Happiness!!!

Living With Crazy EXO
Please Subscribe to read the full chapter

Dah 6 tahun berlalu. Masing2 mengikut hala tuju masing2. 

 Girlsz… Umur dah 22. Sibuk dengan Universiti. Walaupun mereka berempat ni asyik berkepit, tapi universiti bidang lain2. Dengar cerita mereka masih tak terlibat dengan apa2 skandal XD. 

 Kingka… Umur 24. Ada yang bekerja di syarikat family sendiri. Ada yang bekerja di cafe kepunyaan luhan, xiumin, lay. Except tao. Mamat ni balik ke China. Rindu omma dengan appa katanya. 

 Luhan, xiumin dan lay... Umur 26. Luhan dan Lay balik ke China untuk menguruskan cafe mereka di sana yang makin berkembang. Lagi pun China tu memang tanah air mereka. Wahh~ mesti lepak dengan tao nih! Dengar cerita luhan sekarang dah ada girlfriend namanya jiyeon. Pekerja di cafenya. Sebaya! waa new love story! 

 -luhan with jiyeon  

-u-ji with kevin. Sudah bertunang mereka berdua ni 

-yuri with mino!! 

Hubungan apakah ini???

 Kris dan Suho berumur 27. Ya2 seperti yang anda tahu, suho sudah berkahwin dan mempunyai sepasang kembar iaitu Kim Harry dan Kim Sophia, yang berumur 6  tahun. Petah bercakap budak dua orang nih. Kris? Dia bakal berkahwin awal bulan depan dengan fei. Haaa ni lagi satu love story. Ingat fei? Doktor fei..yang rawat yuri time dia accident tu~ 

 

 

"Yah! Cepatlah! butttt aku dah kebas nih!" marah tao sambil menolak sehun supaya keluar cepat dari perut kereta itu. 

"Sabar2!! Aku tak sabar nak jumpa opah dengan atuk!!" untuk trip ke rumah opah ini, makhluk2 yang balik ke china tu pun join sekali. So it's mean mereka balik korea semula lah.

"Yeah!! Dah sampai!!! Sakit tulang belakangku~" Eul-bi menggeliat seketika sebaik sahaja keluar dari perut kereta.

"Opah!! Atuk!!! I'm here~~!!!" Suho masuk ke dalam rumah opah dan atuk sambil mendukung anak lelakinya, Kim Harry.

"Harry ah~!! mama... harry dengan papa tinggal kita lah" kata sophia sedih.  

"Aniya. Papa terlebih excited je tu. Jom kita masuk Sophia" Jessica memimpin tangan Sophia masuk ke dalam rumah batu itu. 

"Opah~ atuk~ yeol dah sampai yo!" Chanyeol berlari masuk ke dalam rumah. Tapi malangnya sebelum itu dia terjatuh ditimpa tangga. Eh?

"Ahahahahah jatuh plak. Haha tak sangka aku jatuh" mamat ni jatuh pun gelak. Are you okey park chanyeol? Chanyeol bangun dan kembali berlari masuk ke dalam rumah. 

"Yo2!! Saya Nina daripada berita daebak melaporkan bahawa kami baru saja tiba di rumah Opah Jihyo dan Atuk Gary. Jangan bengong eh silap jangan bingung ye rakan2 sekalian. Kami datang ke rumah opah bukan menaiki flight. Bukan juga menaiki lori. Dan bukan juga menaiki kereta sorong. Tetapi kami menaiki dua buah kereta besar gedabak yang mempunyai 6 seat dan dipandu oleh kris dan suho. Sekian. Opah! Atuk! I miss you~~" Nina juga terus berlari masuk ke dalam rumah sambil menyeret beg bajunya. Harap2 tak jahanam beg itu. Yeah!

"Atukku~ opahku~ kitorang dah sampai!!" selepas mengambil beg masing2, terus kingka2 meluru masuk ke dalam rumah macam nak berperang je. Chanyeol tu jangan cakap lah. Beg awal2 lagi dia dah rembat dulu. 

"Woiii nina! Tolong lah aku kejut hara nih! Wei hara bangunlah! Kau tidur mati ke woi?!" kejut eul-bi dan kyung sambil menggoncang kuat badan hara yang masih tidur lena di dalam kereta.

 …………..

 

"Cedapnye biskut niiiii" kata harry girang sambil mengunyah biskut chips buatan opah. 

"Ish harry makan comotlah! Meh cini kakak lapkan" Sophia mengambil tisu di atas meja dan lap mulut harry. Sophia dilahirkan awal sedikit sahaja daripada harry.

"Alololo sweetnya~ Sophia, mulut oppa pun comot jugak. Tak nak lapkan ke?" Baekhyun memuncungkan mulutnya. Terus sahaja d.o yang duduk di sebelah baekhyun mengepit mulutnya. "Aww sakitlah!" 

"Eyyy berapa kali aku nak bagitau kau yang kita ni dah tua?! Tak layak dah dipanggil oppa. Huuu~ sedihnya T.T" kata d.o sedih. 

"Aku dah tua~" Baekhyun memeluk d.o. Sedihnya~

"Eh? Ayammmmm!!!!! Dah lama tak jumpa kau encik ayam berkokok di pagi hari! Ayam~" Nina terus keluar daripada rumah dan mengejar ayam tersebut. 

"Mama, papa, Harry nak main ayam!!" harry menggoncangkan lengan suho.

"Pergilah. Tapi jangan jauh2 tau. Mesti ada dekat dengan nina noona okay?" pesan suho. Harry angguk. Sophia turut menyusur adiknya. 

"Eh???? Dorang main ayam?! Ini tidak adil! Kai, jom kita pergi cari encik gorilla dalam hutan! Kita perang!!!!" ajak sehun. Perang antara gorilla dan ayam? Kepelikan apakah ini? 

"Nak ikut~ dah lama aku tak jumpa tarzan" kata tao. 

"Ohoiii. Gorilla2 ni jangan main eh" kyung memberi amaran.

"Hmmm kalau macam tu kita cari burung unta lah" wohoho. Chen dihempuk oleh d.o disebabkan motifnya itu tak masuk akal langsung. 

"Bai~ aku nak pergi main tanah kat luar rumah~" kata d.o dan diikuti kingka yang lain kecuali sehun dan chanyeol yang masih makan biskut. Hyper betul! Macamlah dekat 'hello' tak ada tanah. Semua simen je ye? 

"Eh hara, ada cebisan biskut atas rambut kau ni" sehun menyapu rambut hara daripada cebisan biskut itu. 

"Eh sehun... dekat rambut kau ni pun ada something lah!" Sehun menyerahkan rambut? Hulurkan kepala? Macam pelik je. Whatever lah! Hara mengambil peluang itu dan terus menarik rambut sehun sekuat hati. Bukan selalu dapat kenakan sehun seorang tu. 

"Awwww!! Sakit lah jemah!" 

"Siapa suruh kau sentuh rambut aku?! Sensitif tau!" Sehun menjeling hara. Orang buat baik dibalas jahat pulak!

"Tak payah nak buat muka seposen sangat lah oh sehui" kata atuk gary. 

"Sehui??? NO!! Atuk...my name is OH SEHUN!! HUN! H.U.N! HUN! SEHUN!" marah sehun.

"Hehe maaflah nak. Hohoho" 

"Kamu semua pergi lah pantai petang ni" cadang atuk gary.

"Ya!!! Good idea! Dah lama tak mandi pantai!!!!" jerit chanyeol happy. 

"Atuk dengan opah tak ikut pergi pantai sekali ke???" tanya jessica ramah.

"Pergilah. Atuk dengan opah kamu ni malas nak jalan. Hehehe" kata atuk gary. 

"Okey. Petang ni pukul 5 okey?"

" YEAHHHHHH!!!! " 

……………..

 

 

Mereka jalan kaki beramai-ramai ke pantai. Dekat je~ 10 minit je~

" Beach, i'm coming dear!!!!! " Kingka berlari dan terus baring di atas pasir pantai yang lembut. Kecelaruan otakkah? petang2 begini tak ada orang pulak. Lengang dan aman je~

"Mama! Papa! Nak mandi pantai boleh?" tanya sophia comel. Harry pula menganggukkan kepalanya tanda 'bolehlah, bolehlah'

"Arasseo jom" suho dan sophia terus berlari ke arah air pantai diikuti jessica dan harry.

"Woi! Uhuk2!!

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Chanlu_kaihun
maaf kerana minggu lepas kitorang tidak dapat mengupdate chap ayng sepatutnya update. kami mempunyai banyak hw/ aktiviti sekolah dan harap readers faham . tq

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
sunnyXcunny
#2
tak, bila nak ada sambungan?
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
BaeBacon__L #4
Chapter 37: Finally, habis jugak baca fanfic ni. Asyik mengulang je baca dari chapter awal entah kali ke berapa tak tahu. hari ni baru habis. tak ingat stop sampai mana. So baca la dari awal balik. memang gila gila betul fanfic ni good job authornim
HaniSofiaHana #5
Chapter 37: Gempak+Daebak betul story ni.Tak habis2 gelak time baca :-D
AQFXQX
#6
dh abes? :") e u e kbye
scyaheeda
#7
Chapter 37: what?????!!!!! THE END!!!!!! OMGEEEE saya bakal merindui cerita ini.. T_T
Thanks buat cerita ini.. Memang DAEBAK!!!
///tak sanggup terima dah habis///
amani123
#8
Chapter 37: author nim kalau boleh buat la sequel ye nanti mesti kita rindu girlz -puppy eye-^^ and author your story is daebak
scyaheeda
#9
Chapter 36: hahahahahaha.. kesian Kai dipermainkan Chen.. Byk2 sbr ye wahai Kai..
amani123
#10
Chapter 36: hahahahahaha kesian suho kena prank sampai macam tu sekali btw author update soon -bye bye-