marry?

the past between you and me [EDITING] [HIATUS]
Please Subscribe to read the full chapter

Sudah hampir seminggu, Kai tidak menghubunginya. Entah kenapa dia rasa kosong di hatinya. Atau mungkin nak elakkan daripada gossip terus tersebar barangkali. Sooyoung bangun dari katilnya dan menapak langkah menuju ke dapur. Dia membuka peti ais untuk melihat isi peti itu. Satu senyuman yang terukir di bibir gadis itu. Ada makanan lagi. Nasib baiklah ada Kai yang banyak membantu sementara dia belum mencari kerja. Memang tiga hari sekali makanan pasti dihantar oleh seorang lelaki tua yang merupakan pemandu Kai.

Ketukan di pintu mematikan lamunan Sooyoung. Kai ke? Sooyoung pantas menuju ke pintu rumah dan membukanya. Kelihatan seorang wanita lingkungan 50-an. Gayanya menampakkan elegan pada wanita dihadapannya. “Cari siapa ya?” Puan Shin  itu masuk tanpa mengendahkan Sooyoung yang masih terpinga-pinga dengan kelakuannya. “Er.. Maaf tapi puan ni siapa?” Puan Shin merenung sinis kearahnya. “Aku mak pemilik kondo ni.” Mata Sooyoung membulat.

Macam mana ni? Sooyoung menunduk hormat ke arah wanita di hadapannya ini. Puan Shin hanya membalas dengan jelingan tajam. “Puan, duduklah. Saya buat air dulu ya.” Ujar Sooyoung sebelum menapak langkah menuju ke dapur. “Kau tak payah susah-susah nak layan aku. Listen here. Kerana kau, anak aku dapat malu sebab simpan perempuan simpanan.” Hati Sooyoung terguris mendengar bait-bait ayat yang keluar daripada mulut Puan Shin. Dia akui memang dia yang bawak malu dalam keluarga Kai. “Saya minta maaf puan.” Ujar Sooyoung sambil melutut di hadapan puan Shin. “Aku nak kau kahwin dengan Kai.” Kahwin? Riak wajah Puan Shin membuatkan Sooyoung tertanya-tanya. “Puan aa… saya dengan Kai…kahwin?”

Sunny menatap gambar Kai dengan air mata yang gugur membasahi pipinya. Kenapa aku tak berhak memiliki kebahagiaan ini? Aku cintakan kau, Kai. Sunny merintih. Puan Kim mengetuk pintu bilik anaknya dari luar. “Sayang… bukak pintu ni.” Sunny bangun da

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
luckyfree
siapa yang baik hati untuk jadi coauthor... i need help you guys...

Comments

You must be logged in to comment
soohanfeels
#1
Chapter 10: kai gentleman lah dalam nie :D daebak ! I'll wait for the next update ^^
Jminiee #2
Chapter 11: Okay ^^ sya x kisah :) asl kan awk update nnti :D
star_00 #3
Chapter 10: eleh, kai konon takut trgoda.. :p
choco_chim
#4
Chapter 10: omona!! kai~ ♥
ChiaAhn #5
Chapter 10: Amy, cerita ni....
BEST!
XD

Wait for my comment later! ^_^
_ThunderEXO_ #6
Chapter 10: Ya ! Sehun kenapa baru skrg nak menyesal :3 rasakan kw sehun .. hahaha ! ✌ btw author nim keep update ^O^
baekielover #7
Chapter 10: Kntut la sehun ni...mnyebok je