Kingka -_-

Living With Crazy EXO
Please Subscribe to read the full chapter

"NINA!!! Makan cepat! Hari ini kan hari unni pindah keluar. Cepat la buat interview!" Kyung panggil Nina yang masih bersarapan. Pagi2 lagi dah memekak. Nina bangun lambat~ Itulah padahnya tengok movie sampai lewat malam semalam! Tapi kenapa yang lain bangun awal? Pelik2 je.

"Lepas itu kita kena cepat2 pergi sekolah! Hari ni hari isnin! Ada perhimpunan!!!!" Hara mengingatkan Nina.

"And kalau lambat nanti, pengawas2 yang penuh dengan disiplin tu ambil markah E-disiplin kita" kata eul-bi. Haih ramai pula yang nak mengugut ni.

"Ye2! Sekejap lah! Nak makan pun tak tenang! Kyung make up sikit muka aku. Nak masuk berita ni!" Nina bergegas ke dapur dan mencuci pinggan yang digunakannya sebentar tadi.

"Jangan harap la aku nak buat. Buang tenaga aku je buat semua tu" mereka semua sedang menunggu Nina untuk menemu bual U-ji.

"Eishhhh whatever la! Lagi pun aku kan natural beauty~~" Nina terus bergegas ke ruang tamu dimana tempat semua orang berkumpul pada waktu itu termasuklah...Luhan. Nina menuju ke arah U-ji. Senduk yang diambilnya dari kabinet dapur dijadikan microphone. "Ehem2! unni apakah yang unni nak ka--" Nina memberhentikan percakapannya.

"Apahal pula ini? Cakap je lah cepat. Nanti lambat pula nak pergi sekolah" Cakap Baekhyun. U-ji hanya mengangguk membenarkan kata2 Baekhyun dan tersenyum ke arah Nina yang berubah masam itu. Masing2 menunggu butir bicara daripada Nina.

"Tak apalah. Korang, jom la pergi sekolah sekarang" Nina memberi senduk tersebut kepada opah yang berdiri di sebelahnya dan mengambil beg sekolah yang diletakkan di atas sofa lalu menapak ke rak kasut. 

"Nina, kenapa ni? Nina tak suka unni ke?" sebelum ini, u-ji dan girlsz okey sahaja tapi kenapa dengan hari ini? U-ji memegang bahu Nina yang sedang sibuk memakai kasut sekolah itu.

"Aniya... Nina tak sanggup nak interview unni. Sedihlah unni dah nak pindah keluar" Nina bangun dan berdiri menghadap U-ji. U-ji memberikan senyuman yang paling manis kepada Nina yang seperti hendak menangis.

"Ala janganlah sedih2. Kita still boleh contact right? Nina ada number phone unni kan? Kita chat je lah nanti. Okay? Ada masa nanti kita boleh jumpa" 

"Arasseo..." Nina menundukkan wajahnya begitu juga dengan girlsz yang lain. Tiba2 ada sebuah teksi berhenti betul2 di hadapan pintu pagar rumah agam tesebut. 

"Oh teksi unni dah sampai! Unni pergi dulu" U-ji memeluk girlsz dan opah. "Opah, terima kasih sebab ajar U-ji banyak benda. Opah jaga diri dan jaga kesihatan ya?" 

Opah memberikan senyuman manis kepada U-ji. Kemudian gadis itu tunduk hormat kepada namja2 yang sedang berdiri tercegat di belakang opah. Pandangan U-ji beralih pula kepada Luhan yang sedang merenung lantai dengan harapan Luhan akan memaafkan segala kesilapan dia. Curang itu bukan perkara kecil! 

"Luhan" U-ji memanggil Luhan dan jejaka itu terus memandangnya.

"Aku harap kau boleh maafkan aku sepenuh hati dan kita masih boleh berkawan kan?" U-ji menghulurkan tangannya untuk berjabat.

Luhan perlahan-lahan menyambut huluran U-ji dan mengukir senyuman ihklas. Kini, masalah diantara U-ji dan Luhan sudah selesai! U-ji menarik luggagenya keluar dari rumah.

"Suho, thank you very much sebab still kasi aku duduk rumah kau ni walaupun tak dialu-alukan" kata U-ji dan suho hanya mengangguk.

"THANK YOU GUYS FOR EVERYTHING!^^" Mereka melambaikan tangan ke arah U-ji yang sudah masuk ke dalam perut teksi tersebut.

Setelah kelibat teksi itu hilang dari pandangan, mereka cepat2 bergegas ke tempat kerja dan sekolah. Opah? Opah ikut Suho ke office la. Puan besar kan! 

….…….....

 

"Arghhhhhhh kingka exoooo dah sampaiiiii!!!!!!!" jerit fans sejurus sahaja kenderaan kingka memasuki kawasan sekolah.

Selepas Chanyeol, Sehun, dan Kai memakir motorsikal dan kingka yang lain turun daripada kereta, mereka terus menuju ke dewan terbuka. Mereka senyum kepada peminat2 mereka. Famous! -_-.

Girlsz yang sudah lama tiba di sekolah hanya memerhatikan pakcik2 kingka itu. Mereka sedang membaca buku untuk first lesson nanti. Budak cemerlanglah katakan~ Adakah anda pelik kenapa girlsz tiba di sekolah dulu padahal mereka hanya menunggang basikal manakala kingka exo menaiki motor dan kereta?

Jawapannya... Jeng3...

FLASHBACK

"YAH TAO AH~ PALLIWA! KITA DAH LAMBAT! MINUM MILO TU CEPAT SIKIT!" jerit D.o yang sedang memakai kasut. 

"SABARLAH!" marah tao.

Chanyeol yang sememangnya naughty boy tiba2 menyergah Tao yang sedang menikmati milonya itu. 

"FUUHHHHHH!!!!" Tao tersembur air milo tersebut dan terkena tepat pada baju sekolah Chanyeol. Baju Tao juga terkena sedikit tempias air milo itu. 

"YAH! apa nii?!! Kita dah lambat tau! Boleh pula sekarang nak buat hal?! Aigoo~ TAO! CHANYEOL! PERGI TUKAR BAJU! NOW!!"

"Eyyy ni semua salah kau! Apalah nak jadi dengan manusia zaman sekarang?! Nakal!" Tao terus naik ke tingkat atas untuk menukar pakaian dengan hati yang geram. 

"Eleh. Dia tu pun nakal. Tak sedar diri!"

D.o : hoi! Kau membebel apa lagi? Cepat lah tukar baju 

Chanyeol : bebel is bebelan. Bebelan itu ialah satu seni! 

D.o : kau jangan merapu pagi2 ni! Pergi naik atas tukar baju cepatt!!!

"Yelah!" Chanyeol terus berlari ke tingkat atas. 

END OF FLASHBACK

 

TING TING TING ~~!!!

"Ehem2! Pengumuman kepada ting--EH?! ARGHHH! EUWWW! LIPAS!!!! Berambus! ARHHHH!! T.T"

kriikkk...krikk...

"Oh maafkan saya. Pengumuman kepada tingkatan 6 sila masuk ke dalam dewan tertutup sekarang. Pelajar yang lain boleh masuk ke dalam kelas masing2 dengan senyap dan teratur. Perhimpunan rasmi pada hari ini tidak dapat diadakan kerana masalah ter

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Chanlu_kaihun
maaf kerana minggu lepas kitorang tidak dapat mengupdate chap ayng sepatutnya update. kami mempunyai banyak hw/ aktiviti sekolah dan harap readers faham . tq

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna
sunnyXcunny
#2
tak, bila nak ada sambungan?
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
BaeBacon__L #4
Chapter 37: Finally, habis jugak baca fanfic ni. Asyik mengulang je baca dari chapter awal entah kali ke berapa tak tahu. hari ni baru habis. tak ingat stop sampai mana. So baca la dari awal balik. memang gila gila betul fanfic ni good job authornim
HaniSofiaHana #5
Chapter 37: Gempak+Daebak betul story ni.Tak habis2 gelak time baca :-D
AQFXQX
#6
dh abes? :") e u e kbye
scyaheeda
#7
Chapter 37: what?????!!!!! THE END!!!!!! OMGEEEE saya bakal merindui cerita ini.. T_T
Thanks buat cerita ini.. Memang DAEBAK!!!
///tak sanggup terima dah habis///
amani123
#8
Chapter 37: author nim kalau boleh buat la sequel ye nanti mesti kita rindu girlz -puppy eye-^^ and author your story is daebak
scyaheeda
#9
Chapter 36: hahahahahaha.. kesian Kai dipermainkan Chen.. Byk2 sbr ye wahai Kai..
amani123
#10
Chapter 36: hahahahahaha kesian suho kena prank sampai macam tu sekali btw author update soon -bye bye-