Hikayat Suho Mewangsa

Description

Maka diceritakan oleh pencerita bahawasanya terdapat sejarah mengatakan pada suatu ketika dahulu terdapat seorang raja yang bernama Raja Suho Mewangsa. Maka ada pun Raja Suho ini yang merantau hingga ke sebuah pulau terperincil bersama dengan beberapa orang pengikutnya. Diceritakan pula bahawasanya terjadi sesautu di pulau itu, hingga pulau itu mendapat nama. Nama itu pula datangnya dari Raja Suho.

 

 

Foreword

A/N:

Untuk Suho Fanfics ini saya cuba untuk buat cerita gaya prosa tradisional pula. Ini pertama kali saya menulis gaya prosa tradisional. Harap berjayalah.

Semoga anda semua sudi baca cerita saya yang ini.

 

 

Comments

You must be logged in to comment
MiraiFiquin
#1
Hahaha...merapu jugak komen komen terdahulu sebelum hamba...merong mahawangsa jadi suho mewangsa...apa2 pun boleh jadi..
When u likes k pop too much that u bcome creative likes this? :-) :-)
nabmyn-ssi #2
Chapter 2: oh god never thought that malay crack is a quite good XD
Winterqreen #3
Chapter 3: Aduhai kreatifnya authornim ni... kalau prosa ni yg masuk antalogi dan komsas konfem hamba tak terkata ><'
Mytwin306vixxN #4
Chapter 3: Seriously da terbayang exo pakai bju melayu,bersampin ngan pakai tengkolok..
misz_dina #5
Chapter 3: Lawak yg daebak!!!terbayang2 exo pakai bju laksamana XXD
ainzakaria
#6
Chapter 3: Woahhh!! Melimpah amat idea authornim ni! Amay menakjubkan! Tuan hamba ingin menghadiahkan sebutir votelah kepada tuan hamba,adanya voter maka semakin bersemangatlah tuan hamba untuk mengarang lebih banyak ff.Ya,tidak? hahaha.Baku sangat ni!
thelucidream
#7
Chapter 3: Hahahahaha hamba suka dengan gaya penulisan tuan hamba. Sangat unik sehinggakan hamba kering gusi menahan tawa xDDDDDDD

Ehem ehem *back to 2015*

Serius seronok baca! Saya bayangkan exo pakai baju melayu, siap bersampin dengan bertengkolok bagai dengan keris apa semua xDDDD hahahahaha
Mohon diteruskan lagi dengan idea unik awak!
Hwaiting!!!