Camping 2 & Trouble

Living With Crazy EXO
Please Subscribe to read the full chapter

U-ji menggeliat dan menguap. Setelah beberapa ketika bermalas-malasan di atas sofa, dia pun bangun dari pembaringan dan melihat jam yang tergantung di dinding.

"bestnya tidur. Baru pukul 12 tengahari? awal lagilah..." a.w.a.l -__-. Budak tadika pun reti bangun awal!

"Lapar la. Agak2 dekat dapur ada makanan tak? hmm...aduh! Awww. Hish! Siapalah yang letak bantal dekat sini. Sakitnya jatuh. Dahlah kena tidur dekat atas sofa ni! Kedekut katil betul! Ingat aku tak tahu lah yang bilik girlsz tu kosong. Bukan nak kasi!" U-ji bangkit dan menapak ke dapur dengan harapan yang menggunung untuk makan. Sebelum itu dia sempat menyepak bantal2 di lantai yang menyebabkan dia terjatuh. 

Jeng3...

"what the??? tak ada makanan? satu hapak pun tak ada?! lapar~~" dia kembali ke sofa di ruang tamu iaitu tempat tidurnya dengan harapan yang musnah! hancur! berkecai! sambil merangkak kerana tiada tenaga untuk berjalan.

"lapar~~ lapar~~ lapar~~" lagak dan rupanya sekarang persis zombi. 

Tiba-tiba pintu rumah dikuak dari luar dan... 

"ARGHHHHH!!!!! ZOMBI OMMA ZOMBI!!!! TOLONG MYEON OMMA!!!" 

"haish! Kau ni memang suka buat high note ke? mesti hobi kau suka buat high note tak kira tempat. Boleh pekak aku dengar kau buat high note" banyak betul perkataan 'high note' tu.

'aku-kau?! Tak reti hormat orang tua ke?! But takkan lah nak suruh dia panggil aku oppa? Ergh. Tak sanggup aku! Suho stop it! Suka sangat bebel!' 

"ahaha. Lawak. Tahniah saya ucapkan sebab berjaya buat saya ketawa. Kau nih minah! selalu buat aku heart attack! yang kau merangkak dengan rambut mengerbang ni apesal?! macam hantu mak limah! mesti mak limah tu saudara kau kan?!" Suho bercekak pinggang. 

"kau ni boleh tak jangan membebel sehari? Memekak je" U-ji bangun daripada merangkak. Dia betulkan rambutnya yang mengerbang. 

"semua orang pergi kerja kan? kau buat apa dekat sini? tak kerja?" tanya u-ji dengan muka polos. Dahtu yang kau ni menumpang rumah orang kenapa? takde rumah?

"Eh2 kau lah yang buat aku selalu membebel! aku balik ni nak ambil barang tertinggal. Yang kau ni dah kenapa pergi merangkak?" 

"Heheh. Aku lapar la. Rumah kau ni besar tak ada makanan ke?" apa kena mengena rumah besar dengan makanan?? Hmmm...

"Ish2 kau ni. Sadisnya hidup. Pergilah dapur. Ada roti dekat kabinet atas belah kiri tu. Lagi satu petang nanti nenek aku nak datang sini. Saja2 melawat. Maybe masa tu budak2 barista tu dah balik. Tapi aku cakap je sebab takut diorang balik kerja lambat" jelas suho tapi nampaknya u-ji seperti tidak kesah. Apa yang penting sekarang ni ialah MAKANAN!

"Oh yeah makanan~" U-ji terus berlalu ke dapur. Tak reti ucap terima kasih langsung!

"tah apa2 minah ni" Suho geleng kepala. 

Suho berlalu ke biliknya di tingkat atas untuk mengambil fail penting yang tertinggal dan pergi semula ke tempat kerjanya dengan kereta yang dipandu tadi.

Sebelum itu, dia sempat berpesan kepada u-ji yang asyik makan roti dengan gelojoh kerana terlalu lapar. Rupa u-ji ketika itu seperti orang zaman batu yang kelaparan. "woi senah! jaga rumah elok2 tau! kau mandi bilik air bawah je. Jangan nak mengada-ngada naik tingkat atas and kemas luggage kau ni. Semak je dekat ruang tamu rumah aku yang cantik ni!"

"Hmmm" hanya itu yang dibalas u-ji kerana dia sibuk makan. 

 

 

 

Kem >>

"hai2 yo2 what's up! kita berjumpa lagi. Saya wartawan Nina daripada berita daebak melaporkan bahawa kami semua sudah sampai dengan selamat ke destinasi setelah mengharungi jalan yang panjang lagi berliku. Seperti yang anda nam- eh2 beruk! Eh bukan, Eul-bi! pegang lah kamera tu betul2. Dahla aku cilop kris oppa punya kamera. Rosak nanti bahaya! Maafkan saya ye penonton sekalian" ya nina 'cilop' kamera kepunyaan kris dan bukannya pinjam.

Mereka telah pun sampai ke destinasi pada waktu tengahari itu. Kasihan pada mereka. Banyak aktiviti terpaksa dibatalkan kerana hari pertama kem ditunda atas kejadian yang menimpa girlsz itu.

"seperti yang anda nampak di belakang saya ialah air terjun yang indah lagi suci dan murni. Hish hara ni menghalang kamera nak merakam je. Buat pengetahuan semua, hara sekarang sedang diceramah oleh oppa2 sebab bila dia nampak je waterfall ni tadi..dia terus berlari masuk dalam air dan berenang. Mari kita interview mereka untuk mengetahui lebih lanjut tentang hal ini" 

"Hara! apa pasal lu terus pergi berenang?! Dahlah tak cabut dulu kasut. Habis basah semua" Sehun bercekak pinggang sambil menunjukkan kasut basah hara yang sedang dijemur tengah panas agar cepat kering. Tapi gaya sehun membuatkan hara tergelak kerana gayanya sekarang persis suho. 

Baekhyun : itu lah. Sampai2 je terus terkam air terjun tu. Lain kali ajak aku dulu. Baru boleh berenang!

"harapan lah aku nak ajak kau!" Hara jelir lidah pada baekhyun. "aku cuma tak sabar nak jumpa dengan ikan kaloi, ikan todak dan ikan jerung aku je~" 

Tao : korang ni memang suka pelihara haiwan eh? yang si senah kyung tu bela gorilla. Kau pula bela ikan todak lah ikan jerung lah. Macam2

Kyung : jealous lah tuuu~~ aku pernah tinggal dekat zoo XD

"kitorang ada bakat kerja dekat zoo" kata hara bangga. 

Nina : haiwan dekat zoo tu semua kawan kitorang

Eul-bi : hoi2 nina. Tadi kata nak interview diorang?

Nina : apa beruk?

"hish" marah eul-bi kerana dipanggil beruk.

"eleh rilek lah. I gurau je you~ Nanti la. Malas pula. Tadi aku cakap banyak sangat. Penat dah mulut aku. Tak apa untuk peminat setia aku..biar aku buat kata2 penutup. Ehem2. Saya wartawan Nina mengundur diri. Salam sayang buat semua~ muah2. Bai2" Nina waving. 

"korang buat rakaman tak ajak aku...T.T" Chen pout. 

Eul-bi : kau lambat sangat. Tak apa. Nanti kitorang buat rakaman lagi kitorang panggil kau. Tapi tak janji

Chanyeol : hara! kalau kau buat lagi siap kau eh. Nanti jadi apa2 kat kau kitorang yang dipersalahkan

D.o : betul tu. Sebab suho hyung dah bagi amanah dekat kitorang suruh jaga korang

"Membebel dah~~" Kyung bercakap dengan nada yang perlahan sambil memasukkan earphone di dalam telinganya. Macam mana boleh bawak earphone masuk hutan nih?!!! 

"hish oppa2 ni. Yela. Hara bersalah. Mianhae~ cikgu pun tak marah tau" Hara mengaku kalah. Dia memandang cikgu dan pelajar2 lain yang sedang berehat kepenatan. 

D.o : memang lah cikgu tak marah sebab kitorang dah marah kau!

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Chanlu_kaihun
maaf kerana minggu lepas kitorang tidak dapat mengupdate chap ayng sepatutnya update. kami mempunyai banyak hw/ aktiviti sekolah dan harap readers faham . tq

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
sunnyXcunny
#2
tak, bila nak ada sambungan?
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
BaeBacon__L #4
Chapter 37: Finally, habis jugak baca fanfic ni. Asyik mengulang je baca dari chapter awal entah kali ke berapa tak tahu. hari ni baru habis. tak ingat stop sampai mana. So baca la dari awal balik. memang gila gila betul fanfic ni good job authornim
HaniSofiaHana #5
Chapter 37: Gempak+Daebak betul story ni.Tak habis2 gelak time baca :-D
AQFXQX
#6
dh abes? :") e u e kbye
scyaheeda
#7
Chapter 37: what?????!!!!! THE END!!!!!! OMGEEEE saya bakal merindui cerita ini.. T_T
Thanks buat cerita ini.. Memang DAEBAK!!!
///tak sanggup terima dah habis///
amani123
#8
Chapter 37: author nim kalau boleh buat la sequel ye nanti mesti kita rindu girlz -puppy eye-^^ and author your story is daebak
scyaheeda
#9
Chapter 36: hahahahahaha.. kesian Kai dipermainkan Chen.. Byk2 sbr ye wahai Kai..
amani123
#10
Chapter 36: hahahahahaha kesian suho kena prank sampai macam tu sekali btw author update soon -bye bye-