Episode 4

Playboy itu kawan aku
Please Subscribe to read the full chapter

Hyeri mengeluh kecil.. Dia merenung gambarnya bersama Luhan dan Sehun tahun lepas.. Hubungan kawan yang dijalin 5 tahun lepas terputus begitu sahaja dengan kehadiran Sae Na.. Luhan tak pernah tinggikan suara dekatnya.. Luhan takpernah lempang dia sekuat hati sebegitu .. Luhan tak pernah tolak dia jatuh sampai luka.. Tapi semua itu dilaluinya semenjak Sae Na hadir dalam kehidupan mereka.. Sepanjang mereka berkawan, Luhan melayan dia dan Sehun dengan baik sekali.. Dia terima Hyeri seadanya walaupun Hyeri nampak nerd, brutal ketika itu.. Dia memasukkan gambar itu kedalam kotak 'history'nya . 

 

Dia tekad.. Luhan telah memutuskan persahabatan mereka begitu sahaja pagi itu.. Jadi dia tekad untuk tidak melayan Luhan lagi.. Sungguh.. Dia menyesal kerana tidak melarang Luhan dari awal lagi.. dia menilik cincin silver pemberian Luhan 5 tahun lepas tatkala mereka baru sahaja menjadi kawan.. 

 

"Hyeri.. Nah" Luhan menghulurkan sebuah kotak kecil berbalut gambar teddy kepadanya.. Hyeri memandang pelik kearahnya.. 

 

"Apa ni Lu?" 

 

"Er, bukaklah.." Hyeri membuka pembalut itu dengan cermat.. Dia mengukir senyuman dibibir tatkala dia membuka kotak itu.. 

 

"Untuk apa ni?" 

 

"Sebagai tanda terima kasih sebab sudi jadi kawan saya.." Luhan mengambil cincin itu dari tangan Hyeri dan menyarungkannya.. 

 

"Haha Lu... sepatutnya saya yang patut ucap terima kasih sebab sudi jadi kawan saya.. Sudi terima saya seadanya.. Lindungi saya.. Lu.. Saya peliklah.. Kenapa awak sudi berkawan dengan orang nerdy a.k.a brutal macam saya nie?" 

 

"Sebab.. Entahlah.. awak ada aura awak tersendiri.. Jangan cakap diri awak nerdy sayang.. Walaupun awak pakai macam ni sekalipun, awak tetap nampak cantik dimata saya." ucap Luhan ikhlas.. air mata sudah bergenang dikelopak mata Hyeri.. 

 

"Thanks Lu.. awak adalah orang kedua yang menerima saya selepas Sehun.." 

 

"No prob Hye." 

 

Sekarang ini semua itu tinggal kenangan.. Perlahan-lahan Hyeri melurutkan cincin itu.. Tanpa berfikir untuk kali kedua, dia mencampak cincin silver itu di luar tingkap.. Dia tersenyum gembira.. 

 

"Mian Lu.. Kau dah putuskan hubungan kita.. Sekarang nie.. Aku akan cuba lupakan kau.. Maaf Lu.. Mulai sekarang, Jung Hyeri ini bukanlah Jung Hyeri yang kau kenal 5 tahun lepas.. Aku dah tekad.. Jangan cari aku lagi.. " Hyeri mengambil lighter dan membakar semua barang pemberian Luhan yang berada dalam tongsampah itu.. kemudian dia tersenyum kepuasan.. 

 

"Aku takkan pernah menyesal dengan apa yang aku buat.. Dan aku harap kau pun takkan menyesal dengan apa yang kau buat.. Mulai hari ini, aku, Jung Hyeri tidak mengenali Lu Han lagi.." Hyeri menitiskan air matanya.. Mulut cakap lain, hati cakap lain.. Didalam hatinya, dia sangat berharap bahawa Luhan akan memujuknya semula.. tetapi itu mustahil.. Mustahil bagi Luhan untuk memujuknya kerana dia sudah mempunyai Sae Na.. 

"Kau okey tak Hye??" tanya Si Yeon sebaik sahaja dia masuk kedalam kelas. Hyeri menganggukkan kepala.. Dia memaling kepalanya ketepi.. Dia segera memalingkan kepalanya kehadapan apabila dia melihat Luhan menghala kekelasnya.. 

 

"Hyeri.." panggil Luhan perlahan tetapi malang baginya kerana Luhan tidak dilayan.. Luhan menyentuh kepala Hyeri yang berbalut itu.. 

 

"Hei apa ni?!" Hyeri segera menepis tangan Luhan .. Luhan yang terkejut itu terdorong kebelakang.. Pelajar-pelajar mula memandang kearah mereka.. 

 

"Hyeri.. kau masih sakit ke.." 

 

"Siapa kau? Aku kenal kau ke??" soal Hyeri kasar. 

 

"Hyeri.. Aku tau kau kenal aku.. Hyeri.. Jangan cakap dengan aku yang kau ada amnesia.." ujar Luhan prihatin.. Hyeri cuba menahan air matanya dari jatuh kerana terharu dengan tingkah laku Luhan.. 

 

"Aku cakap aku tak kenal kau aku tak kenal lah.. Blah lah.. Tak nampak aku nak belajar nie?" Hyeri meninggikan suaranya.. Luhan tergamam.. Begitu juga dengan pelajar disitu.. 

 

"But Hye.. Mana pergi Hyeri si nerdy yang aku kenal 5 tahun lepas?" tanya Luhan lagi tidak mahu mengalah.. Dia tahu Hyeri hanya menipu.. Dia nampak itu semua dari riak muka Hyeri.. Mereka berkawan sudah lama dan Hyeri pasti akan ada riak muka sebegitu jika dia menipu. Sudah masak dia dengan perangai Hyeri itu. 

 

"Haha.. aku pernah kenal kau 5 tahun lepas ke?? Aku nie dulu nerdy ke?? Setahu aku, aku baru je balik Korea  tahun lepas." Semua disitu terlopong.. Biar betul??!!

 

"Hyeri.. aku tau kau tipu Hye.. Hye.. jangan buat aku macam ni.." Luhan memegang lengan Hyeri.. Hyeri tersentak lalu segera menolak Luhan.. 

 

"Get out from my classsss!!!!!!!!!!!!" jerit Hyeri lagi.. Luhan yang tergamam itu segera keluar.. Dia terserempak Sae Na diluar dan Sae Na merenungnya tajam.. 

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ayla_Qistina
ahaha.. mianhae!!! sebenarnya.. idea tuh semua hilang!! eottokhe?? ya Allah!! HILANG SEMUA IDEA TUH!!! bila nk tulis balik.. blank.. omo!!

Comments

You must be logged in to comment
syasyumilaimzamani #1
Chapter 7: x sbrnya nk tggu chapter strusnya
NizNisrina12 #2
Chapter 7: haha.. lawaknya..
emelynadya #3
Nak tnya sikit bleh??
Sbnarnya gmbar yg Jung Hyeri 'oc' guna tu nama sbnar dia tu apa??
Hrap awk bleh jwab :’-(..
emelynadya #4
Chapter 6: Update soon please!! ;)
tyra01 #5
Chapter 8: Update soon plzz.....
girlzpeace #6
Chapter 8: Daebak!! Update soon...update soon.....update soon!! Hwaiting..
jadoo98 #7
Chapter 6: Chapter 6 : Update soon...best cite ni,update lagi...nak bca lagi tak hbs lagi cite ni
FatinHumairah_
#8
Chapter 5: Chingu ku~ Daebak. Daebak. Daebak. Nk nangis pn ade aq bca. >< xD
JeonAra #9
Chapter 6: Daebak!!! Best giler2 ff ni !!!
ChanBaekLu #10
Chapter 6: Update soon eonnie.....this story is really really amazing!!!!!