first day.

the past between you and me [EDITING] [HIATUS]
Please Subscribe to read the full chapter

Sooyoung berdiri di luar rumah sambil ditemani Kai di sisinya. “Kenapa tak nak masuk?” tanya Kai sambil tangannya kanannya memegang beg yang berisi baju. “Awak risau mama tak terima awak?” Sooyoung mengangguk. Yalah, waktu perkahwinannya tadi, Puan Kim hanya sekadar datang menunjuk muka dan terus pulang. Benci sungguh Puan Kim kepadanya.

“Jomlah! Abang ada. Lagipun first daykan kita hidup sebagai suami isteri, mama pun nak tengok menantu dia” Kai memujuknya sambil memegang erat tangan Sooyoung. Ada rasa tenang di hati Sooyoung melihat wajah suaminya.

Kai memulas tombol pintu rumahnya. “Mama.” Suasana rumah gelap bagai tidak mahu menyambut kedatangan mereka sebagai pengantin baru. “Mama tidur ke? Awal lagi ni.” Kai melihat jam di dinding rumahnya. “Jom kita letak barang dulu.” Mereka melangkah ke bilik Kai yang berada di tingkat atas. Mula melangkah masuk ke bilik suaminya, membuat hati Sooyoung berdebar. Entah kenapa dia takut berdua-duaan di bilik bersama Kai walaupun lelaki sudah sah menjadi suaminya. Kai sedar akan hal itu , apabila melihat riak wajah isterinya berubah. “Aa... Abang pergi cari mama kejap. Awak pergilah mandi dulu eh.” Kai keluar dan menutup bilik. Uh.. Sooyoung melepaskan lega di hatinya.

Kai menuju ke dapur apabila terdengar perbualan mamanya. “Mama dekat sini ke tadi. Kai tak perasan pun…” Puan Kim menyuruh orang gaji mereka membiarkan mereka berdua. Orang gaji mereka meminta diri sebelum ke biliknya. “Manalah nak perasan kalau pelacur tu ada dengan kamu.” Kai tersentak mendengar kata-kata puan Kim. “Mama! Dia isteri Kai. Kalau dia dengar, dia kecil hati nanti.” Kata-kata puan Kim betul- betul mengguriskan hatinya. Sooyoung adalah isterinya dan bukannya ‘pelacur’ seperti apa yang dikatakan ibunya.

“Wow, baguskan. Sekarang dah mula menengking mama. Mama kecewa dengan kamu. Kai, tahu tak yang Sunny lebih baik daripada perempuan itu. You should know that.” Puan Kim terus bangun dari kerusi ingin menuju ke bilik. Namun langkahnya apabila melihat sesusuk tubuh perempuan yang amat dibencinya. Dia tersenyum sinis ke arah Sooyoung. “Kenapa kau sakit hati ke?” Kai pantas menoleh ke arah mereka. “Awak.” Kai spontan berdiri melihat Sooyoung yang sudah bergenang air mata di pipi mulusnya.

“Kai, esok pergi balik rumah sendirilah ya. Nanti isteri kamu ni sakit hati pulak dengan mama.” Puan Kim terus berlalu meninggalkan mereka berdua tanpa rasa bersalah. Kai meluru ke arah isterinya seraya tangannya memegang kedua-dua tangan Sooyoung. “Abang minta maaf. Abang

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
luckyfree
siapa yang baik hati untuk jadi coauthor... i need help you guys...

Comments

You must be logged in to comment
soohanfeels
#1
Chapter 10: kai gentleman lah dalam nie :D daebak ! I'll wait for the next update ^^
Jminiee #2
Chapter 11: Okay ^^ sya x kisah :) asl kan awk update nnti :D
star_00 #3
Chapter 10: eleh, kai konon takut trgoda.. :p
choco_chim
#4
Chapter 10: omona!! kai~ ♥
ChiaAhn #5
Chapter 10: Amy, cerita ni....
BEST!
XD

Wait for my comment later! ^_^
_ThunderEXO_ #6
Chapter 10: Ya ! Sehun kenapa baru skrg nak menyesal :3 rasakan kw sehun .. hahaha ! ✌ btw author nim keep update ^O^
baekielover #7
Chapter 10: Kntut la sehun ni...mnyebok je