chapter 8

Origami For you....

chapter 8.

Aku berbaring dekat atas katil memikirkan nasib aku. " Tak guna betul rupa-rupanya lelaki yang dia suka tu si budak V tu aduh aku dah melepas." kata aku sorang diri.

Aku periksa kocek seluar aku macam biasa aku keluarkan ketas origami yang berwarna merah itu.Aku tengok kertas origami itu kali ini aku tak ada mood nak baca isi kandungan origami tu aku aplagai aku ters campak origami tu dalam tong sampah. " Buat apa aku nak baca surat dia ni lagi dia sekarang dah ada si budak V tu jadi aku buat apa ak sebuk-sebuk lagi pasal dia." kata aku seorang diri lagi.

sekarang dah malam aku baring atas katil headfon aku pakai dikepala aku pasang lagu kuat-kuat dan mata aku dipejamkan. Aku cuba menghayati lagu itu aku sekarang tenggelam dalam dunia aku sendiri. Tak lama lepastu aku tiba-tiba tersedar dari lamunan telefon aku berdering aku lihat pada screen fon kau numbor orang tak dikenali aku pun angkat panggilan itu.

" Hello sipa disana?" Tanya ku. Mula-mula tiada sebarang suara aku dah mula fikir ada orang nak prank aku malam-malam macam ni.

" Hello, Hello siapa disana?". tanya aku lagi. Akhirnya kali ini ada suara  nampaknya ini sura perempuan.

" Saya ada tinggalkan awak surat dekat kaki lima sekolah surat tu warna merah saya harap awak dapat amabilnya.." kata perempuan itulalu mematilakn pangilanya.

" Jap nanti dulu apa perempuan ni kata surat untuk aku dekat kaki lima ?" aku rasa aku tahu surat apa yang perempuan tu maksudkan . Aku terus memandang origami dekat dalam bakul sampah dalam bilik aku tu.

Buat pertama kalinya aku  buat kerja bodoh pergi selongkar bakul sampah tu semata-mata nak cari origami tu. akhirnya aku jumpa jugak origami crane merah tu. Aku cepat- cepat bukak lipatan origami itu lalu membacanya.

Kepada : Kim  Seok Jin

Saya tahu yang awak marah dekat saya sebab pertama saya langar bahu awak tapi tak minta maaf dan lagi sebab saya jugak penyebab awak terpaksa barjemur tengah panas dan yang paling buat awak marah bila saya banyak kali cuba untuk lari dari awak.

tujuan saya tulis surat ini kaearana ini adalah hari terakhir saya dekat sekolah ni dan apa yang saya nak bagi tahu awak yang sebanarnya SAYA CINTAKAN AWAK.  seba itu jugaklah saya cuba untk larikan diri dari awak sebab saya takut yang saya akan lebih sukan awak. saya taknak  seksa diri saya untuk sukakan awak bila saya sudah pergi saya takanak terseksa untuk merindu awak sebab itulah saya buat keputusan untuk tak berjumpa awak lagi.

Saya harap awak akan sentiasa baik-baik sahaja dan sayaak minta tolong awak untuk jaga baik-baik sekolah kita sebab saya sangat sayangkan sekolah itu sekolah itulah teman saya bila saya kesunyian.  Dan saya harap juga kepada sekolah untuk menjaga awak baik-baik.

                                                                                                                                                                                                                                                                                   daripada,

   Ji Yeon

 

" Nanti dulu dia dah ada V tapi kenapa dia luahkan peasaanya pada aku. Aku masih tak faham apa niat sebenar dia ni?" kata akau seorang-sorag.

Esoknya aku tunggu dikaki lima sekolah untuk mendapatkan kepastian tentang keyaaan petrempuan. nampaknya kelibat dia masih tak muncul -muncul takkan betul apa yang di akatakan semlam. Bberapa bulan telah berlalu kelibat peremuan Ji yeon masih tak kelihatan aku hari-hari menunggi di kakailima itu untuk menunggu kemunculan Ji yeon . Tapi malanhnya dia betul-betul sedah pergi.Ada sesuatu yang pelik takda juga berita mengenai sibudak V tu aku dah lama tak nampak dia dis keolah ni. takakn dia pun kut Ji yeon pergi.

       .................................................................................................................................................................................................................................................

Aku  Sekarang merupan pelajar Universiti sampai sekarang aku tak dapat apa-apa berita pasal Ji yeon aku tak tahu kenapa waktu dia pergi dari sekolah tu setiap saat hati aku rasa sakit sampai sekarang aku masih tertanya-tanya dimana dia berada. Kalaulah ada keajaiban yang menemukan aku denagan dia semula adakah itu akan berlaku.

Cuti semester telah tiba aku bersiap untuk pulang semula kerumah. Aku menaiki bas untuk pulang kerumah ketika di dalam bas aku terpaksa berdiri sebab tempat duduk semua sudah penuh . akau memakai headfon dikepala. lalu memandnag sekeling keadaan didalam bas itu . tiba-tiba mata aku tertumpu kepada seseorang yang sedang nyenyak tidur .

" Ji Yeon " Kata aku pelahan. aku hanya perhatikan dia dari tempat aku berdiri. Aku leka melihat dia tidur . Aku hanya mampu melihat dia dari jauh dan nampaknya kejaiban telah berlaku aku kembali bertemu dengan dia . Aku berasa gembira sangat ketika itu.

                                                                                                          -TAMAT-


Alah dah tamat dah cerita ini. APA dah TAMAT? . Macam tu aja pengakhiran dia ke? hahaha... sebenarnya cerita dia tak tamat sampai situ aja cerita ini akan disambung didalam kerya baru Authour yang bertajuk Resonan. cerita Resonan ini merupakan kesinambungan dari cerita origami for you.

                                                                                                                                                                                   RESONANCE

                                                                               

. Tiba-tiba aja Keadaan menjadi  huru- hara. Ramai kelihatan terjun dari bangunan apa sebenarnya yang dah berlaku manusia menjadi tak tentu arah ada yang bunuh sesama sendiri . keadaan dijalan raya pula menjadi sesak disebabkan kenderaan saling berlangar antara satu sama lain ini . Aku tak pasti siapa punca disebalik semua ini.

-Tengok sinopsis macam tak ken aja dengan cerita Origami for you . Korang jangan tekejut sememangnya cerita ini adalah kesinambungan cerita Origami for you.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nmmnbg #1
Chapter 9: erk..habis dah?..ok la saya baca cerita resonance pulak!
nmmnbg #2
Chapter 8: no!!!!!v date dgn perempuan tu ke?kesian jin :( huhuhuhu
qwaszx121 #3
Chapter 7: alah authornim siapa perempuan tu??????????????.
nmmnbg #4
Chapter 6: argh, sape perempuan tu authornim???!!!apa2pun cerita authornim memang best!! :* <3