Chapter 7

Mistik Banglo
Please Subscribe to read the full chapter

DUM! Klik!

Tiba-tiba pintu bilik air tertutup dan berkunci dengan sendiri. Tao dan Kris terkejut besar. Segera Tao cuba memulas tombol pintu berulang kali. Tetap berkunci. Kris menendang-nendang pintu dengan kuat namun pintu kayu seolah keras seperti batu. Dahi mereka mula berpeluh deras. Sesiapapun, akan merasa tidak senang jika berada di tempat mereka. Ya, mereka terperangkap!

"Gila!" Kris mendengus marah.

 

Blub! Blub! Blub! Blub!

Mereka terdiam dan berpandangan seketika. Perlahan-lahan mereka menoleh ke belakang. Ternampak air merah dalam tab mandi sedang membuih-buih. Seperti air panas yang sedang mengeleggak. Mereka perhatikan dengan teliti. Rasa ingin tahu bercampur takut menjadi lebih kuat. Dari rupa air merah seperti darah.

Tepat di tengah-tengah air, mereka perhatikan sesuatu yang berwarna hitam. Bentuknya menyerupai rambut - atau kepala. Perlahan-lahan ia menaik ke atas. Menaik dan terus menaik hingga ia jelas membentuk satu jasad kecil atau lebih tepat, jasad seorang kanak-kanak perempuan. Dari paras hujung rambut yang panjang mengurai hingga ke hujung kaki yang berdiri di atas air merah jelas kelihatan. Berpakaian baju kurung separa basah dengan air merah. Kedua matanya berwarna hitam menumpu ke arah mereka.

"Hee," bibirnya pecah berdarah mengukir satu sengihan.

Masa seolah berlalu pantas, rambut-rambut milik kanak-kanak di hadapan mereka terus merentap dan mengikat kedua kaki mereka. Mereka terjerit kuat. Pada saat badan mereka terjatuh ke lantai dengan serentak, kanak-kanak perempuan itu muncul secara tiba-tiba - menunduk kepalanya kebawah memandang kepala mereka sambil tersenyum gerun. Kedua tangan kanak-kanak itu mengangkat dua bilah keris yang berkeluk-keluk dan sudah kotor dengan darah pekat. Ia menghalakan hujung keris tepat ke arah anak mata mereka dan...

zuppppp!

 

 

----------

 

"Chen!" Xiumin terjaga dari tidur.  Nafasnya turun naik dengan laju. Badannya panas dan berpeluh deras. Zafril, Joshua, Lay dan Luhan segera menumpu ke arahnya serentak.

"Xiu, kau okay?" sapa Lay sambil duduk di sebelah Xiumin.

"Lay... tsk.. tsk.." Xiumin seolah tidak mampu meneruskan kata dan terus memeluk Lay. Lay hanya membiarkan tanpa banyak bicara. Diusapnya badan belakang Xiumin dengan lembut. Pelukkannya makin erat. Bahu Lay basah dengan air mata Xiumin

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
always_es #1
Chapter 7: fuhhhh....sya baca cerita ni malam hari....tk ingt pulak hari dh mlm sbb syok sgt baca cerita ni...
aquariusxpisces
#2
Chapter 8: Wow....walaupun kepala saya berbelit membacanya tapi ff ni sentiasa jjang!
aquariusxpisces
#3
Chapter 7: yeayhh ff unnie mmg sentiasa terbaik :3
Piqachuu #4
Chapter 7: Bestnyerr!!!authornim..Chen saya dh matiii!!!
Omo!!
UPDATE UPDATE UPDATE!!
lyly_ameera #5
Chapter 6: series authornim, ff ni memang kisah seram sebuah banglo yang paling terbaik pernah saya baca. tak tahulah nk ckp mcm mna tpi apa yg sye yakin, authornim memang ni memang sifu XD
Betul! sye rasa klau sye sentiasa mengikuti cerita2 authornim in sha Allah boleh membantu sye mempertingkatkan lgi sye punya penulisan. Memang best lah authornim! thumbs up!
lurimamikah1509 #6
Chapter 5: What what waaaaaffttttty! Wth just happened?! Serious yg tu tak sangka like WOW! Im crying wuuu