CHAPTER 1

~~HAPPINESS DELIGHT~~
Please Subscribe to read the full chapter

 

Pagi yang cerah, menaikkan mood aku untuk ke sekolah. Kaeun memandang ke luar tingkap kereta. Kelihatan kota Seoul sudah pun sesak walaupun di waktu pagi. Kaeun melihat jam tangannya, `Hmm.. lagi 5 minit pagar sekolah akan tutup. Huhh...~~` Kaeun mengeluh kecil.

 

Beberapa minit kemudian, Kaeun pun sampai di sekolahnya. `Sekolah Tinggi Jeguk.` Itulah yang tertera di pagar sekolah. Siapa yang tidak kenal Sekolah Tinggi Jeguk. Sekolah kluster yang terdiri daripada pelajar-pelajar kaya yang mempunyai tahap IQ yang tinngi.

Di hadapannya berdiri megah sebuah sekolah yang semegah dengan namanya. Kaeun mengaturkan langkahnya. Hari ini, Kaeun mengenakan sepasang kasut tumit tinggi berwarna hitam yang dihiasi dengan permata, dipadankan dengan sebuah beg bimbit yang juga berwarna hitam di tangannya. Beginilah trend pemakaian pelajar-pelajar di Sekolah Tinggi Jeguk. Sama ada perempuan mahupun lelaki semuanya sama je. Mempamerkan segala kemewahan keluarga untuk menaikkan populariti.... Termasuklah aku..

Kaeun meneruskan langkah menuju ke kelasnya. Kaeun tahu ada beberapa mata yang sedang memerhatikan langkahnya. Berminat dengan kasut dan beg di tangannya. Kaeun sudah biasa begini, kerana ommanya seorang pereka fesyen  dan mempunyai syarikat perniagaan terkenal di Seoul. Jadi tidak hairanlah jika kasut dan begnya silih berganti. Ketika Kaeun menuju ke lockernya, Kaeun memerhati beberapa orang pelajar sedang berbisik-bisik sesama mereka. Kaeun melihat sekeliling koridor itu dan tiba-tiba pandangannya terhenti pada salah seorang gadis yang sedang mengatur langkah yang juga menuju ke locker dengan rakan-rakannya. Dengan tidak semena, gadis itu membalas pandangan Kaeun dengan senyuman sinis.

Kaeun tersenyum. `Group GPG rupanya.` Itulah ayat yang meniti di bibir Kaeun. Group GPG adalah musuh ketatnya sejak di sekolah menengah rendah lagi. Mereka akan sama-sama bertanding untuk menunjukkan populariti dan pengaruh masing-masing.

Kaeun menutup pintu locker dan mengatur langkah ke arah si gadis sambil melemparkan senyuman manis.

"Jessica-sshi, aku dengar omma kau attend jugak majlis peragaan fesyen antara syarikat di Seoul tu. Betul ke?" Kaeun bertanya sambil melihat kukunya.

"Nae. memang betul omma aku attend majlis tu. Waegeurae? (apsal?) *Pandang Kaeun.

" Tak ada apa-apa. Aku just tanya je. Tapikan, aku dengar ramai lagi tau pereka fesyen akan datang majlis tu. Hopefully, majlis tu akan umumkan fesyen paling trendy di Seoul ni." 

Kaeun mendekatka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
chanyeorin
this my first ff.. hope you like it.. kamsamida

Comments

You must be logged in to comment
93Hanafayana #1
Chapter 7: Update soon
Lay_La
#2
Chapter 4: Update lgy
Tapi chap dye pendek kalo pnjang lgy best
Anyway ff ni best
woohyun98
#3
Chapter 4: update soon :)
kayd2208 #4
Chapter 1: sambung cepat!!