-sudahlah cerita fakta.)

Ok, lupakan pasal Adhd berbalik pada cerita. Lepas aja aku letak semua barang aku tu aku apa lagi merayaulah satu sekolah semua block dekat sekolah tu aku teroka kosong masih takda orang malah bilik guru pun masih terkunci .

 Kini aku berada di tapak perhimpunan sekolah aku. Sekolah aku ni tapak perhimpunanya ada bumbung jadi takdalah cuaca panas mengangu sesi perhimpunan. Aku memandang pada pentas dihadapnku yang di belakangnya terdapat bangunan blok tiga tinggkat yang dikenali sebagai blok B dan di belah kanan aku pulak ada barisan panjang kabin yang di beri nama blok F dan dikiriaku pulak bangunan block A. dari tempat aku berdiri aku melihat seluruh kawasan itu.

Sebab inilah aku suka datang awal pagi buta dah terpacak dekat sekolah sebab aku boleh buat macam sekolah tu aku yang punya. Kesunyian pagi yang tenang udara pagi yang segar dapat aku kuasai sepenuhnya.

Kalau korang perasan aku ni seorang lelaki yang pelikkan . Aku pun kadang-kadang rasa diri aku ni pelik . Sememangnya kita tak boleh serius sangat dalam hidup ni kadang-kadang kita kena mengila jugak tapi biarlah bertempat. Macam aku ni  buat perangai pelik aku ni bila orang tak ada bila ada orang pandai-pandailah cover maco.

Dalam aku tengah syok berangan yang sekolah tu aku punya tiba-tiba deria aku mengesan mata-mata yang memerhati jadi aku apa lagi terdiam kaku kepala aku menoleh-noleh mencari siapa yang memerhati aku tu. Tapi hairan takda sesiapa pun dekat situ tapi aku yakin aku rasa ada orang dekat sit sebab firasat aku tak pernah silap.

Saat-saat nilah mood seram tu muncul tahlah sorang-sorang pagi buta pulak tu angin waktu tu meniup sayup di tambah pulak aku sekarang dekat sekolah maklumlah banyak cerita hantu berkait dengan sekolah jadi perasaan seram tu mulalah melebih-lebih.

Aku perhati dan terus memerhati sekeliling sekali lagi untuk memastikan dan kini aku rasa ada seseorang pada tingkat dua banguna block A sedang cuba menyembunyikan diri. Aku terfikir siapakah dia ? aku ingatkan cuma aku sorang je ada dekat sekolah ni sekarang.

 

-Bersambung…….

 

Chapter kali ini banyak mengarut pasal diri aku lebih . hehehe.. harap anda seronok membaca cerita saya.

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nmmnbg #1
Chapter 9: erk..habis dah?..ok la saya baca cerita resonance pulak!
nmmnbg #2
Chapter 8: no!!!!!v date dgn perempuan tu ke?kesian jin :( huhuhuhu
qwaszx121 #3
Chapter 7: alah authornim siapa perempuan tu??????????????.
nmmnbg #4
Chapter 6: argh, sape perempuan tu authornim???!!!apa2pun cerita authornim memang best!! :* <3