Perpisahan?

Living With Crazy EXO
Please Subscribe to read the full chapter

Keluarga besar lagi berbahagia sedang menghabiskan masa bersama di ruang tamu tingkat bawah. 

"Wuish Suho hyung main game candy crush dekat ipad ni laa. Nak main juga. Sejak bila hyung ada ipad? maju~" kata kai sambil memeluk lengan suho. 

"Tak boleh! sebok je. Tengok je lah tv tu diam2" suho terus menepis tangan kai. 

"Sia2 je kau minta. Tadi hyung minta juga tapi mamat tua ni tak kasi" kris menjeling suho dan meneguk sedikit teh panasnya. 

"Mamat tua kau kata? Kita sebaya okey. Jangan la rasa diri tu muda sangat" suho memperli. 

"Ada aku tanya?" Kris mengangkat kening kanannya. 

"Aku bagitau~" suho menjelirkan lidahnya. 

"Mamat tua ni nak menang je keje" gumam kris perlahan. 

 

"Luhan" U-ji memanggil Luhan. Mereka semua sedang menonton televisyen kecuali girlsz yang berada dalam bilik dan Chanyeol serta Sehun yang masih tidur di bilik masing2. Best ye tidur petang2 macam ni? 

Tiada siapa pun yang hiraukan U-ji.

U-ji mengetap bibir dan memandang opah yang duduk di sofa bersebelahan Luhan. Opah hanya mengangguk tanda memberi semangat kepada U-ji.

U-ji bangun dan berdiri di sebelah sofa yang diduduk oleh Luhan.

"Luhan" U-ji memanggil sekali lagi. Namun mata luhan masih  melekat pada telefonnya dan seperti yang anda semua tahu, tiada siapa pun yang pedulikan U-ji.

"Luhan" U-ji masih mencuba.

"Cakap je lah. Aku tak pekak lagi" U-ji tersentak dengan kata2 yang dikeluarkan oleh Luhan. Ternyata Luhan memang benar2 bencikan dia.

"Ermm. I ehhh no. I mean saya! eh tak..ar.." U-ji menggaru kepalanya tanda tidak tahu dia patut membahasakan diri sebagai apa.

"Aku-kau je. Senang! Tak payah nak mengada sangat" Luhan masih kasar.

"O-okey. Ak-aku nak cakap sesuatu dengan k-kau" U-ji masih tidak biasa membiasakan diri dengan panggilan itu. Tetapi dia still mencuba.

"Cakap lah. Pasal apa?" Luhan masih tidak memandang U-ji.

"Erm...about us. So can we go somewhere yang lebih privacy?" Ahli rumah yang lain hanya pura2 tidak mendengar. Luhan mendengus. Direnungnya jam yang tergantung di dinding. Pukul 6 petang. 

"Tunggu kejap. Aku pergi tukar baju" Luhan terus naik ke tingkat atas untuk menukar baju. Selepas itu, dia turun dan bertanya kepada U-ji. "Nak pergi mana ni?" Akhirnya Luhan memandang juga muka u-ji. Itu pun dengan pandangan menyampah dan tidak sampai sesaat.

"Tempat biasa?" Luhan mengangguk. "Opah, Luhan keluar sekejap eh. Bai. Suho hyung, pinjam kereta kejap tau" selepas mendapat anggukan daripada suho, luhan terus mencapai kunci kereta dan memanaskan kereta. Dia hanya ada motor. Tak hingin dia menunggang motor bersama u-ji.

Selepas itu, mereka terus ke 'tempat biasa' iaitu han river. Hanya cengkerik yang menemani mereka sepanjang perjalanan. 

 ……....

 

Luhan memandang jam tangannya sekilas. Keadaan di Sungai Han lengang ketika itu. Sudah 10 minit mereka tiba di situ namun lebah2 yang berterbangan itu jatuh pengsan. OK gurau2 je~ Namun U-ji mahupun Luhan masih tidak mengeluarkan sebarang kata2.

Mereka duduk di sebuah bangku sambil melihat Sungai yang mengalir tenang. Angin yang menyapa lembut muka Luhan membuatkan wajah dia kelihatan tenang sekali berbanding hatinya.

"Wei dah 10 minit kita dekat sini tapi satu habuk pun kau tak cakap apa2. Kau nak apa sebenarnya ni? Kalau tak ada apa2, aku blah dulu. Flight aku lagi satu jam. Kau balik sendiri eh? Bai" Kata Luhan lalu bangun dari bangku tersebut.

"Eh2 tunggu la dulu! you..eh no! awak! eh I mean kau! Ha..kau nak pergi mana?" soalan U-ji membuatkan langkah Luhan terhenti.

"Aku gurau je. Dah tu kau asyik silent je. Bosan aku" Luhan kembali duduk di tempatnya. Ada juga sisi baik Luhan terhadap u-ji. "Kau nak cakap apa sebenarnya? you waste my time. Kau tau tak masa itu emas? Aku nak balik cepat ni. Aku tak suka tempat ni"

"Kau tak suka tempat ni ke atau tak suka aku ada dekat sini?"

"Dua2 tapi aku lagi menyampah tengok muka kau" Kata Luhan dengan jujur. Sentap juga u-ji. 

"Yea...mestilah kau tak suka Sungai Han ni sebab tempat ni lah yang menyimpan segala memori tentang kita berdua dulu. Haha. Tempat ni dululah kita berkenalan, makan aiskrim sama2, main basikal sama2, gurau senda. Haha. Lawak bila ingat balik" luhan diam saja. Nampak sangat dia langsung tak berminat dengan topik yang u-ji katakan. 

"Betul tu. Aku tak suka tempat ni sebab tempat ni lah tersimpan semua memori dengan minah yang paling aku BENCI sekarang. Dan tempat ni jugalah dia minta putus sebab curang dengan jantan lain. Sadiskan?" U-ji tersentap mendengar sindiran Luhan. Tapi itulah hakikat yang sebenarnya. Perlahan-lahan luka parah di hati luhan terbuka kembali. 

U-ji memejamkan matanya seketika sebelum melihat Luhan yang sedang mengorek hidung. Haha! Gurau saja~~~

"Oppa.."

"Jangan panggil aku macam itu. Kita sebaya je. Aku just tua sebulan dari kau je" Luhan berkata tanpa memandang mata U-ji  yang masih melekat pada sungai itu.

"Luhan" 

"Apa?" tanya Luhan. Eksperasi mukanya sukar untuk ditafsirkan.

"macam yang aku cakap tadi...I want to talk about...us"

Luhan mendengus. "Kalau kau nak sakitkan hati aku..NEVERMIND! aku tak nak dengar"

"no! actually aku nak...minta maaf" U-ji merenung tanah. Dia tidak sanggup memandang wajah Luhan. Wajah yang pernah dilukainya.

"Huh, minta maaf? better you shut up! maaf kau tak ada apa2 makna bagi aku dah" Luhan marah seperti yang U-ji ramalkan. Tetapi nada suaranya masih terkawal.

"Luhan, please lah maafkan aku. Aku tau semua ni salah aku"

"Kau tahu pun ni semua salah kau?! Reti pula nak minta maaf?! Kau ingat aku ni apa? Sedap2 kau je permainkan aku!" U-ji tersentak apabila Luhan tiba2 naik darah dan menengkingnya. Luhan bangun dan bersedia untuk beredar.

"Luhan! Please! Jebal~ dengarlah dulu apa aku nak cakap sekejap je!" U-ji menarik pergelangan tangan Luhan supaya duduk dan jejeka itu hanya turuti sahaja.

"Cakap cepat" Suara Luhan kembali mendatar.

"Aku...minta maaf. Aku tahu semua ni salah aku. Aku curang! I'm really sorry. Aku tahu memang susah kau nak maafkan aku yang tak guna ini. Tapi please la. Maafkan aku. Maaf sebab lukakan hati kau. Aku akan pergi jauh daripada hidup kau. Aku tak akan minta untuk balik semula pada kau. Aku akan pindah keluar dari rumah tu" U-ji berhenti seketika. Air matanya sudah lama gugur. 

Luhan pula hanya mendiamkan diri. Mukanya merah. sedih? marah? susah nak dipastikan. Matanya masih melekat pada Sungai Han. U-ji menyambung kembali.

"And one more is aku nak minta maaf sebab tipu kau. Sebenarnya family aku tak halau aku pun. Aku cakap dengan omma dan appa yang aku tidur rumah kawan. Dan aku mengaku..aku sengaja tinggal dekat situ sebab nak dekati kau atau lebih tepat..harta kau. Aku dah sedar sekarang dan aku tak akan kacau hidup kau dan kawan2 kau dan girlsz lagi. Aku tak akan muncul lagi depan korang semua. Kalau kita terserempak, aku akan buat tak tahu je" air mata masih membasahi pipi gadis itu dan Luhan masih membatukan dirinya dan hanya mendengar apa yang ingin u-ji katakan. 

"Kau minta maaf sebab kau menipu. Tapi kau masih menipu sekarang" bergetar suara luhan. 

"Hah? aku tak faham. Apa maksud kau?"

"Kau cakap yang kau takkan muncul depan kami semua, tapi sebenarnya dalam hati kau..kau masih nak jumpa dengan kitorang kan?" Luhan memandang U-ji. Mukanya masih merah dan matanya..BERAIR! Luhan menangis lagikah? kerana U-ji?

Lidah U-ji kelu untuk menjawab soalan Luhan. Tapi memang itulah hakikatnya. U-ji masih mahu berjumpa dengan mereka. Mahu berkawan dengan mereka. Maklumlah anak tunggallah katakan..

Dan yang paling penting ialah sebab merekalah dia berubah dan ingin maju kehadapan. Waaaa~~~ 

"Betul kan?" soal Luhan lgi. U-ji mengangguk sedikit dan mengesat sisa air matanya dengan belakang tangan.

"Mana pergi jantan yang selalu dating dengan kau tu?" Nada Luhan masih dikawal.

"Huh dia...dah lama berambus daripada hidup aku. Dia dengan perempuan lain. Haha aku tak kisah pun sebab dulu kan aku playgirl~" U-ji ketawa yang dibu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Chanlu_kaihun
maaf kerana minggu lepas kitorang tidak dapat mengupdate chap ayng sepatutnya update. kami mempunyai banyak hw/ aktiviti sekolah dan harap readers faham . tq

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
sunnyXcunny
#2
tak, bila nak ada sambungan?
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
BaeBacon__L #4
Chapter 37: Finally, habis jugak baca fanfic ni. Asyik mengulang je baca dari chapter awal entah kali ke berapa tak tahu. hari ni baru habis. tak ingat stop sampai mana. So baca la dari awal balik. memang gila gila betul fanfic ni good job authornim
HaniSofiaHana #5
Chapter 37: Gempak+Daebak betul story ni.Tak habis2 gelak time baca :-D
AQFXQX
#6
dh abes? :") e u e kbye
scyaheeda
#7
Chapter 37: what?????!!!!! THE END!!!!!! OMGEEEE saya bakal merindui cerita ini.. T_T
Thanks buat cerita ini.. Memang DAEBAK!!!
///tak sanggup terima dah habis///
amani123
#8
Chapter 37: author nim kalau boleh buat la sequel ye nanti mesti kita rindu girlz -puppy eye-^^ and author your story is daebak
scyaheeda
#9
Chapter 36: hahahahahaha.. kesian Kai dipermainkan Chen.. Byk2 sbr ye wahai Kai..
amani123
#10
Chapter 36: hahahahahaha kesian suho kena prank sampai macam tu sekali btw author update soon -bye bye-