chap 33

My Crush Is Mr.D.Oughnot

Yonri merenung ke luar tingkap dengan mata yang dah macam keluar bebola api.Dia mengeluh kasar.Geram tengok Luhan dengan Yebin bersama.Dia meneguk air kosong yang sejuk itu bagi menyejukkan hatinya yang panas.

 

“Pelajar semua!duduk tempat masing-masing”Suara cikgu Park mematikan lamunan Yonri,namun matanya terbeliak luas apabila melihat figura yang berdiri tegak disebelah cikgu Park.Mata Yonri ditenyeh beberapa kali.

 

“Okay semua,mulai hari ini,kamu akan ada cikgu seni yang baru..cikgu..sila perkenalkan diri kamu”Cikgu Park tersenyum memandang lelaki tersebut.

 

“Hi semua pelajar,nama saya Lee Donghae,mulai hari ini saya akan mengajar seni bagi kelas kamu”Yonri terngaga.Biar betul,Donghae jadi cikgu dia?Yonri rasa macam dunia ini dah berputar dengan laju sehingga kepala dia rasa pening.

 

Donghae tersenyum memandang wajah-wajah pelajarnya yang teruja atau sebenarnya teruja memandang wajahnya ya kacak.Haha,mata Donghae terpandang seorang pelajar yang menghempas wajahnya diatas meja.Macam kenal,tapi siapa,ek?.

 

“Cikgu..siapa pelajar yang dekat sana tu?”Bisik Donghae kepada cikgu Park.Pantas cikgu Park memandang kearah Yonri.

 

“Yonri!”

 

“Yep!”Yonri terus berdiri bangun dek terkejut.Matanya kini bertentangan dengan Donghae.Mata mereka tidak berkelip langsung.Yonri cuba mengukirkan senyuman,namun senyumannya itu menjadi kaku.

 

“Baiklah cikgu,saya keluar dulu ya”Cikgu Park menepuk-nepuk bahu Donghae dan berjalan pergi.

 

Donghae tersenyum dan anggukkan kepala.Dia memandang kearah pelajar yang sedang merenunnya itu semula. “Cikgu!berapa umur cikgu??”Soal seorang pelajar perempuan yang berambut pendek yang tersengih malu.

 

“Umur saya?umur saya 24 ^^”Hampir semua pelajar perempuan berteriak kegembiraan.Yonri menjeling menyampah. “Ceh!itu pun nak terpekik-pekik”Yonri berbisik sendiri dan menggeleng kepala.

 

“Cikgu dah kahwin ke belum?”Donghae ketawa kecil mendengar soalan tersebut. “Tak..masih available”Sekali lagi pelajar perempuan umpama terkena hysteria.

 

“Cikgu”Donghae memandang kearah suara yang memanggilnya dengan tangan terpacak tinggi diangkat.

 

“Saya rasa tak sihat..boleh saya ke bilik rawatan?”Yonri mengerlip-ngerlipkan matanya meminta simpati.Donghae hanya tersengih senget dan anggukkan kepala.Yonri berdiri dari tempat duduknya dan berjalan melintasi Donghae dan…prak!dia telah memijak kaki Donghae dengan sekuat hati.Berkerut muka Donghae menahan kesakitan.

 

“Adeh budak ni…hari first aku nak ngajar pun,dia buat aku macam ni..hish”Donghae berbisik didalam sanubari hatinya dan menggeleng kepala.

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 35: Update,citer nim mmg daebak!!
Didie_BTS #2
Chapter 35: Update!! Citer akak always be the best for meee ^-^
SyiqaYeollie
#3
Chapter 35: update soon!!!!
ExoLoveable
#4
Update soon yeaaaa awak !!!!
zssssup #5
Chapter 35: update soon
_kimseokjin #6
Chapter 35: update please
kyunnie96
#7
Chapter 35: Huuu T.T update update ....
AuziSalsabila #8
Chapter 35: Author-nim...jebal~~~palli2 update...
kimseokjin_ #9
Chapter 35: please update soon
kimseokjin_ #10
Chapter 35: i hope that you will update soon