[HE'S NOT MY MR PERFECT 10]]

Pink Review Shop [Malay Fanfic Only]

He's Not My Mr Perfect 10 by Ayaliea

Status:on-going

Character:OC BTS Members Hyuna

 

FOREWORD @ SYNOPSIS

Secara kasar, kita mungkin nampak sinopsis HNMMP10 mungkin pendek tetapi jika kita membaca dengan teliti, kita dapat mengetahui sedikit sebanyak pencerahan kepada jalan ceritanya. Selain itu, kita tertanya-tanya adakah si heroin itu akan membuka pintu hatinya kepada orang lain setelah hatinya tertutup?? Apakah punca dia tidak mahu menerima cinta?? 

 

THEME

Tema cerita ini adalah Romance. Mungkin ada beberapa kejadian yang mungkin kelihatan cliche apabila dikaitkan dengan tema ini tetapi author pandai memberikan kelainan kepada perkara-perkara tersebut. Walaupun kelainan itu tidak ketara namun ianya masih mampu menarik minat pembaca untuk terus membaca. Tema juga dapat disampaikan dengan baik oleh author-nim. Kipidap ayaliea^^

 

CARA PENYAMPAIAN

Author menulis cerita ini dengan gaya agak bersahaja dan mampu menarik minat pembaca dengan beberapa kejadian suspen yang berlaku. Interaksi antara watak juga dapat difahami dengan baik. Konklusinya, cara penyampaiannya amat mudah diterima oleh pelbagai jenis manusia hehehe

 

PLOT

Daripada chapter 1 sehingga 19 plot dapat disambungkan dengan baik. Tiada chapter membuatkan pembaca menjadi seperti Lay kerana plot yang tidak lengkap. Perubahan sikap beberapa watak turut menjadikan cerita ini semakin menarik untuk dibaca kerana mahu mengetahui perkembangan seterusnya watak-watak tersebut. Babak suspen dapat menimbulkan tanda tanya kepada pembaca membuktikan bahawa author-nim telah membikin plot cerita yang menarik. 

 

Well saya mampu review setakat itu sahaja. Maafkan saya jika review saya kurang menarik. Saya akan cuba mmembuat review yang lebih menarik hehehe. Semoga pembaca dapat membuat pilihan sama ada cerita ini berkenan dihati ataupun tidak. Jika korang nak betulkan beberapa review saya, jangan segan silu tinggalkan comment. 

 

With love, miss pink

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kaywuu
#1
Chapter 7: Maaf sbb sy bru log in hari ni huhu.
Thank you for the review and the suggestions. Maaf kalau tulisan saya tu kelihatan kaku sangat haha. Saya pun tak pandai sangat nak tulis humor (sbb sy pun bukannya kelakar huhu) but i will try.
Once again, thanks!
tenmachan
#2
Hi there, still open??
Saya nk minta review. Saya akan bagi karma kalau awak nak.
Nama Cerita : Darah dan Emosi
Watak: Baekhyun, Taehyung, Joy, Jin, Irene, Sungjae, Jimin, Taeyeon

http://www.asianfanfics.com/story/view/1032840/darah-dan-emosi-malay-baekhyun-zombie-romance000angst-suspencedrama-sungjoy-irene00jin
taeliaa
#3
Nak ask for a review again boleh?
parkyura98
#4
Hi, sye nak awk review citer sye... ^^
http://www.asianfanfics.com/story/view/999318
taeliaa
#5
Chapter 6: boleh jugakkk, more personal and easier to talk kan. hahahah saya sokong!
JunAra
#6
Chapter 5: spm 16?! Means Miss ni -99 line? Hoho, give me 5! Sy pon pengguna maxis so sy pham sgt dgn situasi tersebut. Sy cadangankan apa kata miss ambil reviewer?
JunAra
#7
Chapter 4: Suka segmem baru :D
Ini fic sy yang paling tak berjaya.

http://www.asianfanfics.com/story/view/952960/i-like-you-the-best-comedy-leehongki-malay-primadonna-seolhyunaoa

theme: Comedy

Sila lah cari kesalahan and the reason why fic ini tak dapat sambutan.
Sy teringin nak buat extra chapter. Huhuhuhu