Chapter 4

I'm so sorry but I love you

Rupanya di sebalik dinding itu ialah L, Ljoe, Peniel dan Jun Q. Mereka sudah tahu Baekhyun menyukai Minah dalam diam. 

 

"Tak sangka aku dia suka dengan mak cik tu!" geram Peniel. 

 

Jun Q cuba menenangkan Peniel. "Rileks lah, hyung. Kau ni macam tak tahu je dengan pepatah, "Benci menjadi Cinta"." kata Jun Q kepada Peniel. Peniel menganggukkan kepalanya perlahan-lahan.

 

Lee Jeongmin, rakan sekelas mereka secara kebetulan lalu di belakang mereka terus menyampuk perbualan mereka berempat. "Ada apa ni? Gempak semacam. Cer dekat aku juga." kata Jeongmin dengan penuh semangat.

 

"Hahaha. Kau ni Jeongmin. Baekhyun tu suka dengan Minah. Aku syak time aku spy dekat tempat letak motosikal tadi. Sweet gila. Jelly aku." kata L. 

 

"Eleh. Aku pun jelly tapi aku prefer jadi pudding." kata Ljoe.

 

Hancur berderai hati Jeongmin apabila mendengar Baekhyun suka Minah, gadis yang amat dia cintai sejak mereka menjadi 'bestfriend' sejak 1 tahun yang lalu. Dia sangka hanya dia menyukai Minah tetapi sebaliknya Kingka sekolah pun suka dengan gadis itu.

 

"Kau ni kenapa Jeongmin? Kaku semacam." kata Peniel dengan hairan.

 

"Eh eh, aku terkejut sikit. Maklumlah, aku kan 'bestfriend' Minah tentulah aku kejut. Tapi, tak sekejut kena seterika panas." kata Jeongmin.

 

Peniel dan Jun Q menggelengkan kepala mereka apabila melihat telatah Jeongmin dari tadi. "Aku rasa mereka layak jadi pasangan kekasih! Match gila!" kata Jun Q dengan penuh yakin.

 

Semua setuju tetapi dalam hati Jeongmin tidak setuju 10000%!! Hai, siapa lah yang tak suka apabila gadis yang diidamkan selama ini akan dimiliki oleh jejaka yang paling cool, kacak, hot di sekolah ini.

 

--

Minah dan Eunji bertemu di depan pintu utama Korean Best Mall. Mereka sudah berjanji hendak membeli belah di situ kerana terdapat banyak koleksi, fesyen-fesyen dari luar negara sudah sampai. Mereka ingin menjadi orang nombor satu membeli.

 

"This one or this one? Left or right?" 

"I think right. It's simple but not just simple, it's also make us cool with a beautiful colour."

"But I prefer the left one."

"Okay then."

 

"Dah tahu kiri paling cantik buat apa tanya aku. Membazir tekak aku je bercakap." bisik hati Minah sambil memilih baju yang ingin dibeli.

 

Selepas membayar pakaian yang dibeli mereka, mereka terus ke Easy Drink Easy Go di mana tempat yang mempunyai pelbagai jenis minuman. Mereka berdua memilih minuman yang sama iaitu Caramel Milk Tea.

 

Selepas membayar, mereka berpisah di pintu utama juga. Pemandu mereka sudah menunggu di hadapan pintu tepat pukul jam 7 dan mereka kembali ke rumah masing-masing.

 

_______________________________

 

Sorry. Aku hilang idea buat chapter ni xD

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet