CHAPTER 8

~~HAPPINESS DELIGHT~~
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

~~ Rin Ding Ding Dong ~~

 

SEDIA!

 

TUNDUK SEMUA!

 

Miss Jihyo berdiri di sisi meja guru bersama buku kedatangan di tangannya.

"Semua pelajar boleh duduk." kata Miss Jihyo lalu membuka buku kedatangan di atas meja. Dia memerhati satu per satu wajah-wajah pelajarnya.

 

"Byun Baekhyun?"

 

ADA!!

 

"Oh Sehun?"

 

ADA!!

 

"Kim Yura?"

 

ADA!

 

"Park Chanyeol?"

 

ADA!!

 

"Lee Kaeun?"

 

"cit..cit..cit" ~~ bunyi cicak~~

 

"Lee Kaeun?"

"Takde cikgu!!"

"Takde?" Miss Jihyo pandang ke arah tempat duduk kosong lalu menanda sesuatu pada buku.

"Ni, mana diorang pergi?" Miss Jihyo menunjuk ke arah beberapa tempat duduk di tepi tingkap. Tempat duduk itu kosong yang tinggal hanya beg sahaja. Orangnya tak tahu menghilang ke mana.

Beberapa orang pelajar senyap, malas mengambil tahu akan sikap kebiasaan BTS itu yang selalu akan keluar melepak ketika pembelajaran sejarah. Raut wajah miss jihyo bertukar merah, memegang dahinya. Anak muridnya yang ini selalu memberinya masalah tetapi kadangkalanya membanggakan dirinya.

"Ok, semua. Tak mengapalah. Teruskan pembelajaran kita, muka surat 88. Chapter...bla...bla..bla.." kata miss jihyo sambil tangannya laju membelek helaian muka surat pada buku.

 

[ Chanyeol P.O.V]

 

Aku mengeluh panjang. Tidak berminat untuk belajar ketika ini. Aku meliarkan mata memerhatikan keadaan sekeliling. Ketika miss jihyo sedang menulis sesuatu pada papan putih, seperti biasa lumrah seorang pelajar tidak asing bagi mereka jika tidak melakukan sesuatu pekerjaan ketika guru sedang mengajar. Termasuklah Baekhyun yang sedang menegakkan buku teksnya menutupi seluruh wajahnya lalu melentokkan kepala di atas meja. Nak membuta la tu. Aku menoleh ke belakang tepat terarah ke arah Chen yang sedang menyepak-nyepak kerusi Sehun yang terkekek ketawa sambil tangannya menaip sesuatu pada handphone Chen lalu dipass ke sebelah, Kai dengan senyuman evil smile diorang itu. D.o di sebelahnya juga nampaknya tidak menumpukan perhatian sebabnya.....

Lihatlah! dia sorang je yang sibuk menelaah buku masakan di atas meja.

Aku pandang ke hadapan semula apabila miss jihyo berdehem beberapa kali.

"Ok, saya nak pinjam telinga kamu semua sekejap.Min....... "

"Cikgu! Pinjam telinga Chanyeol! Telinga dia lagi luas daripada kitorang cikgu!" Chen berkata dan disambut gelak ketawa seisi kelas.

"Werkk!! Andwaeyo!" kataku tersengih sambil menutup kedua-dua belah telinga.

"Hish.. Kamu semua ni macam-macamlah. Ok, semua beri perhatian. Minggu depan sekolah akan adakan hari perjumpaan ibu bapa. Saya harap parent kamu dapat hadirkan diri. Arrasseo?"

 

"Nae!!"

 

Aku mencebikkan bibir. Heh! Hari perjumpaan ibu bapa konon! Omma dengan appa aku sekali pun tak pernah nak datang sekolah aku. Busy la katakan, sampai anak sendiri pun tak dipedulikan. Aku menggenggam tanganku. Geram dengan sikap omma dan appa yang lebih pentingkan perniagaan daripada aku.

 

CHANYEOL!

 

Aku tersentak lalu berpaling memandang Baekhyun di muka pintu.

"Jomlah! Kau tak nak rehat ke?" Hah? Dah rehat ke? Aku meraut mukaku. Aku lihat sekeliling hanya tinggal aku seorang je dalam kelas, lantas aku mencapai handphone atas meja lalu menyertai mereka menuju ke cafe.

"Yeol! Kau ni kenapa? Orang tengah sibuk-sibuk tadi, sempat kau mengelamun ye?" kata Chen sambil tangannya tidak lepas menarik seluar D.o yang berjalan di hadapannya.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
chanyeorin
this my first ff.. hope you like it.. kamsamida

Comments

You must be logged in to comment
93Hanafayana #1
Chapter 7: Update soon
Lay_La
#2
Chapter 4: Update lgy
Tapi chap dye pendek kalo pnjang lgy best
Anyway ff ni best
woohyun98
#3
Chapter 4: update soon :)
kayd2208 #4
Chapter 1: sambung cepat!!