Chapter 3

Between Fate And Destiny

 

Sarang mengemas rumahnya. Sudah seminggu ibunya pergi dan segala tugas yang dijalankan oleh ibu jatuh ke tangannya. Kini Sarang sudah tidak boleh keluar sembarangan. Banyak kerja yang perlu dia buat. 

 

Pappp

 

Pintu rumah dihentak kuat. Sarang yang sedang mengemas baju tersentak dan pantas memandang ke arah pintu. Appanya, Encik Im meluru ke arahnya.

 

"Duit manaa? duit?" Encik Im mencekik Sarang. Sarang mengerang kesakitan. Dia cuba untuk melepaskan tangan appanya.

"Sarang tak ada d..duit appa" Sarang menjawap tersekat-sekat. Dia sukar untuk bernafas. Encik Im melepaskan keluhan geram. Dia memandang Sarang.

"Jangan nak tipu ! Baik kau bagi duit tu sekarang !!" bentak Encik Im. Sarang hanya menundukkan kepalanya.

"Aku kata bagi !!" Encik Im menarik Sarang dan menghempaskan Sarang ke atas katil. Tali pinggangnya dibuka. Mata Sarang terbeliak memandang Appanya. Tak. Tak mungkin.

"Apa appa nak buat?" tanya Sarang dengan suara yang bergetar. Encik Im tersenyum jahat.

"Tak dapat duit, dapat kau pun jadi lah !" Encik Im mambuka tali pinggangnya. Dia bergerak menghampiri Sarang. Sarang menangis dan cuba untuk lari tetapi tangannya direntap kasar oleh Encik Im dan menyebabkan dia jatuh kembali. Encik Im mendekatkan badannya ke badan Sarang. Sarang menangis kuat.

"Appa, sedar appa. Ni Sarang, anak appa" ujar Sarang.

"Kau bukan anak aku !" Encik Im cuba menanggalkan baju Sarang. Sarang menolak Encik Im dan mencuba untuk lari tetapi satu tamparan hinggap di pipinya. Sarang kembali jatuh di atas katil.

"Diam kau !" Encik Im mencium leher Sarang. Sarang menangis mengingati Sehun. Sehun..... tolong Sarang terpandang pasu bunga di tepi katilnya. Kemudian pandangannya kembali ke wajah appanya yang bengis. Tangan  Sarang bergerak perlahan mengambil pasu bunga tersebut. Mianhae appa. Sarang terpaksa buat ni. Pantas pasu bunga tersebut dihempapkan ke kepala Encik Im. Encik Im terdiam dan dan memegang belakang kepalanya. Cecair merah mengalir keluar. Encik Im bangun dan melihat tangannya yang penuh dengan darah. Perlahan-lahan dia jatuh dan rebah di lantai. Sarang mengambil peluang ini untuk berlari keluar dari rumahnya dan menuju ke taman.

 

 


 

( Taman )

 

Sarang mengambil telefonnya dan mendail nombor Sehun. Beberapa saat kemudian, Sehun mengangkat panggilan telefon dari Sarang.

 

Yeoboseyo Sarang - Sehun

Sehun~ *menangis* - Sarang

Eh, kenapa ni? - Sehun

Tolong saya, Sehun. Saya takut~ - Sarang

Awak kat mana? Biar saya pergi - Sehun

T-taman.... - Sarang

Okay, tunggu kejap ye. Saya sampai kejap je lagi. Tunggu ye Sarang ! - Sehun

 

Sarang mematikan panggilannya dan menunggu Sehun.

 

 


 

Sehun membilas rambutnya dengan tuala. Jaket dan kunci kereta diambil dan Sehun bergerak keluar dari pintu bilik.

 

"Awak nak pergi mana Sehun?" Ryuna bertanya kepada Sehun. Sehun memandang Ryuna sekilas.

"Jumpa kawan kejap" ujar Sehun sepatah.

"Kawan? Tapi dah lewat sangat ni. Esok tak boleh ke?" Ryuna bergerak mendekati Sehun.

"Tu je ke nak cakap? kalau dah tak ada apa-apa, saya nak pergi" Sehun bergerak keluar dari bilik tetapi ditahan oleh Ryuna.

"Sehun, awak nak pergi jumpa siapa sebenarnya?" Ryuna memegang tangan Sehun. Sehun mengeluh berat.

"Bukan urusan awak cik Ryuna. Let me go" Sehun bergerak keluar dari bilik dengan tergesa-gesa. Ryuna menundukkan kepalanya. Saya isteri awak Sehun, saya patut tahu... 

 

 


 

( Di Taman )

 

Sehun berlari mencari Sarang. Tak nampak langsung bayangan kecil molek tu. Sehun bergerak lebih dalam dan akhirnya dia terjumpa seorang wanita yang sedang tersedu-sedan menangsi. Sehun tersenyum kecil dan mendekati wanita tersebut. Dia yakin wanita itu ialah Im Sarang.

 

"Hai Sarang~" Sehun tersenyum ke arah Sarang. Sarang memandang Sehun dengan mata bengkaknya.

"Sehun !" Sarang bangun dan memeluk Sehun erat. Sehun sedikit terkejut tetapi dia masih membalas pelukan Sarang.

"Shu...shu, kenapa ni? waeyo? cerita pada Sehun" Sehun menggosok lembut belakang badan Sarang.

"Appa...dia..dia cuba nak rogol saya. Saya takut Sehun" Sarang makin mengeratkan pelukannya dengan Sehun. Sehun mati kata. Bapak nak rogol anak? Sah-sah tak betul orang tua tu !

"Jangan takut. Saya ada kat sini. Dah...." Sehun menepuk lembut badan Sarang. Sarang berhenti menangis dan melepaskan pelukannya dari Sehun.

"Mianhae sebab terpeluk awak" Sarang menundukkan mukanya.

"Tak pe lah. Saya faham~" ujar Sehun perlahan. Dia tersenyum manis. Sarang tersenyum kelat dan mengeluh berat.

 

Dari jauh, Ryuna melihat adegan sweet antara Sehun dan Sarang. Air matanya jatuh tatkala melihat Sarang memeluk suaminya, Sehun. Sehun pun tidak pernah menyentuhnya. Inikan pula Sarang, senang-senang sahaja dia dapat pelukan percuma dari suaminya.

 

"Awak jahat Oh Sehun. Saya benci awak" Ryuna berlari pergi dari situ. 

 

 


 

Sehun masuk ke dalam biliknya dengan sambalewa. Lampu bilik masih terpasang. Kelihatan Ryuna sedang menunggu kepulangan Sehun. Sehun memandang Ryuna kemudian bergerak ke bilik air. Sehun keluar dari bilik air dengan berpakaian T-shirt dan seluar tracksuit. Dia dudukbari di atas katil.

 

"Tutup lampu. Saya nak tidur" Sehun mengarahkan Ryuna tetapi Ryuna hanya dia. Sehun mengeluh dan memandang ke arah Ryuna.

"Saya kata, tutup lampu. Saya nak tidur" Sehun berkata sebiji-sebiji. 

"Awak pergi mana tadi?" Ryuna bertanya kepada Sehun. Sehun memandang ke wajah Ryuna semula.

"Saya....jumpa kawan lah" Sehun menjawap perlahan.

"Kawan? yang mana? Sarang tu ke?" soal Ryuna lagi. Sehun pantas memandang ke arah Ryuna.

"Mana awak tahu?" Sehun memandang Ryuna pelik. Ryuna tersenyum kecil.

"Saya ikut awak tadi" ujar Ryuna perlahan. Sehun memandang ke anak mata Ryuna.

"Ikut? so awak nampak la semuanya?" Sehun bertanya lagi. Ryuna mengangguk perlahan.

"Ya. Saya nampak semuanya. Termasuk adegan berpelukan antara awak berdua. Awak tak malu ke Sehun? Isteri awak pun awak tak pernah sentuh tapi dengan perempuan lain? senang-senang je awak peluk !" Ryuna separuh menjerit ke arah Sehun. Air mata yang ditahannya menitis juga.

"Saya dah cakap dulu sebelum kita kahwin, saya tak ada hak..." Sehun menundukkan kepalanya.

"Awak ada hak Oh Sehun ! Awak suami saya tapi.... awak menyalahgunakan hak tu. Cakap je lah yang awak ni memang nak bersama dengan Sarang tu kan ! Siapa Sarang tu sampai awak suka sangat dia hah?" Ryuna menggoncangkan bahu Sehun kuat.

"Saya cintakan Sarang ! puas hati awak ?!?!?" Sehun menjerit ke arah Ryuna. Ryuna menangis dan berlari keluar dari bilik itu. Sehun hanya mengeluh perlahan. Tak ada rasa nak kejar ataupun panggil balik isterinya. 

 

 


 

Ryuna duduk di bawah jambatan seorang diri. Angin malam yang menyapa kulit putih gebunya dibiarkan dahaja. Dia lebih selesa macam itu. Hidupnya kini tak bermakna. Ada suami pun macam tak ada je. Baik tak payah kahwin kalau macam tu.

 

"Hodoh sangat kah aku? susah sangat ke nak jatuh cinta dengan aku? Sehun, kenapa? Kenapa awak buat macam ni? hati saya sakit tahu tak? Saya tak tahan  dengan semua ni lagi" Ryuna menagis di situ sendirian.

 

 

( Sarang P.O.V )

 

Sarang menyepak-nyepak pasir di hadapannya. Tiba-tiba dia terdengar suara orang menagis. Pantas Sarang bergerak menghampiri suara tadi. Terkejut beruk dia bila nampak seorang perempuan dengan rambut panjang mengurai sedang menekupkan muka. Hantu ke? tak pernah-pernah aku jumpa hantu kat sini. Uishh...seram nih. Sarang menelan air liurnya. Perlahan-lahan dia mendekati perempuan tadi. Bahu perempuan tadi disentuh lembut.

 

"Cik" ujar Sarang lembut.

 

--------------------------------------------

 

Cik

Ryuna merasakan bahunya disentuh oleh seseorang. Pantas dia mengangkat mukanya dan memandang ke arah tuan empunya suara. Terkejut dia bila melihat Sarang sedang tersenyum manis. 

 

"Awak? Sarang kan?" Ryuna menundingkan jarinya ke arah Sarang. Sarang terpinga-pinga memandang ke arah Ryuna. Kepalanya dianggukkan perlahan.

"Kita.. pernah berjumpa ke sebelum ni?" tanya Sarang lembut kepada Ryuna. Ryuna menggelengkan kepalanya.

"Kenalkan, Oh Ryu Na, isteri Oh Sehun" Ryuna tersenyum manis dan menghulurkan tangannya untuk barsalaman dengan Sarang. Sarang memandang ke anak mata Ryuna. Pandangan mereka bertaut.

"Im Sa-Rang. Panggil Sarang je" Perlahan-lahan Sarang mencapai tangan Ryuna dan membalas salamnnya. Ryuna tersenyum kecil. Kenapa aku tak boleh nak marah Sarang ni? bukan ke aku geram dengan dia? kenapa sekarang dah berubah? 

 

Ryuna mempelawan Sarang untuk duduk di sebelahnya. Sarang hanya menurut dan duduk di sebelah Ryuna.

 

"Sarang..." Ryuna memanggil Sarang. Sarang memandang ke arah Ryuna.

"Ya Ryuna" ujar Sarang sepatah.

"Saya nak minta tolong boleh tak?" Ryuna memandang ke anak mata Sarang. Sarang tersenyum dan mengangguk lemah.

"Awakkan rapat dengan Sehun. Boleh tak tanya dia kenapa dia tak suka saya" Ryuna memegang tangan Sarang lembut.

"Tapi kenapa saya?"

"Tolong......saya merayu sangat-sangat" Ryuna merayu kepada Sarang. Sarang mengeluh dan menganggukkan kepalanya.

"Baiklah, saya akan tanya dia. Awak jangan risau"

"Thanks Sarang...." Ryuna tersenyum ke arah Sarang. Sarang membalas senyuman Ryuna.

 

"Macam mana Sehun layan awak? okey tak?" Sarang menggosok lembut kepala Ryuna. Ryuna memeluk Sarang erat. Sarang sedikit terkejut tetapi dia tetap membalas pelukan Ryuna.

"Dia..dia bersikap dingin sangat. Saya cintakan dia tapi dia cakap dia cuma cintakan awak. Dia tak boleh lupakan awak. Dia tak tahu yang dia telah banyak lukakan hati saya dengan kata-kata dia. Saya sedih sebab dia suami saya tapi.... saya macam tak ada suami" Ryuna mengeratkan pelukannya. Dia menangis semahu-mahunya. Sarang menenangkan Ryuna.

"Nanti dia mesti boleh terima awak. Sabar je lah" Sarang berkata lembut. Pelukan antara Sarang dan Ryuna dileraikan. Ryuna tersenyum lembut.

"Terima kasih Sarang. Hurmm, tak pe lah. Saya pergi dulu. Dah malam. Nanti mama cari. Annyeong. Nanti kita jumpa lagi ya" Ryuna bangun dan bergerak ke keretanya. Dia melambaikan tangannya. Sarang tersenyum dan mambalas lambaian tangan Ryuna. Dia tersenyum gembira. Untung Sehun dapat Isteri macam Ryuna. Baik, canti, sopan pulak tu. Bertuahnya Sehun.

 

 


 

Sarang masuk ke dalam rumahnya. Dia memerhatikan sekeliling rumah. Kosong. Mesti appanya dah keluar pergi. Mampuslah dia kalau appanya ada di rumah. Pasti Sarang akan diserang Encik Im kerana berani memukul kepala appanya.

Sarang berlari masuk ke dalam biliknya. Pintu biliknya dikunci rapat. Semua tingkap ditutup rapi. Sarang menukar bajunya dan bergerak ke katilnya. Gambar ibunya ditenung.

 

"Mian omma sebab Sarang tak boleh jaga appa. Mian...." Sarang menangis sambil memeluk erat bingkai gambar ibunya. Perlahan-lahan mata Sarang tertutup dan dia tidur dengan lena.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
UUUUUUUU #1
Chapter 6: wah~!
mula-mula suka sarang-sehun
lepastu tersuka pulak sarang-luhan :D
Qee_Ha
#2
Chapter 6: Yay!!! Sequel!!
inspiritsinfinite
#3
Chapter 6: yeay!! yehet!!!
Growling_GirlShu
#4
Chapter 5: ppali sequellllllllllllll
ashmahlee
#5
Chapter 5: wahhh jinja daebak ! *cakp macam tao* ppali sequel (?) xD
LovelyPurple96
#6
Chapter 5: happy ending of the story...
akhirnya sa rang temui juga kebahagiaan utk dirinya...
Qee_Ha
#7
Chapter 5: Alaa...Dah habis... Tapi best!!
ashmahlee
#8
Chapter 4: ayayyayeeeeee :3 update soon !!!
Ayla_Qistina
#9
Chapter 4: authornimmm~ hari nie hari cutii~!! updatelah cepat2 yeh...!! taksbr nk ttau nie..
inspiritsinfinite
#10
Chapter 4: daebak! , yeay ade sequelllllll :DDDDDDDDDD