Back memory

Her Status-Make me confused

         Suho menyelerakkan rumahnya dan mencari maklumat peribadinya.Tiba-tiba pintu rumahnya berbunyi seperti dibuka oleh seseorang.Hatinya kini berdegup kencang dan satu memori datang mengimbau dimana dia berada di dalam satu bilik kecil bersama seorang wanita yang pengsan dan kepalanya bertoleh ke belakang dan PaPpp!!!-memorinya tamat.

         Setelah beberapa minit,Suho terfikir akan ibu bapanya.Dimanakah ibu bapanya? Kenapa mereka tidak mencari anaknya? Adakah dia anak yatim? Adakah ibu bapanya di luar negara?-Banyak persoalan yang tidak dijawab.Malah,tiada sesiapa yang akan menjawab.Fikirannya buntu,otaknya bercelaru,kepalanya pening dan siapa yang akan membantunya?

        Sekali lagi dia menilik telefon miliknya.Seperti sebelum ini,dia melihat contact number dan menekan special person number 3.Selepas beberapa bep,panggilan itu dijawab."Yeoboseyo?---Hyung?,tanya Suho

"Yea,wae Suho-ah?

"Help me,tell me who am I and what a life I've been to?

"What? I can't understand you..why? What happen?

"Explain to me that what I ask for

"Okay,you're kind and nice

"Then

"What? then? Again?

"Yea,explain it

"You,what happen exactly?

"I lost my memory.and I don't know who I am

"Owh,sorry Suho-ah.I don't know you either but I think I should help you.

"Then,should we met?

"I think so too

"Where?I don't know some place and don't know how to go

"It's okay,I pick you up at your home this evening

"Uh,hyung! Can I know your name and what relationship we have?

"My name is Kim Sunggyu and we're in brothers relationship or just friends.Some kind like that" (broken english beb)

"Okay,thanks,see you

___________________________________________________________________________________________

Myungsoo berjalan ,menuju ke arah rumah Krystal.Tiba-tiba,musuhnya atau lebih dikenali sebagai pesaingnya berada di situ juga.Mereka saling bertukar pandangan dan mula mendekati antara satu sama lain.Niat mereka bukan untuk bergaduh tetapi lebih kepada ingin tahu.Ingin tahu? Ingin tahu pasal Krystal? Ya,tentang Krystal.

"You,do you know where Soojung-ah go?

"Molla.She isn't in her house?

"Molla.So,you're same with me.

"Huh,same what?

"You're searching Soojung too right?

"Yeah,So? What's the problem?

"If that,we should search together.

"Together? sounds cheesy okay.

         MinHyuk dan Myungsoo mula untuk memasuki rumah Krystal.Tombol pintu rumah itu dipegang dan dipulas tetapi dengan hanya pergerakan itu sahaja,pintu itu sudah terbuka.Mereka mula berasa hairan dan masih meneruskan niat mereka untuk memasuki rumah tersebut.Barang dan perabot rumah itu bersepah dan banyak barang yang berlumuran dengan darah yang sudah kering.Kaki mereka masih melangkah dan tibanya di depan satu bilik kecil,muka Myungsoo dan MinHyuk mula berkerut.Hal ini disebabkan oleh pintunya yang penuh dengan kesan darah.Tangan Myungsoo bergerak cepat untuk membuka pintu bilik itu tetapi malangya,berkunci.MinHyuk meneliti barang-barang di situ dan mengambil satu batang besi.Dia memukul pintu itu dengan kuat dan dibantu oleh Myungsoo yang menolak tubuhnya ke pintu tersebut.Beberapa minit kemudian,pintu itu pun roboh dan mereka terkejut dengan takungan darah yang sangat banyak.Keadaan bilik itu kelam dan kosong.Tiada bukti atau petunjuk yang ditinggalkan.MinHyuk merendahkan badannya dan ternampak gumpalan rambut yang panjang.Dia pun memberitahu Myungsoo dan hati mereka dihantui oleh perasaan gelisah.Apa yang dah terjadi?!!

______________________________________________________________________________

"Hyung,help me please"

"Yea,I'll try my best.Where's your phone?

"Here but I want to know where's my mother and father?

"Your father already died.

"How'd you know?

"Soojung told me

"Who? Soojung? Seems familiar.Did I know her?

"Yeah,she's your one side love

"Jjinja? She must be really pretty.Her name show everything

"Yea,that's so true.That's why Myungsoo like her a lot

"Myungsoo? Like her? too? Who's that?

"Oh,nothing.Just forget about that

"Urm,how to find my mother?

"That's so hard.I can't

"Okay,I understand and sorry for burdened hyung

_____________________________________________________________________________

           Krystal meninjau-ninjau di sekeliling biliknya sambil memikirkan jawapan bagi lamaran Ji Hoon.Tiba-tiba kakinya terseliuh dan kepalanya mula meragam.Kesakitan yang hadir memainkan peranan sehingga dia berasa tertekan dan mula menyeret dirinya ke bawah meja tulis yang berada di dalam biliknya.Ketika itu juga,memori lama datang menyinggah dimana dia berada di hadapan seseorang lelaki yang memakai sut dan senyumannya tidak lekang dari mulutnya.Senyuman manis itu mengubati kesakitan Krystal tadi dan memorinya mula padam semula.Kini,dia bangkit dari bawah meja tulis dan melangkah ke bilik Ji Hoon.Krystal terus menanyakan Ji Hoon "Oppa,have you wear suit?","Yeah,I had","So,I accepted your proposal and will marry you","Good,Soojung-ah".

=======

Ketika itu Suho sedang mengemas dapurnya lalu segelas kaca terlepas dari genggamannya menyebabkan gelas itu pecah berderai di kakinya.Kakinya berdarah dan mula sakit.Ketika itu juga memori yang seterusnya mengimbau kembali dimana seorang wanita bersama seorang lelaki sedang bermesra-mesraan.Hati Suho mula sakit dan cuba untuk melihat wajah wanita itu dengan lebih jelas tetapi sebaliknya wajah lelaki itu menghantui pandangan Suho menyebabkan Suho terpijak lagi kaca gelas itu.Kesakitan itu menyedarkan Suho daripada memori lama tapi fikirannya masih bercelaru dan tidak tentu arah.Soojung,Soojung-ah,Soojungie!!!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jung Soojung akan berkahwin dengan Jung Ji Hoon?? Andwae!!! Maldo andwae!!! Ige boeya!!! Okay,next chapter please!! --Ehem,ehem,saya ANISAZMIEY...Please keep support and subscribes this story.I just want to know who's my readers.So,subscribes and be friendly with your comment~^^ I appreciate it!!!

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Anisazmiey
Thank you for your support~!!!

Comments

You must be logged in to comment
blexxnite
#1
Chapter 14: Eherk,,Ikin,panjang doi chapter nih,,trkelip2 mata nk tgk...lu dh improve..good!! --tpi kn ,,rindu ah kt lu...bile nk jupe????
IntanMasduqi #2
ala nak tgk momment krystal n myusoo
blexxnite
#3
Chapter 10: Sedeyh arhh!!!! sibuk je Rain ni!!! tapi gambar uh jjang!! hahahaha XD
RMnEXO
#4
Chapter 9: ofcc not.. #setia_ngan_sustal
ksscka #5
Chapter 9: I don't like him..because I think he will make krystal fall in love at him..ANDWAE!!!!..Hehe..Krystal only for Suho..hehhe
AsyLai
#6
I do love it . :D
Anisazmiey #7
Chapter 7: Okey ke klu dlm chapter tu ada gambar mcm chapter nih...???-Komen tau!! -klu suka,sye akan teruskan tpi klu xnk gambar menyibuk...cakap tau<<<heh-
ksscka #8
Chapter 6: Tolong buat sustal happy ending ye author-nim..I'm watching you..(joking)..Tolong buat sustal interaction ..Saya dah tak sabar nak tunggu sustal moment..
blexxnite
#9
Chapter 6: LOVE this chapter~!!! eh kenapa ni??? ship minstal pulak dah! SUSTAL-for this story,,,hoho^^
RMnEXO
#10
Chapter 3: ok, jumpa jugak sustal ff yg malay punya.. TT_TT
Wait. Hey! Ini ff malay ke? Or indon? I’m confuse cuz author-nim x letak malay tag...