Thorn

Her Status-Make me confused

Ji Hoon:Let's hangout with me~

 Krystal:Kajja!

KringX3

         Ji Hoon terus matikan telefonnya selepas bunyi panggilan daripada...

_____________________________________________________________________________

         Bermulanya lovey dovey antara Jung Ji Hoon dan Jung Soo Jung.

______________(Sorry for skip their moment)_________________________________________

     Keesokkannya,Suho memanggil Ji Hoon ke bilik.

Suho:Hyung,I still can't handle this project.Can you teach me again.

Ji Hoon:Ish,this kid!

KringX3

         Oh,Soojung-ah..

Suho terkejut dan menghampiri Ji Hoon lalu merampas phonenya.

        Hello,is this Soojung,Jung Soojung?

        Yea,Suho oppa.Sorry,for disturb but I want to talk with Ji Hoon oppa.

        Oh,oo..

Ji Hoon mengambil balik phonenya daripada Suho dan keluar daripada bilik tersebut.Suho masih lagi tidak berganjak.Fikirannya berfungsi dengan laju serta-merta.->Kenapa Soojung tepon hyung? What she want to talk about? Macam mana mereka rapat? Oh,I forgot that I asked hyung to give the gift to Soojung.That's why...that's why?!! they're calling-caling?!Arrhhh!!!!!!!!!!

         Suho cuba untuk berfikiran positif tetapi hatinya menolak.Hatinya katakan tidak.Semua yang positif menjadi semakin lemah,dari sehari ke sehari.Suho menahan buak-buak marahnya setiap kali dia ternampak dan terdengar perbualan antara Ji Hoon dan Krystal.Hatinya sakit bagai terkena sasaran tetapi dia cuba untuk menafikannya dan inginkan perjelasan daripada Krystal apabila dia ada masa terluang nanti.

Kerja yang sibuk membuatkan Suho tidak dapat berjumpa dengan Krystal selama 2 minggu.Minggu yang ketiga ini juga penuh dengan kerja.

__________________________________________________________________________________

Persidangan antara 2 syarikat yang diketuai oleh Suho dan MinHyuk.Mereka berjumpa sekali lagi sebagai CEO dan CEO.not as Boyfriend's Krystal.

       Ketua Komersil sebagai orang tengah akan memilih syarikat insurans terbaik di Korea.Didatangi juga dengan liputan-liputan media massa Korea.Suho dan Minhyuk memperkenalkan sistem insurans syarikat masing-masing tetapi ketika Suho sedang menjelaskan sistemnya,matanya tertumpu terus ke arah satu pasangan yang dia kenal di hujung bilik perbentangan itu.Ianya Ji Hoon dan Krystal.Krystal memberi semangat kepada Suho dan membuatkan perjelasan Suho terhenti seketika dan ketika itu juga MinHyuk ternampak kelibat Krystal.

      Kedua-dua ketua syarikat itu terganggu semasa perbentangan insurans masing-masing dengan kehadiran Krystal tetapi bagi Suho lagi menyakitkan hati apabila melihat managernya berada di sisi Krystal dan bukan dirinya.

      Tibalah masa untuk pemilihan.Ternyata syarikat MinHyuk tertewas dengan syarikat Suho yang lebih terjamin dan kukuh dengan cara sistem yang cermat.Krystal bersorak riang dan membuatkan Ji Hoon gembira sekali.

______________________________________________________________________________________

Selesai semua itu.Ketua 2 syarikat insurans itu berjumpa sekali lagi.Mereka berjabat tangan dan berdamai antara satu sama lain.

"Suho-ssi,what's happen to your sister?"

"My sister? Who?"

"Jung Soojung,Isn't? because she told me that you're her older brother"

"Oh,she means that she look at me as her brother.Not a real brother and until now,I'm still doesn't know her status but what I can guess is she's totally close to my manager"

 

______________________________________________________________________________________

-di Syarikat Suho-

        Suho berjabat tangan dengan pekerja-pekerjanya dan mengucapkan terima kasih atas bantuan mereka dalam membantunya sebagai CEO baru.Sampai di bilik Suho,Ji Hoon berdiri tegak sambil mendongakkan dagunya untuk dipuji oleh CEO baru tetapi Suho hanya lalu di hadapannya tanpa berpaling.

Ji Hoon;Wae?

Suho:Nothing at all!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

I'm so sad like Suho~ Himnae,Suho!! ....Sorry if I updated so late..Please keep supporting this story readers.Subscribes and comment!!!!-Anisazmiey here.Sorry if there's a mistake and Rainstal moment.I skipped it because of my friend didn't like it.Hahah-sorry if there's a Rainstal shippers~~~Lol that pictures!!! hohoh!

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Anisazmiey
Thank you for your support~!!!

Comments

You must be logged in to comment
blexxnite
#1
Chapter 14: Eherk,,Ikin,panjang doi chapter nih,,trkelip2 mata nk tgk...lu dh improve..good!! --tpi kn ,,rindu ah kt lu...bile nk jupe????
IntanMasduqi #2
ala nak tgk momment krystal n myusoo
blexxnite
#3
Chapter 10: Sedeyh arhh!!!! sibuk je Rain ni!!! tapi gambar uh jjang!! hahahaha XD
RMnEXO
#4
Chapter 9: ofcc not.. #setia_ngan_sustal
ksscka #5
Chapter 9: I don't like him..because I think he will make krystal fall in love at him..ANDWAE!!!!..Hehe..Krystal only for Suho..hehhe
AsyLai
#6
I do love it . :D
Anisazmiey #7
Chapter 7: Okey ke klu dlm chapter tu ada gambar mcm chapter nih...???-Komen tau!! -klu suka,sye akan teruskan tpi klu xnk gambar menyibuk...cakap tau<<<heh-
ksscka #8
Chapter 6: Tolong buat sustal happy ending ye author-nim..I'm watching you..(joking)..Tolong buat sustal interaction ..Saya dah tak sabar nak tunggu sustal moment..
blexxnite
#9
Chapter 6: LOVE this chapter~!!! eh kenapa ni??? ship minstal pulak dah! SUSTAL-for this story,,,hoho^^
RMnEXO
#10
Chapter 3: ok, jumpa jugak sustal ff yg malay punya.. TT_TT
Wait. Hey! Ini ff malay ke? Or indon? I’m confuse cuz author-nim x letak malay tag...