[MY CHINGU, MY LOVE? ]

Pink Review Shop [Malay Fanfic Only]

My Chingu, My Love? By ierashahira

Status: On-going (?)  

Character: Youngji Jackson Kai Irene

 

FOREWORD @ SINOPSIS

Sinopsis MCML memberikan sedikit sebanyak detail yang menarik minat kita untuk membaca. Pengakhiran sinopsis dengan persoalan mampu memberikan perasaan ingin tahu kepada pembaca. Kesimpulannya, author berjaya membuat satu sinopsis yang menggalakkan pembaca menekan subscribe hahaha.

 

THEME  

Tema bagi cerita ini adalah Sad Romance. Ala.. cerita cinda yang tangkap leleh tu. To author, pada oneshot yang dibuat, kalau boleh jangan sampaikan cerita dengan kalut sangat sebab takut emotion tak masuk dalam pembaca. Apapun, author berjaya membuat satu scene yang mana kalau cara penyampaian lebih teliti mungkin membuat semua pembaca menangis. Di chapter bonus, saya rasa mungkin lebih cenderung kepada cinta dan dendam/rasa tidak puas hati. Siapa yang meminati cerita yang banyak persoalan yang bermain di minda boleh baca ff ni=)

 

CARA PENYAMPAIAN  

Penggunaan bahasa yang baku dan sedikit penyampaian yang santai digunakan. Pada cerita yang bertemakan sedih, mungkin gaya penulisan yang begini lebih mampu memberi impak kepada pembaca. Selain itu, bahasa yang jelas tanpa ayat berbelit menarik minat pembaca untuk meneruskan pembacaan. (P/s:to author, misspink harap nanti ada satu fanfic yang menggunakan gaya penulisan yang santai oke^^)

 

PLOT

Plot cerita ini disambungkan dengan baik daripada sebuah oneshot kepada beberapa chapter bonus. Pada pendapat saya author merupakan seorang yang teliti dan merancang jalan cerita sebelum menulis fanfic. Oleh itu, plot MCML tersusun mengikut kronologi (?) yang rapi. Takde simpul-simpul sampai rasa fedup nak baca. So kipidap and fighting ierashahira. Teruskan buat fanfic yang mempunyai jalan cerita yang tersusun♡Oh ya. Banyak scene dekat hospital and I luv it. Tambah-tambah masa youngji buat operation. Even tak sedetail mana, tapi author mampu meberi kita bayangan semasa pembedahan itu berlaku. JJANG! 

 

Assa! Dah siap review fanfic kedua hehehe. Miss tahu review mis bohsang tapi misspink harap korang boleh mmembuat pertimbangan nak baca ke tak fanfic yang miss review. Kalau miss ada kesilapan dalam mereview, korang jangan segan-segan, jangan malu-malu komen ye. 

Btw, kepada author yang nak mintak miss review fanfic korang, boleh terus bagi link fanfic korang dekat miss. Sebab line miss selalu buat hal pastu mula nak reply susah><

That's all from miss pink^^

With love, 

MissPinkMon

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kaywuu
#1
Chapter 7: Maaf sbb sy bru log in hari ni huhu.
Thank you for the review and the suggestions. Maaf kalau tulisan saya tu kelihatan kaku sangat haha. Saya pun tak pandai sangat nak tulis humor (sbb sy pun bukannya kelakar huhu) but i will try.
Once again, thanks!
tenmachan
#2
Hi there, still open??
Saya nk minta review. Saya akan bagi karma kalau awak nak.
Nama Cerita : Darah dan Emosi
Watak: Baekhyun, Taehyung, Joy, Jin, Irene, Sungjae, Jimin, Taeyeon

http://www.asianfanfics.com/story/view/1032840/darah-dan-emosi-malay-baekhyun-zombie-romance000angst-suspencedrama-sungjoy-irene00jin
taeliaa
#3
Nak ask for a review again boleh?
parkyura98
#4
Hi, sye nak awk review citer sye... ^^
http://www.asianfanfics.com/story/view/999318
taeliaa
#5
Chapter 6: boleh jugakkk, more personal and easier to talk kan. hahahah saya sokong!
JunAra
#6
Chapter 5: spm 16?! Means Miss ni -99 line? Hoho, give me 5! Sy pon pengguna maxis so sy pham sgt dgn situasi tersebut. Sy cadangankan apa kata miss ambil reviewer?
JunAra
#7
Chapter 4: Suka segmem baru :D
Ini fic sy yang paling tak berjaya.

http://www.asianfanfics.com/story/view/952960/i-like-you-the-best-comedy-leehongki-malay-primadonna-seolhyunaoa

theme: Comedy

Sila lah cari kesalahan and the reason why fic ini tak dapat sambutan.
Sy teringin nak buat extra chapter. Huhuhuhu