Let's Go!!!!

Living With Crazy EXO
Please Subscribe to read the full chapter

"Annyeong guys! Yeah i'm here nina! Dah lama nina tak jumpa anda semua. Saya melaporkan bahawa hari ni dengan hati yang penuh bunga yang pelbagai warna, jenis, bangsa dan negara...kami akan pergi jalan2! Yang syo- awww! oppa!!!" nina mengaduh sakit apabila telinganya ditarik chanyeol. Chanyeol melepaskan tarikan tersebut.

"Buat apa lagi nih?! Jom lah. Oppa dah tak sabar nak berseronok! Wooo~" 

"OMG! orang tengah sakit ni dia boleh pulak bangga tunjuk muka tak sedar diri dia tu" nina menjeling chanyeol sambil mengusap telinga kanannya yang mula merah. 

"Hek eleh mamat nih. Kitorang tunggu kau bersiap punya lah lama! Sampai si sehun ni tertidur dah dekat sofa ni hah. Baru je nina nak buat laporan tuh" kata kai.  

Mereka semua sedang menunggu chanyeol di ruang tamu tingkat bawah.

"woi sehun, bangun lah!" d.o memukul kaki sehun yang sedang nyenyak tidur itu kuat2. Haaa padan muka! 

"aww! Aduuuuuuuu aku ngantuklah!" Sehun menenyeh matanya. Air liur basi tu kawal lah weh! 

"sehun bangunlah. Kata nak pergi melawat keldai" kata suho sambil menepuk perlahan lengan sehun. 

"oooooo ha'ah la. Terlupa pula pasal family encik keldai" sehun terus bangun dan membetulkan rambutnya yang agak serabai. 

"Mian lama sangat. Yeol tak tahu nak pakai apa di hari yang berbahagia ni...huuu~"

Chanyeol nampak segak dengan mengenakan baju berkolar berwarna oren dan dipadankan dengan topi biru gaya snapback. Kolaborasi warna apakah ini? Chanyeol nampak lebih menyerlah dengan rambutnya berwarna hitam pacak2. Woo macam landak. Kay kite gurau je wak. Rambut depan dia cantik. Senget2 lagi. Seluar? Seluar jeans warna biru gelap kehitaman. 

"Yah2 ppali. Nanti ramai orang plak dekat sana" kris keluar dari rumah dan menghidupkan enjen kereta. Sama seperti suho. Manakala, xiumin mengunci pintu rumah dan Luhan pergi melaporkan pada guard ke mana mereka akan pergi. Selepas itu mereka semua terus menuju ke destinasi dengan senyuman yang lebar gila. 

…………………

 

 

" arghhhhhhh!!!! " kingka dan girlsz jatuh terjelepuk depan kaunter tiket.

"wei bunguksss sakitlah kaki aku giler!" marah chen pada chanyeol yang sedang menghempap kakinya.

"woiii mana boleh marah birthday boy. Kesianlah dia!" sehun membelai rambut oppsss silap. Sehun membelai topi chanyeol. Chanyeol menjelir lidah pada encik chen. Ingat comel ke??

"yah yah yah! dah cakap tadi jangan berebut kan?! dah pergi duduk sana dengan suho tuh" arah kris sambil menggeleng kepala melihat budak2 yang jatuh depan kaunter tu. Buat malu je..

"alaaa hyung niii. Tak nampak ke kitorang tengah excited gila ni???" bersinar-sinar mata d.o. 

"tak pernah pergi zoo ke?? eyyy budak ni! Lepuk kang! Dah pergi sana. Nanti orang yang beratur belakang2 kita ni marah pulak" kris menolak sikit badan mereka dengan kaki dan terus berurusan dengan penjaga kaunter tersebut. Girlsz dan kingka pergi ke arah suho dengan hati yang lara dipanah kon aiskrim. Tak sabar masuk zoo jumpa sedara woi!

 

Setelah siap membeli tiket, kris pergi ke arah mereka2 yang sedang menunggunya di pintu masuk. 

"Kris hyung! Ppali! Nak tiket tuu. Nak masuk zoo nih!" Kata tao excited sambil melompat-lompat di hadapan pintu masuk zoo. 

"Kau nak melawat zoo ni ke nak tinggal terus dalam zoo ni?" tanya Hara tapi hanya dibalas dengan jelingan tao. 

"Ya2 i'm coming. Nah amik tiket sorang satu. Jom masuk sekarang" langkah kris diikuti yang lain.

 

Setelah menyerahkan tiket masuk pada pekerja yang bertugas di pintu masuk, mereka pun terus terloncat-loncat masuk ke kawasan haiwan2 dengan hati yang girang. Haaaa banyak betul perkataan 'masuk'. Tua dan muda sama je perangai~

 

 Tiba2...

 

"MAAKK!!! KATAAAKK MELINTASS!!" XD jerit chen. Wuish maaf kepada orang sebelah yang mungkin jadi pekak.

"Tu kodoklah bukan katak!" Luhan baik hati betulkan jenis haiwan yang chen sebut. 

"Katak!" Chen pertahankan jawapannya.

"Kodok!"

"Katak!" 

"Kodok!" 

"Itu kakotakdok lah" amboi sedap hati mamat ni je buat nama baru untuk haiwan tuh. D.o2~ tanpa menghiraukan mereka bertiga, yang lain terus menapak masuk ke pintu gerbang zoo tersebut. 

"Woi2!!! Korang tunggu lah aku!!!" Mereka yang bergaduh tentang kakotakdok segera mengejar yang lain supaya tidak ketinggalan.

 

"Woarhhhhh indahnya suasana di dalam zoo~ ku terasa seperti ingin pengsan di kaki lima sangkar burung merpati ini.." haiwan pertama yang mereka jumpa di dalam zoo ialah burung yang pelbagai jenis dan warna. So amazing~

Suho menepuk bahu chanyeol lembut yang terpegun dengan suasana zoo itu. Mereka meneruskan perjalanan ke depan. Animals...we are coming! get ready!!

 

 

"WOIIII tengok tu! buaya lah!!! Besarnyaaaaaaa" kata luhan teruja.

"Ohoiiiii sang buaya!! Sudikah engkau lawan bergusti WWE dengan aku???" sombong bebenor gaya d.o nih. Tak percaya kan? Makin lama makin sama pulak perangai d.o ni dengan kingka lain. Hyperactive!

"Ahahahah!! Ada hati kau nak fight dengan buaya yang comel dan tak bersalah ni? Adudududu~" tao terus dihempuk d.o. Hah padan muka!

"Yow! What up! Saya choi nina melaporkan bahawa Do Kyungsoo yang sememangnya innocent ni ada hati nak lawan dengan buaya yang berwarna hijau lagi besar dan comel ini. Ahahahah! Tak sedar diri betul d.o ni. Ahahahah!" nina gelak besar. 

"Kau pun nak kena lepuk dengan aku ke nina??" Woarh d.o buat muka acah2 jahat je. Terima je lah muka kau tu innocent.

"Eh tak...aku cakap macam tu sebab nanti kalau kau kena baham macam mana?? Kesian kitorang kelaparan. Kau kan chefff~~"

"Kau tak nampak ke buaya tu tengah tidur? Jangan kacau dia! Jom tengok burung hantu! Burung hantu tu excited nak jumpa kau" Baekhyun menyelit. Saja nak sakat d.o. 

"Burung hantu tak aktif waktu macam ni lah. Malam-malam aktif la" Lay volunteer memberi maklumat.

"Pastu yang sebelah kita ni tak tidur pun? Tengok mata dia membulat je" Baekhyun memerli. 

"Malam ni tunggu kau. Kau berperanglah dengan kuali aku! Senduk pun aku sediakan. 'Masak' lah kau malam ni! Aku buat korban untuk kau. Blablablabla" D.o mula membebel. Baekhyun dah melangkah seribu dulu.

"D.o oppa, apa yang oppa bebelkan tu?" Kyung bertanya. Yelah dari tempat buaya sampai tempat penguin ni boleh dengar.

"Si kambing ni hah! Malam ni dia nak kena korban dengan oppa. Buat kambing golek kat depan rumah sedap jugak" D.o dah jeling tajam dah tu. Serammmm...

 

 

"Korang! Ada gajah! Gajah tu makan tebulah! Dia makan pisang jugak!" jatuh rahang Sehun tengok gajah-gajah tu. Tak pernah tengok gajah ke?

Gajah tersebut memandang mereka dengan rupa ini :-

"Woarh!!! Anak gajah!!! Umur dia dalam lingkungan 4 tahun" jawab chen sambil tersenyum melihat anak gajah tersebut. Jejak kasih~

"Kau ni penjaga zoo ke?" tanya Kyung innocent. 

"Aku sedara kepada penjaga zoo. Aku ni peminat keturunan warisan gajah ye~" gajah tersebut seperti memandang chen...lama. Jatuh hati ye wak?

"You~ Janganlah pandang i macam tu. Malu i. Kecik2 lagi dah pandai menggatal ye! kalau aku lepuk kau, menyesal tak sudah nanti! Aku budak hot tau!" Chen tepuk dadanya. mula2 ber i-you then aku-kau pulak. Dah kenapa? kesian anak gajah tu kau tuduh dia menggatal.

Baru tersedar chen tertinggal di belakang. Itu lah syok sangat goda gajah. Chen segera berlari mengejar yang lain. Tidak lupa flying kiss untuk anak gajah tersebut. 

 

 

comel x? XD

"baekhyun~ aku jumpa jiran lama kau lah" kata kris sambil menepuk bahu baekhyun.

"Mana2??" Baekhyun melilau sekeliling. Tapi apa yang dia nampak hanyalah haiwan2 dan manusia yang tidak dikenali. 

"Itulah..." Kyung tolak pipi baekhyun ke arah sekumpulan beruk yang sedang makan pisang. 

"Oh my god!!!!! My chigu ah~ lama tak jumpa. Kau buat apa dekat sini?! Rindu kau muah2!!" Baekhyun menghulurkan tangannya ke dalam sangkar? Reban? Tempat tinggal beruk itu sambil berdrama. 

"Eh2!! Encik beruk lama tak jumpa. Apa khabar? Sihat tak? Aku tengok kau makin berisi lah bro" kata luhan pada seekor beruk yang sedang makan pisang dengan enaknya. Tapi nampaknya beruk tu buat dek je. 

"Sampai hati kau tak pelawa aku makan pisang tu kan?? sedih kitaaa" Chanyeol pura2 sedih.

"Ohoiiii wahai beruk yang duduk jauh nun di sana!" panggil xiumin pada seekor beruk yang sedang memanjat tali. 

"Beruk ah~ sanggup kau palau budak2 ni. How dare you T.T Oh my beruk" kata kris sedih.  

"Aigooo maaf ye encik2 beruk sekalian. Sejak kebelakangan ni kau famous sangat. Aku pun tak boleh tidur sebab fikir pasal kau" lay...kau luah perasaan ke apa ni? 

"Aduhaii hati~ nampaknya oppa2 yang sememangnya matang ni tiba2 tak okey pulak hari ni" kata kyung sambil melihat oppa2 nya yang excited jumpa beruk. Tapi selalunya yang kingka je obses dengan beruk. Tapi hari ni lain pula.

"Sabar ye oppa. Yang gelak sampai golek atas tanah ni dah kenapa? Dalam zoo ni rasanya yoda tak dipelihara. Kita jumpa encik yoda dekat tv malam nanti je lah ea?" Nina menarik topi chanyeol dan mengusutkan rambut lelaki itu kemudian disarungkan kembali topi chanyeol. Chanyeol pegang lengan nina dan tariknya supaya dia dapat berdiri. 

"adoii woi. Sakit lah lengan aku! kau tu dah lah berat!" chanyeol ignore je. Berani buat bukan nak minta maaf pun!

"Baekhyun!!! Aku dengan kai nak pergi lawat family kambing hujung sana. Nak ikut tak???" Tanya eul-bi pada baekhyun.

"Omooo of coz i nak!!!" Baekhyun berlari tergedik-gedik ke arah kai. 

"Hoiiii aku nak tengok panda da da da dekat sana lah!!!!" Kata tao.

"Ehhh jom tengok unta lah. Aku nak naik atas unta. Unta cute! Unta meng unya unya" kata chen. Apa benda lah yang diorang merapu ni?

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Chanlu_kaihun
maaf kerana minggu lepas kitorang tidak dapat mengupdate chap ayng sepatutnya update. kami mempunyai banyak hw/ aktiviti sekolah dan harap readers faham . tq

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
sunnyXcunny
#2
tak, bila nak ada sambungan?
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
BaeBacon__L #4
Chapter 37: Finally, habis jugak baca fanfic ni. Asyik mengulang je baca dari chapter awal entah kali ke berapa tak tahu. hari ni baru habis. tak ingat stop sampai mana. So baca la dari awal balik. memang gila gila betul fanfic ni good job authornim
HaniSofiaHana #5
Chapter 37: Gempak+Daebak betul story ni.Tak habis2 gelak time baca :-D
AQFXQX
#6
dh abes? :") e u e kbye
scyaheeda
#7
Chapter 37: what?????!!!!! THE END!!!!!! OMGEEEE saya bakal merindui cerita ini.. T_T
Thanks buat cerita ini.. Memang DAEBAK!!!
///tak sanggup terima dah habis///
amani123
#8
Chapter 37: author nim kalau boleh buat la sequel ye nanti mesti kita rindu girlz -puppy eye-^^ and author your story is daebak
scyaheeda
#9
Chapter 36: hahahahahaha.. kesian Kai dipermainkan Chen.. Byk2 sbr ye wahai Kai..
amani123
#10
Chapter 36: hahahahahaha kesian suho kena prank sampai macam tu sekali btw author update soon -bye bye-