Special event

Camp High
Please Subscribe to read the full chapter

Semua peserta Camp High mula memenuhi dewan besar.Keadaan dewan yang pada mulanya sunyi sepi mula bising dengan suara peserta lelaki yang hyperactive mengalahkan kanak-kanak 5 tahun.Masing-masing mula mengambil tempat mengikut kehendak sendiri like kau nak duduk atas bawah depan belakang lantak kau.Tak ada siapa nak marah.Seperti biasa geng GOT7 dan EXO akan memenuhi bahagian belakang manakala yang lain duduk di bahagian hadapan.Geng Infinite pula sebagai yang paling tua duduk di bahagian paling hadapan.Bak kata Jackson "Hormat orang tua." Tapi malangnya dia dibaling dengan selipar oleh Sunggyu.

 

Tak lama kemudian, Donghae selaku presiden Camp High diiringi oleh Yoona,co-presiden memasuki dewan.Urus setia camp juga turut serta seperti Gary,Gwangsoo,Jihyo dan lain-lain.Semua peserta sudah buat muka pelik.Macam ada event special sebab semua berkumpul sama-sama.

 

Gwangsoo terus meluru ke arah mikrofon diatas pentas manakala yang lain mengambil tempat di kerusi khas di atas pentas.

"Mic check,1,2, mic check 1,2 my name is G.S." Lawak Gwangsoo mendapat sambutan yang hambar dari para peserta.Masing-masing masih belum faham situasi sebenar.

"Semua buat muka 20 sen ni kenapa? Chill lah,kita rileks je hari ini,okay?Sekarang dipersilakan Donghae hyung untuk berucap." Kali ini baru semua bersorak riang.Donghae hanya tersenyum sendiri melihat keriangan anak-anak camp high.Kemudian dia bangun untuk berucap.

 

"Seperti yang semua sedia maklum,musim panas hampir tiba ke penghujungnya dan musim luruh pula akan tiba,jadi ini bermaksud camp high juga akan ditutup untuk tahun ini,dan akan dibuka semula ada musim panas tahun hadapan." Kedengaran suara-suara para peserta yang mula mengeluh apabila dimaklumkan bahawa camp high akan ditutup.

"Jadi, sebagai penutup untuk tahun ini ,kita akan adakan event special,khas untuk semua peserta Camp High tahun ini.Pelbagai aktiviti akan diadakan jadi saya harap semua peserta digalakkan untuk mengambil bahagian.Sekian terima kasih.Oh ya sebelum saya terlupa ada satu lagi, geng EXO dan GOT7 memandangkan kamu semua ada buat kesalahan jadi ada denda untuk kamu semua.Sekejap lagi Gwangsoo hyung akan beritahu apa dendanya.Sekian terima kasih." 

Berderau darah Suho dan JB apabila nama geng mereka disebut oleh Donghae hyung.Dalam masa yang sama rasa malu pun ada sebab peserta lain asyik memandang ke arah mereka semua.

"Weh dah kantoi ea?" Bisik Jackson pada JB.JB mengangguk perlahan.

"Ye la kalau tak, tak adanya kita famous macam ni." 

 

Selepas habis berucap, Donghae dan Yoona terus beredar keluar kerana ada hal penting.Jadi yang tinggal hanya urus setia camp yang bertanggungjawab penuh dalam mengendalikan event itu bersama semua peserta.

 

"Aku kennod lah tengok mereka berdua tu.Looks sweet together." Ujar Sulli yang sangat ship Donghae dan Yoona.Alangkah indah kalau mereka berdua berkahwin.

Jenny turut mengangguk mengiakan kata-kata Sulli.Sepadan betul mereka berdua.

 

"Kamu semua boleh sediakan pelbagai persembahan untuk event tu nanti.Ada lagi masa dua hari jadi, saya beri kebebasan kamu semua cari idea mengikut group paling latest.Anyway goodluck!" Ucap Jihyo noona di mikrofon.

"Senarai tugasan akan ditampal di papan kenyataan.Nanti ada masa boleh tengok dan bersedia melakukan tugasan selain persembahan ye."Ucap Gary hyung pula.

"Geng EXO dan GOT7 selepas berbincang jumpa saya di tepi dewan." beritahu Gwangsoo di mikrofon.EXO dan GOT7 hanya mengangguk lemah.Bab kena denda ni yang lemah ni.

 

Peserta-peserta mula membentuk bulatan mengikut group masing-masing.Masing-masing sudah sibuk berbincang sesama sendiri mengenai persembahan yang akan mereka persembahkan nanti.

 

"So, group kita nak menyanyi,menari or berlakon teater?" Ujar Sunggyu selaku leader team Starlight.

"Aku rasa kita berlakon teater nak? Aku rasa berlakon teater ni menarik dan aku teringin nak try berlakon." Cadang Suho serta merta. Semua mata tertumpu padanya.Idea yang bernas.Tapi.

"Weh teater tu macam mana?" tanya Chorong dengan wajah blurnya.Sejujurnya dia tak pernah tengok teater.

"Serious lah kau tak tahu?" Ujar Chen terkejut dengan pertanyaan Chorong.Chorong mengangguk.

"Aku mana minat benda pelik-pelik ni.Kalau wayang hah aku layanlah." kata Chorong sambil tersengih.Chen sudah menggaru kepalanya.

 

"Jujur la dekat sini siapa tak tahu teater tu macam mana?" Soal Suho yang sememangnya mahu idea teaternya diterima semua.

Kelihatan Rap Mon dan Suga yang teragak-agak nak angkat tangan.Lantas Jr terus tolong menegakkan tangan mereka.Lambat sangat nak angkat tangan.Kemudian,Victoria,Namjoo dan Soojin telah mengangkat tangan mereka.Suho sudah tercengang.

"Lagu mana nak buat teater ni kalau hampir separuh tak tahu teater tu macam mana." Suho mengurut kepalanya yang terasa nak pitam.Habislah keinginan dia.

 

"Kalau dah macam tu,kita buat sketsa je lah.Just berlakon je kan." Cadang Soyeon yang tidak mahu mereka memanjangkan perbincangan.Suho kelihatan sedang berfikir manakala Sunggyu terus bersetuju.

"Okay setuju." Ujar semua serentak kecuali Suho.

"Okay cool!"

"Yah, aku tak cakap apa-apa lagi." Suho sudah mencebikkan bibirnya.Nak tak nak kenalah dia terima cadangan ahli kumpulannya.Selamat tinggal,teaterku.TT

 

 

Hoya dan Hyuna duduk menghadap ahli kumpulannya.M

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chohanlove #1
Chapter 24: hahahahaa . V ni kacau betol org nk ber'sawit' . .. anyway , update soon authornim.
Frisur #2
Chapter 23: "Last chapter tengah progress"
Ppali ppali update author
yunieyoseob #3
Chapter 21: Dah habis ke?? Em nak baca lagi
minlee123 #4
Chapter 21: Jr suke.juniel rupe2nya....krystal ...
minlee123 #5
Chapter 20: Sakit mental rupanya die nie....update
minlee123 #6
Chapter 15: Die nk kwn je jungkook pn suke tkyah lh jadi penghalang
misz_dina #7
Chapter 15: Sebab dia nak kawan dengan Jungkook je kot.tp kenapa yeoja tu serang dia camtu...hishhh...
minlee123 #8
Chapter 14: Yeah dh berbaik pun jgn gaduh lg
amalinnasuha07 #9
Chapter 14: Update soon
misz_dina #10
Chapter 14: Yeay,,EXO n GOT7 dh jd kwn...ramai sungguh yg suke jenny