chap 24

My Crush Is Mr.D.Oughnot

Yebin mendengar lagu Justin Bieber One Time yang sedang dimainkan pada telefonnya itu sambil memandang kearah luar tingkap.Dia menongkat dagu.

 

Beberapa minit kemudian pintu biliknya diketuk.Pantas Yebin berjalan kearah pintu dan membukanya.Matanya terbeliak memandang Luhan yang sedang melambai sambil tersenyum.

 

“Ni Hao”.

 

Yebin menaikkan kening kanannya.

 

Tanpa dijemput Luhan berjalan masuk kedalam bilik dan baring diatas katil.

 

“yah..siapa suruh main redah aja ni”.Yebin bercekak pinggang.Luhan tersenyum.

 

“alah..lagipun..kita akan kahwin juga nanti..kan?anyway..dekat sinilah kau tidur setiap malam ek?”.Luhan membetulkan kedudukannya supaya lebih selesa.Ish,Yebin pula tak rasa selesa.Mata Luhan terpandang satu plastik yang aneh diatas meja kecil disebelah lampu.Secara spontan dia mencapainya.

 

Terbeliak mata Luhan dibuatnya.Yebin pantas melompat macam pemain rugby dan mengambil ‘plastik’tersebut dan melemparnya kedalam almari baju.

 

“gilo!camne pad aku boleh ada dekat situ!!buat malu aja”.Yebin memandang kearah lain.Manakala Luhan hanya ketawa dan berdiri dan cuba menundukkan badannya kehadapan cuba mengintai wajah Yebin disebalik rambutya yang hitam seperti langit yang gelap pada waktu malam.

 

“mwo?”.soal Yebin apabila memandang kearah Luhan.

 

“jom..turun makan malam..parents kita dah turun dekat bawah”.Ajak Luhan.

 

“hah?parents kita??”.Yebin terbeliak mata.Pergh.

 

 

 


 

 

 

 

Sehun sibuk membaca buku motivasi yang dihadiahkan oleh mendiang appanya ketika berumur 5 tahun.Itu adalah hadiah terakhir dari appanya.Hadiah untuk dibaca ketika dia dewasa.Ya,sekarang.Sayu hatinya mengingati kedua orang tuanya.Kadang-kadang air mata tertumpah dengan tanpa disedari oleh Sehun.

 

“omma..appa..Sehun..akan pastikan….mereka sengsara”.Sehun menutup buku tersebut.Coklat suam diminumnya.Dia memandang bintang yang bergemerlapan bercahaya.Glob dipusing-pusingkannya.Dia menongkat dagunya dan mengeluh kasar.Tiba-tiba dia memandang tangannya.Tangan yang menggenggam tangan Yebin petang tadi.Sehun menjadi kaku.

 

“kenapa?”.

 

“oppa”.Sehun berpaling kebelakang memandang Yonri yang sedang membuka pintu sambil terkelip-kelip memandangnya.

 

“wae?”.soal Sehun sambil menggeliat kecil dan berjalan kearah Yonri.Terus kerdil Yonri dibuatnya apabila Sehun berdiri dihadapan.

 

“oppa..jebal..buat sesuatu untuk batalkan perkahwinan Luhan oppa dengan perempuan tu”.Yonri mencebik bibir.Dia tahu,mesti macam-macam dibincangkan oleh parents Luhan dengan parents Yebin.

 

Sehun ketawa kecil.Kelakar rasanya mendengar apa yang Yonri katakan.Sehun baru aja balik ke korea tak sampai seminggu.Nak memprotes macam tu?sebab apa?mesti pelik nanti orang fikir.

 

“apa Yonri fikir pelik-pelik ni??”.Sehun menggeleng kepala.Dia berjalan menuju kearah sofa dan melabuhkan punggung.Kakinya disilang.Yonri pun menuju kearah sofa dan duduk dihadapan Sehun.

 

“oppa kan tahu..Yonri suka Luhan oppa sejak dulu lagi..even Yonri lebih tahu kisah hidup Luhan yang dulu pun..still Yonri suka gila dekat Luhan oppa..ni..Yebin..apa-apa dia tak tahu..kalau dia kahwin dengan Luhan oppa pun..dia nakkan satu aja..harta..takpun rupa..kan?”.Yonri merengus kasar.

 

Sehun hanya tersenyum memandang Yonri tanpa berkata apa-apa.Matanya setia memandang gambar dia bersama dengan Luhan sewaktu kecil-kecil dahulu.

 

“oppa tak nak masuk campur”.Sehun mengangkat wajahnya memandang Yonri.

 

“tch!oppa!..”.Yonri mencebik bibir dan memeluknya sendiri.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 35: Update,citer nim mmg daebak!!
Didie_BTS #2
Chapter 35: Update!! Citer akak always be the best for meee ^-^
SyiqaYeollie
#3
Chapter 35: update soon!!!!
ExoLoveable
#4
Update soon yeaaaa awak !!!!
zssssup #5
Chapter 35: update soon
_kimseokjin #6
Chapter 35: update please
kyunnie96
#7
Chapter 35: Huuu T.T update update ....
AuziSalsabila #8
Chapter 35: Author-nim...jebal~~~palli2 update...
kimseokjin_ #9
Chapter 35: please update soon
kimseokjin_ #10
Chapter 35: i hope that you will update soon