Enam.

Sahabat.
Please Subscribe to read the full chapter

Lima tahun dah berlalu dan Chanyeol masih belum dapat bertemu dengan Baekhyun. Baekbum hilang entah ke mana, hilang seperti adiknya. Chanyeol menyapu salji yang jatuh di kolar kot baju sejuk, tangan di masukkan ke dalam poket baju yang berisi pek panas (hot pack), badan ditundukkan sedikit kerana terlalu sejuk. Chanyeol berlari-lari anak ke sebuah kafe Kamong.

“Ah, leganya.” Chanyeol membuka kot baju sejuk sambil mata melilau mencari tempat kosong. “Penuhnya…oh haa!” Chanyeol ternampak seorang lelaki bertopi snapback sedang duduk di meja yang boleh memuatkan dua orang. Chanyeol nak tanya sama ada dia boleh duduk situ ataupun tidak atau dia terpaksa berdiri sampai ada orang bangun daripada tempat duduk dan pulang. Melihat keadaan cuaca yang sangat sejuk kat luar itu, memang tiada tanda-tanda mereka akan pulang pada masa sekarang.

“Tumpang tanya, tempat ni ada orang tak?” Chanyeol membesarkan kepala sambil menunjukkan tempat duduk di hadapan lelaki tersebut. Lelaki tersebut tersenyum seketika dan menggeleng kemudian bermain dengan telefon pintarnya semula. “Terima kasih.” Chanyeol mengambil tempat duduk tersebut. Chanyeol mengeluarkan telefon pintar dan bermain permainan 2048 kegemarannya. Lelaki dihadapan itu membuka snapback dan membetulkan rambut. Chanyeol memandang sekilas terkejut.

 “Baekhyun?” lelaki itu terkedu. Chanyeol mendekatkan mukanya ke lelaki tersebut. Chanyeol meletakkan tangan di dahi lelaki tersebut. “Ada benjol, kau Baekhyun kan?” kini di pipi.

Lelaki itu masih terkejut, dia menolak tangan Chanyeol. “Kau ni siapa? Tiba-tiba je…”

“Ni akulah, Park Chanyeol.” Chanyeol membuat jari dua lalu di letakkan di mata (trademark pose Chanyeol). “Chanyeol….? Yoda…? Clown Smile…”

“Ohhhhh, Chanyeol!” Baekhyun menerpa Chanyeol. “Aku rindu kau!” Chanyeol ketawa.

“Kaulah pergi mana? Aku telefon, aku mesej, tak angkat, tak balas, aku pergi ruman kau, kau takde.”

“Oh tu…” Baekhyun mengeluh. “Haa sekarang kau kerja apa?” Baekhyun mengubah topik.

“Jadi guru muzik sambilan. Semua sebab jasa baik kau ajar aku main gitar. Kau jangan nakbuat topik, seorang cakap kat aku mana kau pergi selama lima tahun ni.”

“Yela, aku tak ubah topik lagi dah. Aku pergi Ireland-”

“Wow” Chanyeol menepuk tangan. Chanyeol berdiri dan memaut lehe

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
lovethunder #1
Chapter 7: Chanyeol jdi c gu ka? haha btw,sya bole paham jln crite ni. n best *thumb up >< update lgi okey
93Hanafayana #2
Chapter 7: Hahahha Chanyeol buat lawak...boleh pulak salah pakai kasut...btw keep update..