Chapter 6

Revenge Or Love?

"Byun Sang Hyun?"Taeyeon bermundar-mandir di ruang tamu sambil menyebut nama itu.Nama ayah kepada anak mendiang Hayeon itu amat mencurigakan dia.Sesekali dia menyisip air kopi yang berada di meja belajarnya.Dia mengurut kepalanya.

"Aku rasa aku macam familiar je dengan nama budak tu.Tapi,siapa dia?"

"Haish!"

Tiga hari yang lepas dia dan Puan Ryu telah pergi ke mahkamah untuk pertukaran hak penjagaan ke atas Eun Hee yang melibatkan mereka berdua.Mujurlah anak perempuan kepada Puan Ryu boleh menjaga anak-anak yatim di rumah Puan Ryu itu.

Minggu depan,mungkin dia akan mengambil anak kepada mendiang adiknya di rumah tersebut."Kenapalah banyak sangat dugaan yang aku hadapi setelah Hayeon mati?Apa salah aku?"

Fikirannya melayang pada tiga hari sebelum itu.Hari di mana dia mendapat tahu tentang kewujudan insan di rahim Hayeon sebelum mereka berdua mati,diari mendiang yang mencatat tentang kejadian hitam itu dan pada hari ini?Anak mendiang Hayeon yang masih hidup?

 

Seminggu selepas itu,

Pagi itu,Taeyeon memberhentikan keretanya di depan "House Of Happiness" itu.Dia mengambil nafas yang panjang sebelum memasuki rumah tersebut.

"Ada sesiapa di sini?"Dia meliar ke arah sekeliling rumah itu.

"Oh,Taeyeon eonnie?"Sapa seorang gadis berumur 16 tahun."Hyoyoung-ssi."Dia memeluk gadis itu."Kamu apa khabar hari ni?"

"Baik,eonnie.Eonnie cari eomma saya ke?"Tanyanya.Taeyeon angguk.

"Sekejap ya,eonnie.Saya pergi panggil dia.Eomma tengah bangunkan adik-adik di bilik.Lama jugaklah sebab semalam budak-budak ni tidur lewat.Kes banyak main petang semalam sampaikan malam tu dia orang siapkan kerja rumah mereka."Dia ketawa kecil.Taeyeon pun sama."Tak apalah.Budak-budak.Yang penting mereka belajar bersungguh-sungguh dan menjadi orang yang berguna."

"Eonni duduklah dulu di dapur.Eomma dah siapkan sarapan."Hyoyoung mengajaknya."Gomawo,Hyoyoung-ah.Tapi,eonnie dah makan di rumah tadi.Dah kenyang pun."Katanya sambil menepuk perutnya.

"Baiklah."Hyoyoung pun pergi meninggalkan ruang tamu untuk berjumpa eommanya.Sementara itu,Taeyeon melabuhkan punggungnya ke atas sofa.Dia memeriksa mesej-mesej dalam telefon pintarnya.

 

15 minit kemudian,

"Taeyeon.Maaflah sebab mak cik lambat sikit.Ada apa ya datang ke sini?"Ucap Puan Ryu."Gwaenchanayo.Saya sebenarnya nak ambil Eun Hee.Mana dia,ya?"Taeyeon memanjangkan lehernya seperti mencari sesuatu.

"Aish..Mak cik ni selalu lupa.Dia ada.Sekejap ya,dia dalam bilik.Mak cik panggilkan ya."Dia berlalu ke satu bilik yang pintunya berwarna merah jambu lembut.

 

Seorang kanak-kanak perempuan keluar dari bilik tersebut.Dia memakai dress merah jambu yang bercorakkan bunga,warna dan corak kegemaran mendiang Hayeon.'Dia comel....macam Hayeon.'Bisik hati Taeyeon.

"Eun Heennie,eomma Ryu nak kenalkan ni ibu...."

Taeyeon segera memeluk tubuh kecil itu dengan erat."...Eomma."Katanya sepatah sebelum Puan Ryu sempat menjelaskan hubungannya dengan gadis itu.Puan Ryu membuat muka blur.Taeyeon melihat mata Puan Ryu yang mengatakan,

'Mak cik,biarlah dia kenal saya sebagai eomma dia dan bukan ibu saudara dia.Saya tak nak dia sedih.'Itulah mesej yang diterima oleh Puan Ryu.

"Eomma Eun Hee?"Kata gadis itu yang masih tidak faham.Taeyeon melepaskan pelukan itu.Dia menangis.Bukan menangis dalam kegembiraan,tapi kesedihan.

"Ne,Eun Hee.Ini eomma kamu,sayang.Eomma kandung Eun Hee."Bohongnya.

"Jinjja,eomma?!"Taeyeon angguk.

"Eomma minta maaf sebab tinggalkan Eun Hee di sini..Eomma rindu Eun Hee eomma.."Dia memeluk kembali gadis yang dipanggil Eun Hee itu."Eomma,tu tak penting..Yang penting eomma dah cari Eun Hee semula..Eun Hee pun rindukan eomma.."Eun Hee membalas pelukan itu dengan perasaan gembira.

"Eomma,Eun Hee selalu fikir mana eomma Eun Hee dan kenapa eomma tinggalkan Eun Hee..."

Taeyeon berasa kasihan dengan gadis kecil di depannya.

"Mianhe,sayang..Eomma janji takkan tinggalkan Eun Hee sorang-sorang lagi,ya?"Eun Hee mengangguk."Jeongmal gwiyeowo!"Taeyeon mencubit pipinya."Hehe..Eomma lagi comel!Cantik pulak tu!Saranghae!"

Taeyeon tergelak melihat kecomelan Eun Hee itu.Nak je digigit pipi tembam si kecil itu.

"Mak cik,saya balik dulu dengan Eun Hee,ya.Jeongmal kamsahaminda kerana dah besarkan Eun Hee dengan baik.Saya harap dapat berjumpa mak cik lagi sekali jika ada jodoh."Dia menunduk hormat pada Puan Ryu."Nae,eomma Ryu!Eun Hee balik dulu ya!Annyeong!"Eun Hee melambai-lambaikan tangannya ke arah wanita tersebut.Puan Ryu juga turut membalas lambaiannya.

"Hati-hati,Taeyeon-ah.."

"Nae,mak cik."

Author's Note: Yay!Eun Heenie dah muncul~Wait for next chapter! Thank you for reading my fanfics..I really appreaciate it~

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
taebaby_baeby
#1
Chapter 9: Jangan risau bce plot dia pon taw best
Da tk sabar nk tngok cmne tae revenge tuhh hehehe
rougereen #2
Chapter 9: Best! Sori x komen dulu! Hais... bile BaekYeon nak beraksi ni? ^-^
rougereen #3
Chapter 8: Yes!! Update lagi!! X sabar nk tau plot Taeyeon & reaksi Baekhyun!!! ^-^
RMnEXO
#4
Chapter 8: the main point is... Sye x sbr nk bce part Taeyeon mulakan ’plan’ dia utk bls dndm. Update soon, author-nim! ^^
jung_kim92 #5
Chapter 7: weyh !! bile nk smbung nye? lme dh tunggu ni
jung_kim92 #6
Chapter 6: Byun hee nim??? Knpe byun sang hyun lop???
Yongseo_2228
#7
Waahh~aku mmg ship giler diorang nih( baekyeon)..keep it up..best giler! Hehe
syadiyah #8
Chapter 6: Huhuhu..keep update author...waaaa..sedih
jung_kim92 #9
Chapter 5: waaaa!... sedih sangt cite ni... cpt la update !! tgh gile skrg nii...*_~
taebaby_baeby
#10
Chapter 5: Update authornim...ape makcik tu nk ckp ...waaaaaaaa gile jp