chapter 3

Misteri Kelas Malam Jumaat
Please Subscribe to read the full chapter

Destinasi yang dituju semakin ke depan.. Sebaik sahaja mereka bergegas masuk ke kelas, Luhan segera menutup dan mengunci pintu secara tergesa gesa. Dia bagaikan sudah lupa rakan rakannya yang lain nak masuk ke kelas.

 

"Uit, kenapa ni?!" Sapa Mark secara tiba tiba membuatkan mereka terkejut. Mereka menarik nafas berkali kali kerana terlalu letih dan terkejut. Tak ubah seperti wanita hamil mahu bersalin.

"Kau...bila...sampai?" Tercungap cungap Myungsoo bertanya kepada Mark.

"Aku baru je masuk kelas. Yang korang lari tergesa gesa masuk sini dah kenapa?" Kali ini Mark pula bertanya dengan hairan sejak tadi. 

Mereka tidak menjawab sebaliknya terus mengambil tempat duduk. Luhan membuka beg sandang dan mengeluarkan botol air lalu meneguk air dengan penuh rakus. Myungsoo pula mengelap peluh pada muka dengan sapu tangan diambil dari poketnya. 

"Begini ceritanya." Myungsoo mula bicara. Namun, niatnya untuk menjelaskan perkara tadi terbatal sebaik sahaja mereka terdengar pintu kelas diketuk kasar.

 

"Weh, tolong bukak pintu ni!"

"Ada orang ke?"

 

Mereka menghela nafas serentak. Mereka amat mengenali suara dari luar. Itu suara si kembar tak seiras Baekhyun dan Taehyung. Mark segera membuka kunci pintu. Tekaan mereka betul. Kelihatan Baekhyun, Taehyung dan Gikwang melangkah masuk ke kelas dengan gaya yang agak hairan.

 

"Apehal korang kunci pintu? Kalau cikgu masuk, tak ke nahas tu." Kata Gikwang mengambil tempat duduk diikuti dengan Baekhyun dan V. Mark hanya mengaru belakang leher tak gatal.

"Tu ha, Luhan yang kunci pintu. Diorang tetiba je lari masuk kelas. Entah kenapa dengan diorang." jawab Mark sambil jari telunjuknya menunding ke arah Myungsoo dan Luhan.

 

Maka, Myungsoo dan Luhan menjelaskan perkara yang berlaku tadi. Melihat reaksi wajah mereka yang mendengar cerita Myungsoo dan Luhan agak terkejut bercampur takut, hairan dan pelik. Semuanya bercampur baur.

 

"Peliklah. Aku selalu dengar pelajar terserempak pocongla, budak perempuan la, baru baru ni heboh kelibat nenek kebayan. Tapi selama aku dengar cerita pelajar sekolah ni, belum pernah pulak aku dengar cerita pasal kereta yang korang cakap tu." jelas Gikwang yang sememangnya seorang yang suka dengar cerita seram dari pelajar pelajar di sekolah. Tidak dinafikan, sekolah ini terkenal dengan banyak penunggu. Ini kerana kedudukan sekolah itu bersebelahan dengan kawasan hutan.

 

"Korang ni klise betul lah. Nampak hantu je korang lari. Kenapa tak rakam sekali? Ko..." Baekhyun terus menyiku lengan V dari meneruskan kata katanya.

"Kau tu jangan cakap besar. Masa tu kitorang takut sangat. Sampai tak terfikir nak rakam terus." wajah Luhan berubah tegang, tidak puas dengan kata kata V.  

 

"Weh, sekarang dah pukul 8 suku ni. Mana cikgu?" soal Mark sambil melihat jam pada telefon pintarnya. Mereka hanya mengangkat bahu sebagai isyarat tidak tahu. Kemudian, mata mata mereka teralih ke arah Myungsoo.

"Betul ke kelas tambahan malam ni? Entah entah kita tersilap hari bulan tak." soal Baekhyun serious.

"Dah ter

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
inspirebunny
E.N.D....thank you banyak2 sudi baca & sanggup tunggu update fanfic ni, jemput komen semua ^_^

Comments

You must be logged in to comment
allysara #1
Chapter 8: Seram giler!tapi terbaek la authornim.baca siang2 hari pun perut rasa kecut and meremang bulu roma.keep up the good work!
sw2tie #2
Chapter 2: Saya pown ada cerita seram
Masa 2 years ago saya form1 sklh sesi petang .. biasa la petangkn sklh sunyi je dlm pkol 5 camtu saya ngan kwn saya pegi tandas masa balik dr tandas tu kitaorng nmpk ada orng lambai dr kelas form 5 sbb kels dorng dekat dgn tandas , tapi klao nk kata form 5 takkan dah lambat camni x balik lagi ... yela form 2-5 sklh pagi ....kwn saya pown ckp jgn tegur sbb saya je yg nmpk ... tapi bkn tuje lps tu kitaorng tlng cikgu nk balik kelas tetiba saya terdngr orng tngh berkawat terus lari masuk kelas ... sampai skang bila teringat balik rasa seram giler la
nissa3131 #3
Chapter 2: Huishh...daebak..authornim masukkn cerita yg benar2 berlaku ok....?himneseyo fighting!!!
Nabilah98
#4
Chapter 4: Author...kenapa seram sangat?saya baca pukul 9 pagi pun kecut perut baca.....
youngminbfminwoo
#5
Chapter 7: Nak terkeluar jantung saya baca ff ni. Memang seram, siang siang baca pun still dapat rasa serammnya tuu
kaeiyramel #6
Chapter 7: Seramnyeeeee duhh.. meremang bulu roma ni haaa T_T
baekki_kook #7
Chapter 10: Chapter 7:Seram gila..dah la waktu tengah malam Jumaat ni ><!!memang sesuai..Btw,best!!!
Zyxzhangyixing
#8
Chapter 7: Seram btul 0_0...Tapi Daebak! ^-^
imraen_
#9
Chapter 7: Di sebabkan ada watak gikwang , saya tetap terus baca waktu malam ni (T_T) /sobs