Chapter 7

Revenge Or Love?

Seorang jejaka memulas tombol pintu rumahnya lalu meregangkan otot-otot di lehernya."Aduh..Banyak kerja aku hari ini.Bilalah aku boleh dapat cuti?"Dia mengomel sendirian.Dia berbaring di atas sofa empuknya sambil menekan punat alat kawalan jauh televisyen itu.Saluran yang ditukar berkali-kali.Tiada satu pun menarik perhatiannya.Terus ditutup televisyen tersebut sambil melihat atas.

Dia berpaling ke arah jam dinding yang telah menunjukkan pukul 12.20 pagi."Haish..Pukul 5.00 pagi ni kena pergi bangunan SM lagi..."Keluhnya."Manalah budak tu pergi?"Dia bangun lalu pergi ke dapur untuk mendapat segelas air kosong bagi membasahkan tekaknya."Lega rasanya~"Dia menghela nafas.

Perutnya berbunyi.Dia mengerlip-ngerlipkan matanya untuk beberapa saat."Laparlah pulak.Dahlah aku tak makan apa-apa selepas practice tadi.Tak boleh jadi ni.Kena masak ramen jugaklah aku malam ni."Dia memegang perutnya yang kosong itu.Almari di atas,dibuka dan diambilnya sepeket ramen.

7 minit kemudian,

Bau ramen semerbak memenuhi ruang tamu rumahnya.Bau yang menggoda hidung lelaki itu untuk segera me'ngap'nya.Perutnya pun semakin berkeroncong dek bau tersebut.Tak sabar-sabar dia hendak menjamu ramen yang menyelerakan tu.

Dia menjilat bibir atasnya sambil mematahkan penyepit makanan itu kepada dua.Langsung dia memasukkan mee ramen itu ke mulutnya.'Yummy!'

Pukul 3.35 pagi,

Ketukan kuat yang datang daripada pintu itu mengganggunya yang sedang dibuai mimpi.Terkerut-kerut dahinya akibat pencemaran bunyi di pintunya."Yah!Buka pintu!"Suara orang menjerit di luar rumah amat amat menganggunya.Tambahan pula dengan ketukan berkali-kali.'Ade jugak nanti aku ketuk kepala kau..'Bebelnya di dalam hati sambil berjalan ke arah pintu utama rumahnya dengan mamai.

Sebaik sahaja dia membuka pintu,terpapar wajah seorang lelaki di awal 20-an yang merah.DIsebelahnya pula terdapat seorang gadis yang memakai gaun yang menjolok mata,memapahnya."Baekhyun hyung!"Lelaki mabuk itu cuba untuk memeluk Baekhyun yang masih terkejut.

"Baekhyun-ssi,I rasa dia ni dah terlalu mabuk kut.Jadi,you boleh papah dia masuk bilikkan?I tak naklah masuk rumah orang lelaki..Lagi-lagi lelaki selebriti.Tak mampu I nak hadap fans you dengan dia."Gadis itu memberikan lelaki yang masih tersenyum kambing tanpa sebab kepada Baekhyun.

"Nae.Gomawoyo sebab bawak balik adik I.Kalau tak,bising boss I pula esok."Ucapnya kepada gadis itu.Sejurus gadis itu keluar dari halaman rumahnya,dia memapah adiknya sambil menahan diri dari termuntah dek bau alkohol yang datang daripada mulut adiknya."Menyusahkan aku betullah budak ni."

Dia meletakkan jejaka itu ke atas katil dan selimutkannya.Otot-otot di lehernya diregang.'Kalau macam ni,aku tak boleh nak tidurlah.Hilang selera aku nak tidur.'

Dia menyeluk tangannya ke dalam poket dan diambilnya telefon pintar berjenama Iphone 6 Plus lalu di-on.Gambar gadis yang sedang membuat gaya 'peace' dipaparkan.Terukir sebuah senyuman yang manis di bibir Baekhyun.Wajah tersebut direnung lama.

'Kim Hayeon....'

Author's Note: Sorry guys sebab kelewatan saya yang amat untu mengupdate story ni.Jeongmal mianhe,chingu!Saya harap korang enjoy dengan chapter ini.

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
taebaby_baeby
#1
Chapter 9: Jangan risau bce plot dia pon taw best
Da tk sabar nk tngok cmne tae revenge tuhh hehehe
rougereen #2
Chapter 9: Best! Sori x komen dulu! Hais... bile BaekYeon nak beraksi ni? ^-^
rougereen #3
Chapter 8: Yes!! Update lagi!! X sabar nk tau plot Taeyeon & reaksi Baekhyun!!! ^-^
RMnEXO
#4
Chapter 8: the main point is... Sye x sbr nk bce part Taeyeon mulakan ’plan’ dia utk bls dndm. Update soon, author-nim! ^^
jung_kim92 #5
Chapter 7: weyh !! bile nk smbung nye? lme dh tunggu ni
jung_kim92 #6
Chapter 6: Byun hee nim??? Knpe byun sang hyun lop???
Yongseo_2228
#7
Waahh~aku mmg ship giler diorang nih( baekyeon)..keep it up..best giler! Hehe
syadiyah #8
Chapter 6: Huhuhu..keep update author...waaaa..sedih
jung_kim92 #9
Chapter 5: waaaa!... sedih sangt cite ni... cpt la update !! tgh gile skrg nii...*_~
taebaby_baeby
#10
Chapter 5: Update authornim...ape makcik tu nk ckp ...waaaaaaaa gile jp