03 [Zayn]

Temptation Of Crush

Persatuan  Kelab Pengguna menganjurkan perkhemahan di salah satu kawasan perbukitan yang sanagt jauh dari sekolah mereka. AJK kelab pengguna ialah orang yang wajib menyertai perkhemahan tersebut. Hanni menyambut huluran surat kebenaran waris dengan hambar.

 

 

Haerim dan Hyunmi  orang yang paling exited sekali. Mereka berdua adalah orang pertama yang mengisi borang tersebut dengan teruja. Padahal kem tu pada bulan hadapan. Pada hari lahir ayahanda kesayangan dia pulak tu !

 

 

“apasal muka kau macam tercekik asam boi ni? Tak pun tercekik buat belimbing besi?” soal Hyun mi.

 

“ ! kem ni punya tarikh lah. Ayah aku mesti nak bawak kitorang pergi makan-makan punya nanti . habis tu kalau aku takde mestilah tak meriah.”

 

 

“dah tu, tak nak pergi ke? Kau fikir betul-betul weh…..aku masuk kelab ni pun sebab A.M kau yang pengerusi kelab ni. Kau ingat aku suka ke masuk kelab pengguna ni?” Haerim berkata.

 

 

“habis tu kau ingat aku sukalah join kelab olahraga tu? Ha?” kata Hanni dan Hyunmi serentak ! mereka berpandang sesama sendiri.

 

“kalau bukan sebab V kau yang perasan comel tu, aku mungkin dah join kelab bola jarring dengan EunHye tau tak “ kata Hanni. Pasal kelab pun nak bergaduh.

 

“eleh, kita ni semua sama je. Aku masuk kelab kadet pun sebab ada encik Kim Tan aku ye~”

 

 

Biasalah 3 orang manusia ni suka bersembang macam tempat public ni macam ana yang punya. Banyak mata memandang kearah mereka. Ketiga-tiga orang sahabat ini memang tak boleh dipisahkan. Walaupun mereka bukan dikelas yang sama. Mereka tetap rapat.

 

 

“ya….3 orang pelajar yang dekat sana tu ada cadangan lain ke?”

 

Semua mata memandang kearah mereka. A.M memandang tajam kearah mereka. Mereka menunduk serta merta.

 

“takde.”

 

“okay semua boleh bersurai.” Semua pelajar meniggalkan bilik mesyuarat. Bilik mesyuarat ini lebih besar dan selesa dari bilik mesyuarat pengawas yang macam tin sadin itu.

 


“hancus harapan aku nak celebrate birthday appa aku .... andwaeeeeeee!!!!!!!” dengan agak slow sikit dari loceng sekolah Hanni menjerit. Cikgu-cikgu yang masih berbincang dengan A.M menoleh kearah mereka. HyunMi menekup mulut Hanni.

 

 

A.M berjalan kearah mereka bertiga. Memang cari nahas betul diorang ni. Hanni menarik mulutnya dari di tekup oleh HyunMi. Tapi sia-sia.

 

“kau ada nak cakap something ke…..Honey?” kata A.M dalam nada yang menggoda sambil mencebikkan bibirnya.

 

“errr…. Sorry kay… tadi saya terpijak kaki Hanni.sebab tu dia meraung. Mianhae” ujar HyeMi pula.

 

 

“ermmmm…. By the way… tarikh yang kita bincang just now tak jadi tau. Saya dengan Naeun ada tournament  tennis. So tarikh tu tak jadi. Tolong bagi tau yang lain okay?” kata A.M dengan tenang sambil memandang kearah hanni.

 

 

“what? Thanks God !” Hanni terus melompat dan memeluk A.M secara spontan ! HyunMi dan HyeMi membeliakkan mata mereka melihat aksi terlarang tersebut !

 

“woi ! kau pehal ni?” A.M menolak perlahan bahu Hanni. Risau jugak kalau tolak anak orang kasar-kasar ni.

 

“omo ! mianhae….! Mianhae…! “ Hanni menunduk tanpa henti dan terus berlari dari situ tanpa menunggu sahabat baiknya.

 

 

“hmmmm….. kids nowdays.. dah hilang rasa malu. Haishhhh apalah nak jadi” perli Naeun. HyunMi dan HyeMi juga sudah hilang dari pandangan mata mereka berdua. A.M tersenyum kecil bila teringakan insiden tadi. Hahaha…. Hanni Nampak sangat comel di matanya.

 

 

“ehem… at least she didn’t kiss in club infront of her boyfriend..” A.M berkata lalu meninggalkan naeun yang agak bengong-bengong lalat.

 

How did he knew about that? Soal Naeun di dalam hati.

 

 

Takde hujan, takde ribut tetiba sahaja cikgu Sungmin buat ujian mengejut !  ada yang masih tergamam tanpa berbuat apa-apa, ada yang sudah menitiskan air mata penyesalan sebab belum sempat menelaah apa-apa, yang tengah korek hidung pun ada. Sungguh pengotor !

 

 

“Okey class…. Today saya nak buat ujian sains tambahan. Saya harap kamu semua dah telaah semua chapter lah ye…. Tak perlu saya ulang lagi. Okey semua duduk tempat masing-masing. Jangan meniru !”

 

 

“…. Apa cikgu ni kami tak baca lagi……”

“..buat lah hari lain….”

“…. Kerja rumah kemarin pun belum siap lagi…”

“……..tidakkkkk!!!!”

 

Dalam masa 2 saat kelas menjadi bising! Pening kepala Sungmin sebentar, studentnya semua nakal belaka. Macam mana dia boleh di transferkan ke sini pun dia tidak pasti.

 

“Class… diam !!!!! saya ada kan ujian ni untuk kebaikkan kamu jugak ! bila markah kamu sikit kamu marah ! try to change lah ! asyik main- main aje ! sampai bila !” jerit Cikgu Sungmin. Kelas terus diam. Muka sungmin menjadi merah selepas marah.

 

“cikgu marah weh… cepat duduk tempat sendiri.”  Ujar Zelo sebagai ketua kelas.

 

Mereka semua beredar ke tempat masing-masing dan menunduk merenung lantai. Takut untuk menatap wajah cikgu Sungmin yang macam rimau hilang anak.


 

 

Hanni mengunyah roti coklat dengan payah, terasa seperti ada batu besar yang tersekat di kerongkongnya. Payah. Setiap kali dia teringat insiden yang memalukan antara dia dan A.M itu pasti dia rasa tidak lalu makan.

 

 

Bukan suka suki dia nak pergi peluk A.M tu, dia Cuma spontan. Kalau boleh tahun ni dia yang nak buat surprise party kat Appa dia sendiri tanpa bantuan ommanya dan dalam masa yang sama dia nak pergi perkhemahan tu.

 

 

A.M yang sedang berjalan sendirian terlihat hanni sedang termenung sambil mengunyah roti seperti isteri yang kematian suami. Tanpa membuang masa A.M terus mendekati Hanni tanpa teragak-agak. Suasana pada waktu rehat di Taman sekolah memang mendamaikan. Tapi tak ramai yang suka lepak disitu kerana jauh dari kantin.

 

 

Ikan di kap di dalam kolam berenang dengan senang. Roti hanni diletakan disebelahnya. Makan ikan ditepi kolam diambil oleh hanni. A.M hanya memerhatikan perlakuan Hanni tanpa sebarang riak. A.M mula membuka langkah mendekati  Hanni.

 

 

1………2………3…

“ Hanni !!!!!!!!” jerit A.M kebetulan tiada orang disitu. Hanni yang tergejut terus mencampakkan semua makan ikan itu kedalam kolam ! ikan- ikan mula lari bertempiaran kerana mereka fikir hujan meteor sudah melanda bumi. Mereka bersembunyi dibawah dan dicelah-celah batu.

 

 

“yaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!!!!!! Bwoyahhhhhhh!!!!!” tempik hanni. Habislah Hanni jika pakcik kebun tahu yang dia telah mencampakkan semua makanan ikan ke dalam kolam itu ! gelap lah masa depan dia.

 

“wooooooo! Rileks lah Hanni, apasal kau macam tertelan tebuan ni !” tanya A.M

 

 

“kau boleh tanya kenapa? Kau cuba tengok surface kolam ni, sekor ikan pon tak Nampak  kau tau tak. Habis semua makanan dia tercampak kat dlm ni kau bole tanya lagi kenapa? Hishhhhhh….”

 

 

“okey….okey aku tanggung semua ni. Semua salah aku. Kau jangan risau.” Ujar A.M untuk menenangkan jiwa kacau Hanni.

 

“ Ha ! apa korang buat ni ! omona kolam aku !!!!!!! hanni apa kau dah buat dengan kolam Ahjussi ni?” jerit Ahjussi tu dengan lantang. Terkejut beruk dua orang manusia tu.

 

 

“ni semua salah saya ahjussi. Saya yang tumpah kan semuanya.” Ujar A.M

 

“Zayn, kau ni dah takde tempat lain ke  nak main? Habis matilah ikan aku semua ni.”  Ahjussi menyisir rambut yang sudah beruban di kepalanya.

 

“ni dia nil ah ahjussi ! penyibuk ja!”

 

“okey , ahjussi nak kamu berdua bersih kan kolam ni ! sebelum masuk kelas, ahjussi tak kira !” ahjussi itu terus berlalu berlalu pergi.

 

Mereka berdua bertungkus lumus membersihkan kolam tersebut. Bau kolam tu tak payah cakaplah busuk nak mampus even hari-hari ahjussi tu cuci.

 

 

Setelah selesai mencuci segala daki-daki yang terdapat di dalam kolam. Baju mereka masing-masing berbau najis ikan. Nasib baik Zayn membawa baju lebih dan diletakkan di dalam lokernya.

 

 

Macam mana nak masuk kelas ni.baju dah bau macam kambing…. Aigooooo~

Jebal someone help meeeeee…….~


 

 

“kesian hanni…. Bodoh betul  jantan tu… habis basah baju Hanni aku. Memang nak mampus lah dia ni. Kalau dia bukan senior aku dah lama masuk kubur dia ni…” kata seseorang yang bersembunyi disebalik tembok sekolah berdekatan makmal sains.

 

 

Lelaki itu berlari kearah bangunan gim sekolah mereka dan meluru kearah lokernya. Lokernya diselongkar dan dia menarik sehelai baju sukan dan seluar trek pendek yang sememangnya di bawa lebih ke sekolah.

 

 

Hanni yang berjalan keseorangan mula binggung. Senior yang diminatinya lansung sedikit pun tidak membantu. Terus pergi meninggalkan begitu sahaja. Mulutnya terkumat kamit memaki hamun seniornya itu dalam diam.

 

 

Hanni berjalan kearah lokernya dan berharap agar ada baju lebih yang dia tinggal kan untuk aktiviti senaman. Langkahnya terhenti apabila seniornya sedang berpeluk tubuh di hadapan lokernya dengan senyuman yang menggoda.

 

 

Disebelah tangan Zayn terdapat satu botol jus dan beg kertas nike. Hanni pura-pura tenang. Di kejauhan ada sepasang mata memerhatikan mereka dengan perasaan curiga dan geram.

 

 

“apa kau buat dekat sini?” tanya Hanni serius.

“ take this as my forgiveness.” Dia menghulurkan jus dan beg kertas tersebut.

 

“nope ! tepi sikit aku nak amik barang dalam loker aku. Sibuk ah kau ni… pergi main jauh-jauh…” Hanni menolak tubuh sasa Zayn namun sedikit pun tidak berkutik.

 

Zayn memeluk hanni tanpa sebarang amaran. Hanni terkedu ! dia tidak membalas pelukan Zayn dan juga tidak ada satu perkataan pun terbit dari bibirnya.

 

“if I say im sorry, I really mean it.” Bisiknya perlahan ke telinga Hanni.

 


 

so how? hahahahaha,.... saya nak mintak  maaf sangat2 sebab tak bole nak update *nangis hujan ribut taufan*

well sebab panggilan PLKN yang best gila2 kat perlis tu saya terpaksa abaikan ff saya yang tak berapa kebabom sangat ni.

alhamdulilah saya dapat rasa jugak apa benda PLKN tu .. selalunya duk dengar orang cita aje ni kita rasa sendiri mmg best.

apa2 pon enjoy with my not really good and syok sendiri punya story ni.

anda semua wajib komen ! no update soon seperti wawzimi. itu amat mengecewakan saya, hahahahaha adios. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
amalinnasuha07 #1
Chapter 11: Update soon
RayhanAdni #2
Chapter 10: wah wahwah hyerim pun dengan tagline jebonnya.

author-nim ,hanni tak marah ke hyunmi peluk hongbin ? :o
wawazimi
#3
Chapter 9: fuyoooooo......
wawazimi
#4
Chapter 8: Wahhh.... sedihnya... T.T
Update soon unnie. I curious ttg penyakit si v .
Fighthing!!
wawazimi
#5
Chapter 7: Ommo what happen?
Please update unnie
Wonderfullife_
#6
Chapter 7: Update soon
RayhanAdni #7
Chapter 7: T.T SEDIHNYA CHAP NI. SAYA PUN SENSITIP MCM HYU NMI JUGAK. NANGIS SKIT BACA. PPALI UPDATE SOON!
wawazimi
#8
Chapter 6: Kenapa unnie x buat hanni n hongbin kiss.. alaaaaaaa....
BabySprinkle98
#9
Chapter 6: amboi Hongbin ambl ksmptan nmpk nk cium Hanni hohoho kn x psl2 msing2 jd jnggal >_<.....cehh ad2 jelah mrid2 lam kls diorng siap cdng bg name ank diorng Lee Honni lg hehehe bkn diorg dh kawin pun.....baikny Zayn,Hanni suh tlng ajr jep ni x die tlng buatkn smpai hbis plak tu,bkn tlng buatkn krj Hanni jep p tlng kmskn bku Hanni skli huhuhu ;V.....haish Hanni dngn Hoya ni x hbis2 gduh kawinkn bru tau hehehe :D.....UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!