chap 32

My Crush Is Mr.D.Oughnot

“Tak guna punya donut mata bulatt!!!aku sumpah kau jadi batu cam hati kau jugak karang!!!”Yebin memasukkan makanan yang disediakan hampir berejam untuk Kyungsoo.Dan mamat itu makan,tak sempat pun Yebin lihat reaksi wajahnya.Yebin menitiskan air mata.Dia meletakkan chopstick diatas tudung bekal dan perlahan-lahan hatinya merasa terluka.Air mata mula menitis pantas.Kenapa sakit sangat kalau ada crush??kenapa!oh tidak.Air mata,janganlah mengalir!.

 

“Seorang aja?”

 

Yebin berpaling kebelakang dan memandang Luhan yang tersenyum manis dengan menyedut susu kotak dan menunjukkan tanda peace dengan wajah selambanya.Yebin mengeluh kasar,nasib baik air mata dah kering.Kalau tak kena siasat dengan Sherlock muka comel ini pula.

 

“Kenapa bad mood aja?ini bekal banyak-banyak..kau makan sorang ke?eh…aku lapar ni..biar aku tolong habiskan”Tanpa meminta kebenaran atau apa-apa Luhan mengambil chopstick diatas tudung bekal dan makan sambil tersenyum.Dia merenung wajah Yebin yang redup itu.

 

Chopstik disebelah bekal itu Luhan perhatikan dengan mencebik bibir.Dia tahu,chopstick itu,Kyungsoo yang guna.Dan ya,dia nampak tadi,lepas Kyungsoo rasa bekal Yebin,dia berjalan pergi sambil tersenyum nipis.

 

“Yebin”

 

Yebin mengangkat wajahnya dengan muka masam mencuka.

 

“Kalau aku cakap….

 

Luhan menggigit bibir dan menatap mata Yebin dalam-dalam.Yebin kelihatan setia menunggu apa yang mahu dikatakan oleh Luhan.

 

“Kalau aku cakap aku nak kahwin dengan kau tanpa paksaan..macam mana?”

 

Tak pasal-pasal Yebin tercekik disitu.Dengan panik Luhan mengambil botol air milik Yebin dan menyuap air tersebut kepadanya.

 

“Uhuk!uhuk!uhuk!..apa kau cakap??”Yebin menaikkan kening dengan wajah yang tidak percaya.

 

“Ya..aku nak kahwin dengan kau”Luhan mengulangnya sekali lagi dengan wajah yang tersenyum.

 

Yebin menundukkan wajahnya.Dia sendiri keliru.Patutkah dia menunggu Kyungsoo dan menunggu atau bersama Luhan yang sudah jelas masa depan untuk bersamanya lebih cerah?.Yebin sendiri pening kepala.

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 35: Update,citer nim mmg daebak!!
Didie_BTS #2
Chapter 35: Update!! Citer akak always be the best for meee ^-^
SyiqaYeollie
#3
Chapter 35: update soon!!!!
ExoLoveable
#4
Update soon yeaaaa awak !!!!
zssssup #5
Chapter 35: update soon
_kimseokjin #6
Chapter 35: update please
kyunnie96
#7
Chapter 35: Huuu T.T update update ....
AuziSalsabila #8
Chapter 35: Author-nim...jebal~~~palli2 update...
kimseokjin_ #9
Chapter 35: please update soon
kimseokjin_ #10
Chapter 35: i hope that you will update soon