XoXo PIKA Episode 7

Playboy itu kawan aku
Please Subscribe to read the full chapter

nak tau sape Li Jiaheng?? nie Li Jiaheng!! 

actually Li Jiaheng nama kelahiran Kris, tapi dia tukar ke Wu Yi Fan.. sebab tu time dia sekolah rendah, nma inggeris dia Kevin Li not Kevin WU.. ^_^ //pengsan//

 

Luhan P.O.V

 

Aku meraup mukaku beberapa kali.. Air mata tak henti-henti mengalir dari tubir mata. Aku tidak pernah menyangka bahawa Sae Na sekejam itu. Kemudian,  aku teringatkan kejadian ketika Sae Na pengsan.. Sae Na yang 'dilempang' oleh Hyeri. Aku percayakan SaeNa lebih dari Hyeri. Aku percayakan orang yang aku baru jumpa lebih daripada kawan baikku sendiri. Bodohnya diriku ini. aku terasa menyesal atas perbuatanku  ketika itu.  Kejadian tengah hari itu asyik berulang dalam kepalaku.. Aku tidak dapat melupakannya.. tatkala Sae Na cuba membunuh Hyeri. Depan mata. DEPAN MATAKU sendiri. Agaknya, kalau aku tak datang awal, mungkin aku akan kehilangan insan yang selama ini dia sayang buat selamanya. 

 

Aku menuam(?) di kedua belah pipiku. Aku langsung tidak menyangka Sehun sanggup bertindak sebegitu. Sehun sanggup menumbukku.. Sehun tidak mahu dengar penjelasanku.. Mungkin ini balasan yang Tuhan bagi sebab aku selalu taknak dengar penjelasan Hyeri sejak kedatangan SaeNa. Pipi gebuku yang sudah kering itu, basah kembali memikirkan kesalahan yang dilakukan terhadap Hyeri. 

 

Aku akan lakukan apa sahaja untuk buat Hyeri pulih kembali ingatannya!  tekad diriku sendiri.. Kini, aku telah kehilangan orang yang paling rapat denganku. Selama 5 tahun. Kini, aku sudah tiada siapa yang aku percayai untuk meluahkan perasaan selain Jiaheng. Aku mengenali  Jiaheng ketika aku masih  diChina. Ketika itu Jiaheng pulang kekampungnya dan kebetulan aku lalu disitu. Jiaheng diejek oleh budak-budak kampung sebelah hanya kerana dia orang bandar. Jiaheng dibesarkan di bandar. Dari kecil lagi, dia sudah tinggal di Canada , mengikuti ibunya. Bapanya? Yang itu aku tak pasti. 

 

Aku segera memarahi budak-budak itu kerana menganggu Jiaheng. Semenjak itu, aku dan Jiaheng rapat. Tetapi malangnya, dia terpaksa kembali semula ke Canada. Kami sering berhubung dengan telifon. Ataupun kadang-kadang e-mail. Jiaheng memberitahuku, dia sudah menukar namanya kepada WuYiFan. Aku tak tahu kenapa. Mungkin ibunya berkahwin dengan orang lain? Tetapi sepatutnya Wu Jiaheng. Ah, malaslah aku fikir

 

Tahun lepas, Jiaheng memaklumkan kepadaku bahawa dia akan pergi ke Korea kerana kebetulan sepupunya itu mahu pulang ke Korea. Jiaheng berkali-kali memesan kepadaku agar memanggilnya Yifan atau Kris, tetapi aku tidak biasa. Aku sudah terbiasa menggunakan panggilan Li.. 

 

Aku.. aku dah tak boleh buat apa lagi.. Hyeri. Aku tak tahu kenapa. Aku rasa sedikit sakit hati ketika melihat Hyeri keluar dengan Sehun, walaupun aku tahu SiYeon disitu. Kerana aku nampak SiYeon dikedai yang sama. Aku taksuka. itu sahaja. Sehun. Aku sudah lama mengenalinya. Dia seorang yang suka berahsia.. Sama seperti Jiaheng. Selama tempoh perkenalan kami, Sehun selalu menunjukkan clue kepada Hyeri. Dia melayan Hyeri dengan baik sekali. Bagai menatang minyak yang penuh. 

 

Aku hanya berharap, apa yang dikatakan Sehun ketika dihospital itu tidak betul. Dimana dia mengatakan bahawa Hyeri itu yeoja chingunya. Gila ke??!! Hyeri itu milikku Sehun.. Tapi.. semenjak peristiwa hari itu, aku takpernah lihat Hyeri memakai cincin pemberianku.. Kalaupun dia takingat padaku, sepatutnya pakai sahajalah cincin itu. Tak boleh ke? Dia dah buang ke? 

 

Aku menyeka perlahan air mataku. Kesakitan tadi .. aku tak hiraukan. Aku memandang sekilas kearah jam. 6.30.. Aku segera mencapai hoodieku dan topi, lalu menutup kepalaku dengan hoodie tersebut. Niatku cuma hendak melawat Hyeri lagi sekali. Hyeri, mianhae.. 

 

Sampai dihospital, aku hampir sahaja terserempak dengan Sehun yang baru sahaja ingin pulang. Nasibku baik kerana hoodieku dan topi ini mampu melindungi mukaku yang terlebih kacak ini. Kesan merah dipipiku masih ada.. 

 (cuma topi tuh kat dalam.. :P) 

 

Aku menghayun langkahku ke wad E12. Aku membuka pintu perlahan-lahan. Hyeri keliha

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ayla_Qistina
ahaha.. mianhae!!! sebenarnya.. idea tuh semua hilang!! eottokhe?? ya Allah!! HILANG SEMUA IDEA TUH!!! bila nk tulis balik.. blank.. omo!!

Comments

You must be logged in to comment
syasyumilaimzamani #1
Chapter 7: x sbrnya nk tggu chapter strusnya
NizNisrina12 #2
Chapter 7: haha.. lawaknya..
emelynadya #3
Nak tnya sikit bleh??
Sbnarnya gmbar yg Jung Hyeri 'oc' guna tu nama sbnar dia tu apa??
Hrap awk bleh jwab :’-(..
emelynadya #4
Chapter 6: Update soon please!! ;)
tyra01 #5
Chapter 8: Update soon plzz.....
girlzpeace #6
Chapter 8: Daebak!! Update soon...update soon.....update soon!! Hwaiting..
jadoo98 #7
Chapter 6: Chapter 6 : Update soon...best cite ni,update lagi...nak bca lagi tak hbs lagi cite ni
FatinHumairah_
#8
Chapter 5: Chingu ku~ Daebak. Daebak. Daebak. Nk nangis pn ade aq bca. >< xD
JeonAra #9
Chapter 6: Daebak!!! Best giler2 ff ni !!!
ChanBaekLu #10
Chapter 6: Update soon eonnie.....this story is really really amazing!!!!!