Chapter 44

My Heart is Yours
Please Subscribe to read the full chapter

A/N : Chapter 44

“He’s asleep?”tanya Chanhee yang sedang menonton televisyen di ruang tamu kepada Daniel yang berjalan menuju ke arahnya. Daniel menganggukkan kepalanya.

“Yes, he is.”ujar Daniel sambil mendudukkan dirinya bertentangan dengan Chanhee. Dia memerhatikan Byunghyun yang sedang berbaring di pangkuan Chanhee. Manakala tangan Chanhee membelai lembut rambut Byunghyun.

“Ljoe hyung…you’re spoilt.”usik Daniel.

“Let me be.”balas Byunghyun selamba. Chanhee hanya tersenyum mendengar interaksi mereka.

“Ljoe hyung, Chunji hyung…”ujar Daniel menarik perhatian mereka.

“Yes?”

“Thank you.”

“For what?”

“For everything.”balas Daniel merujuk kepada segala yang telah berlaku selama lima tahun kebelakangan ini.

“Nah, we are family, right?”ujar Chanhee. Byunghyun menganggukkan kepalanya, mengiakan.

Daniel sangat terharu. Selepas dia memutuskan untuk meninggalkan suaminya lima tahun lepas, Daniel telah terserempak dengan Byunghyun, jiran lamanya. Dia ketika itu yang tiada arah tuju berasa bersyukur kerana bertemu dengan Byunghyun. Namun, ianya tidak terluah dengan kata-kata, hanya air mata yang mengalir. Byunghyun yang ketika itu sebenarnya ingin pergi ke tempat kerja membunyikan hon beberapa kali apabila dia melihat terdapat seseorang yang sedang berjalan seorang diri di kawasan yang sunyi. Namun, dia tidak menyangka apabila dia bertemu dengan seseorang yang dikenali. Byunghyun telah membawanya pulang ke rumah yang didiami bersama isterinya, Chanhee. Mereka saling diperkenalkan.

Chanhee menerimanya dengan tangan terbuka. Dia tidak bertanyakan apa yang terjadi pada dirinya, malah Chanhee mengusulkan dia tinggal sahaja bersama mereka. Daniel pada mulanya menolak kerana tidak ingin menyusahkan mereka tetapi Chanhee memujuknya dengan mengatakan mereka masih mempunyai bilik kosong untuk didudukinya. Akhirnya, Daniel menerimanya dengan bersyarat. Syaratnya, dia akan tinggal di situ bukan percuma. Dia akan membayar sewa biliknya setiap bulan. Hendak tak hendak, Chanhee menerima syarat itu. Jadi, Daniel memulakan pencarian kerja untuk menampung sewa biliknya.

Setiap hari, Daniel berusaha mencari kerja kosong berdasarkan iklan yang dijumpai di sekitar jalan. Namun, tidak membuahkan hasil apabila kebanyakan majikan yang dijumpai meletakkan syarat jika ingin bekerja, dia perlukan pengalaman berkerja sekurang-kurangnya tiga bulan. Daniel berputus asa. Dia menyalahkan dirinya yang terlalu muda kerana tidak mempunyai pengalaman berkerja. Hal itu disedari Chanhee. Dalam diam, dia berbincang dengan suaminya, Byunghyun untuk mencarikan peluang kerja di syarikat Top Media, syarikat suaminya berkerja. Byunghyun mengiakan.

Beberapa hari kemudian, Byunghyun telah membawa Daniel ke syarikatnya. Daniel yang masih bersedih kerana dia tidak mempunyai peluang untuk berkerja hanya mengikutinya tanpa banyak bicara. Rupa-rupanya, Daniel ditawarkan untuk berduet dengan Byunghyun yang merupakan rapper di syarikat Top Media. Byunghyun dalam proses untuk mengeluarkan albumnya yang kedua. Jadi, padanya tidak ada masalah sekiranya Daniel diberikan peluang itu kerana Byunghyun sebenarnya tahu Daniel menyimpan impian untuk bergelar penyanyi.

Daniel yang mendengarkan perkara itu berasa sangat terharu. Dia memeluk erat Byunghyun sebagai tanda berterima kasih. Pihak penerbit sebenarnya sedikit ragu dengan saranan itu kerana mereka tidak yakin dengan kemampuan Daniel. Tetapi, keraguan mereka itu hilang apabila Daniel berjaya membuktikan dia memiliki bakat semula jadi dalam nyanyian. Keesokkan harinya mereka memulakan rakaman di studio. Selepas lagu mereka siap dirakam, pihak penerbit telah mempromosi lagu tersebut di radio. Suara Daniel yang unik berjaya membuatkan lagu itu berada di carta No. 1. Hal itu membuatkan pihak syarikat memutuskan Daniel untuk debut kali pertama bersama Byunghyun.

Daniel berasa semangat dengan berita itu. Dia membuat persediaan yang serapinya untuk debut tersebut. Tiba hari kejadian, Daniel telah terbangun lewat dari kebiasaan. Kepalanya terasa b

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aisysam94
"My Heart is Yours (main!NAP)". Special Chapter are up.

Comments

You must be logged in to comment
mpreggoland
#1
Chapter 64: thanks for mentioning my name hehe
i'm glad ending diorg semua happy..i love happy ending ^^
mpreggoland
#2
Chapter 63: Tamat dah? Mcm mn ngan Niel ngan baby girl diorg? Huhu...
Chanhee xleh pregnant ke? Cian..hope diorg happy ngan ank angkat tu ^^
twice10tion #3
Chapter 35: 'dia bakal menerima sesuatu berita yang tidak terduga'

Nak tau apa yang akan berlaku!!! ^^
mpreggoland
#4
Chapter 35: so, Changjo ank angkat? and what happen with Minsoo?
oh, update soon nae~
mpreggoland
#5
Chapter 31: oh my...Minsoo dah sedar ke? hahaha finally diorg akan date yippie!
mpreggoland
#6
Chapter 27: minsoo ni la, p mana la...kot la nk support bini dia hmm
I hope so, Niel...I hope so
mpreggoland
#7
Chapter 26: okay, sy bleh rasa drama akn bermula hahaha
Hyolyn, minsoo's ex? apa la nk jd nnt...
mpreggoland
#8
Chapter 21: haha nasib woobin dpt trima hakikat yg Niel bkn utk dia
mpreggoland
#9
Chapter 15: woosuk! I love them! hehe
harap woobin dpt lupakan Niel
mpreggoland
#10
Chapter 12: apa la woobin nk buat kat Niel? ish, nasib Jongsuk teman...
haha secret wedding dh terbongkar, cian minsoo