Chapter 8

Fated To Be With You

Kenapa awak buat macam ni pada saya??” kali ini suara Baekhyun berubah seperti suara orang yang sedang merayu sesuatu.

 

“Baekhyun aaa...awak tak mandi lagi ke hari ni?” tanya Yi kyung dengan cemas. Dia menjarakkan dirinya dari Baekhyun.

 

“Huh? Kenapa pulak?”

 

“Atas kepala awak....ade....pakcik li......pas!!!!!!! Argghhhhh!!!” Yi kyung bertempiaran lari sambil menjerit. Baekhyun pula menggeleng-gelengkan kepalanya supaya lipas itu jatuh dari kepalanya. Namun apakan daya, rambutnya yang coklat itu jugaklah menjadi tarikan rakyat-rakyat lipas sekalian.

 

“Lipas tu masih ada lagi. Saya rasa awak ni memang betul-betul tak mandi la. Tengok lipas tu masih ‘menari’ lagi atas kepala awak. Kata Yi kyung dengan reaksi yang menggelikan.

 

“Yah!!!! Yi kyung aaa!!! SAYA MANDI LAHHH!!”

 

“Tak..awak mesti tak mandi!!”

 

Dengan perasaan geram Baekhyun pergi kearah cermin biliknya lalu mengangkat lipas itu dari kepalanya. Dia membuat muka cool walhal dia sendiri takut pada haiwan itu cuma tak seteruk Yi kyung.

 

Lipas yang diangkatnya tadi, perlahan-lahan dia melepaskannya kearah Yi kyung menyebabkan haiwan itu mendarat pada bahu Yi kyung.

 

“Aaarghhhh!!!! Baekhyun aaa!!! Jahatnya awak!!” Kali ini Yi kyung menjerit seperti dunia sudah berakhir. Dia melarikan diri kearah Baekhyun tetapi Baekhyun mengelakkan diri daripadanya sambil ketawa.

 

“Hahahaha!!! Lawaknya lah”. Kata Baekhyun. Walaupun dia rasa bersalah namun entah kenapa dia juga rasa gembira. Sudah sekian lama dia tidak menunjukkan kenakalannya yang selama ini disembunyikan disebalik sikap pendiamnya itu.

 

Tiba-tiba, tanpa mereka sedari tombol pintu itu dipulas perlahan-lahan dan muncullah seseorang dengan reaksi yang terkejut.

 

“Huh?? Yi kyung??!!”

 

*******

 

“Yi kyung!!! Cepat turun!! Ada kawan kamu nak jumpa..” kata eommanya.

 

“Kawan?? Oh ni mesti Chanyeol and the gang..Sekejap eomma!! Yi kyung nak pakai baju jap!” jerit Yi kyung.

 

“Kamu duduklah dulu ya. Makcik buatkan air.”

 

“Oh kamsa hamnida .”

 

Yi kyung melengkapkan dirinya dengan sedikit bedak dan perfume lavender. “Okay...siap!!”

 

Dia berlari kearah eommanya yang berada di dapur untuk melihat siapa yang datang. Dia berharap kalaulah ahli Exo yang datang, bolehlah dia mengajak mereka makan tengah hari dirumahnya. Dia tersenyum sendirian mengingat kembali peristiwa dia dan Baekhyun semalam. Walaupun tindakan Baek amatlah kejam baginya, namun dia berasa sedikit gembira melihat senyuman yang terukir dibibir Baekhyun. Senyuman itu seperti tidak pernah wujud selama ini.

 

“Eomma mananya kawan Yi kyung yang datang tu?”

 

“Aikk? Bukannya ada kat ruang tamu ke tadi?”

 

“Oh ye ke? Okay..”

 

Dia berjalan ke arah ruang tamu sambil membaiki rambutnya yang dibiarkan tanpa diikat. “Aikk? Perempuan mana ni?” Dia melihat seorang perempuan duduk di atas sofa. Mukanya tidak dapat dikenal pasti lagi kerana Yi kyung melihatnya dari belakang.

 

Yi kyung menuju ke arah perempuan itu dengan perlahan-lahan. Macam familiar je perempuan ni..bisik hatinya. Tanpa memandang wajah perempuan itu, dia menunduk tanda hormat. “Annnyeong..”

 

“Ommo? Irene??” Dia memandang wajah perempuan itu. Alangkah terkejutnya dia melihat kawan baiknya berada dihadapannya. Irene. Itulah satu-satu kawan baik yang pernah dia miliki namun sejak akhir-akhir ini hubungan mereka sudah tidak seperti dulu.

 

“Chingu yaa...orenmaniyeyo (lama  kita tak jumpa)..jal jinae syeossoyeo(awak baik-baik saja kan)?? Tanya Irene lalu memeluk Yi kyung dengan erat.

 

Yi kyung langsung tidak mengeluarkan suaranya. Baginya sukar untuk melupakan apa yang telah Irene lakukannya pada dirinya. Walaupun sejujurnya, dia masih sayangkan persahabatan mereka.

 

“Chingu yaa..mianheyo..jeongmal mianhei...” kata Irene.

 

Air matanya mula gugur. Begitu juga dengan Irene. Mereka berpelukan sambil mengalirkan air mata. Yi kyung memikirkan semula kenangan persahabatan mereka dahulu. Setelah dia fikir, dia tidak mungkin akan melepaskan persahabatan yang dibina selama 5 tahun dimusnahkan oleh perselisihan faham yang biasa. Mungkin ini peluang terakhir baginya untuk membaiki semula persahabtan mereka.

 

“Nae.. 

 

“Kalau bukan Chanyeol yang beritahu hal yang sebenar kepada saya pasti saya masih salah faham. Saya tak patut mempercayai kata-kata Soyou. Saya tak sangka pula dia berdendam dengan awak. Mianhei Yi kyung aa..”

 

“It’s okay”

 

“Let’s be friends again??” tanya Irene.

 

“Mmmph!!” Yi kyung mengangguk tanda setuju.

 

Now I realized that you’re my bestfriend forever and ever. You’re different from the others. Gomawo, chingu ya..


*Sorry sebab lambat update.. Homework saya bertimbun-timbun sejak bukak skolah ni. Lepastu dengan markah Biology yang [   :(((    ] menyebabkan saya takda mood nak update..sangat sedih..huhuhu...harap chapter 8 ni dapat menggembirakan pembaca yang saya sayangi!! Saranghae chingudeul!!!

Thanks for the subscribers, upvoters and commenters...kamsa hamnida *bow*

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
hazy_exoL
chapter 15 updated!!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Baek and kookie berkongsi appa..jht la appa dia.buat derp je bila jumpa ank kandung ...chen memang seswai buat jeritan manja kn?auww gitu.kedua2 org hero dlm citer ni bias sy.x tahu nk ship yi kyung dgn sape..btw,update soon...dont forget
butterfly_kiss
#2
Chapter 15: Citer awk mmg best. Tak sabar nk thu next chapter
Iqa_bl #3
Chapter 14: Ha?!!
Ape jadi kat Yikyung?!!!
kenapa baek jerit kat die?!!!
BabySprinkle98
#4
Chapter 12: Klau btol tu Appa Baekhyun smpai ht die x lyn Baekhyun bleh plk x mngaku tu bkn ank die *tembak* pkai shotgun bru tau >_<......haha klkrlh si Chen ni xnk prg lwtn tu konon last2 kena gnt bdk kls sblh yg dpt prg pdn mke hehe (^^,)......Soyou tu btul2 nk brkwn dgn Yi Kyung ke?......ehh Baekhyun ni lau tu srt cinta dr sasaeng fans xdeny mrka snggh2 nk bri lbh baik buang lam tong smph je hihi 프ㅂ프......UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
luhankiss #5
Chapter 12: hahaha...best..tak tahu kneapa tetibe je dlm cite ni saya rsa cam berminat dgn chen si camel.huhu.dia nampak comel dlm ni. keep update authornim..
lyly_ameera #6
Chapter 11: hah? appa? tpi klau betul appa jungkook tu appa baekhyun, diorang dua tu adik beradik tiri lah. mcm mne lh penerimaan baekhyun agaknya. kesian tengok baekhyun ngn yi kyung. mulut mak yi kyung tu mcm mintak kaki je. btw, sye boleh bygkan muka jungkook masa dia paut tgn mak dia tu. come nyeeeee ^^
Iqa_bl #7
Chapter 11: Pelik betul bunyi pintu tu...hahaha
Btw...palli update